کد خبر: ۸۰۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید: ۳۰۴
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: در تبلیغات محیطی اخلال به وجود بیاید باید فوتبال را تعطیل کنیم و به دلیل تبلیغات شرکت توسعه پرسپولیس را جریمه می‌کنیم.
فتاحی: پرسپولیس به دلیل تبلیغات جریمه می‌شودبه گزارش خبرداغ ، سعید فتاحی درباره بحث اجرای تبلیغات از سوی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در ورزشگاه آزادی در زمان برگزاری بازی های لیگ برتر و جام حذفی و موازی کاری با کمیته بازاریابی سازمان لیگ اظهار داشت: تیم ها پیش از شروع فصل باید ۲ ورزشگاه را به ترتیب اولویت به سازمان لیگ معرفی کنند. استقلال و پرسپولیس هم ورزشگاه آزادی را به عنوان ورزشگاه اول و تختی را به عنوان ورزشگاه دوم خود معرفی کردند. شرکت توسعه و تجهیز بدون هماهنگی حتی با خود تیم ها در جایی که نباید تبلیغات محیطی انجام می داده این کار را انجام داده است و با سازمان لیگ هم همانگی نکرده است. این موضوع برخلاف قوانین فیفا، AFC و سازمان لیگ است.

 

او ادامه داد: هماهنگونه که در بازی های ملی تیم های ملی اجازه ندارند حتی از یک شعار مذهبی استفاده کنند و استقلال و پرسپولیس حق ندارند در رقابت های آسیایی هیچ تبلیغی به جز تبلیغ حامیان مالی AFC انجام بدهند، در مسابقات لیگ برتر هم تبلیغات به سازمان لیگ تعلق دارد و متعلق به تمام تیم ها است. ۸۰ درصد تبلیغات محیطی به تیم ها می رسد. ۴۰ درصد این درآمد به صورت مساوی تقسیم می شود و ۴۰ درصد باقی مانده هم براساس رتبه تیم ها در جدول لیگ به آنها تعلق می گیرد.

 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: با توجه به اینکه نمی توانیم از یکی از راه های درآمدزایی خود استفاده کنیم اگر در بحث تبلیغات محیطی هم اخلال پیش بیاید باید فوتبال را تعطیل کنیم. طرف حساب ما مدیران ورزشگاه آزادی نیستند بلکه طرف حسابمان باشگاه ها هستند و در فاصله ساعاتی مانده به آغاز دیدار پرسپولیس و پدیده در لیگ برتر به عرب (سرپرست باشگاه پرسپولیس) و شعبانلو (مدیر ورزشگاه آزادی) اعلام کردیم اگر وضعیت به همین منوال پیش برود به دلیل اینکه طرف حساب ما باشگاه است، باشگاه پرسپولیس را جریمه می کنیم. حدود یک سال و نیم پیش پرسپولیس راسا برای تبلیغات محیطی اقدام کرد که از سوی سازمان لیگ جریمه شد و از محل درآمدهایش کسر شد. با توجه به اینکه در ۲ بازی اخیر این تیم هم شرکت توسعه، تبلیغات محیطی انجام داده از محل درآمدهای پرسپولیس در سازمان لیگ کسر می کنیم و اگر همچنان این روند تداوم یابد مجبوریم بازی های پرسپولیس و استقلال را در ورزشگاه تختی برگزار کنیم.

 

فتاحی ادامه داد: در لیگ ما تنها استقلال و پرسپولیس حضور ندارند و اگر در بازی های این ۲ تیم تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ انجام نشود، تیم های دیگر هم ضرر می کنند چراکه تنها درآمدشان همین تبلیغات محیطی است. با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس هم از این امر متضرر می شود می تواند از مسئولان ورزشگاه آزادی درخواست غرامت کند.

 

او درباره بیانیه هایی که به تازگی از سوی برخی باشگاه های لیگ برتری در اعتراض به داوری ها و همچنین علیه رقیبان صادر می شود، اظهار داشت: فکر می کنم غیرحرفه ای ترین کاری که در فوتبال ایران مد شده همین بحث بیانیه ها است که واقعا خنده دار است. داوری مانند علیرضا فغانی که در سطح بالای فوتبال جهان قضاوت می کند با یک بیانیه تحت تاثیر قرار نمی گیرد. البته سایر داوران هم اینگونه هستند. این کار را نوعی بی اخلاقی می دانم و مد شدن اینکه مدیران و مسئولان تیم ها در زمان شکست بلافاصله علیه داور و سازمان لیگ بیانیه می دهند بد است.

 

فتاحی درباره برنامه های سازمان لیگ برای برخورد با بیانیه صادرکنندگان گفت: ۱۰۰ درصد این اتفاق رخ داده است. در جلسه ای که شنبه هفته جاری با مهدی تاج داشتیم قرار شد تمام ارکان قضائی فدراسیون فوتبال به صورت جدی موضوع را پیگیری کرده و کمیته های اخلاق و انضباطی ورود کنند تا هرچه سریع تر بساط بیانیه ها برچیده شود.

 

او درباره مباحث مطرح شده نسبت به تعویق دربی از تاریخ ۱۰ فروردین بیان کرد: برنامه ۳۰ هفته لیگ برتر را ۳ ماه پیش از شروع لیگ به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم. پیش از این گفته بودیم هفته بیست و سوم لیگ در روز‌های ۹ تا ۱۱ فروردین برگزار می‌شود و پس از قرعه کشی مشخص شد دربی ۸۹ روز ۱۰ فروردین انجام می‌شود. به همین دلیل نمی‌توانیم زمان بازی را تغییر بدهیم. در جلسه‌ای معاون باشگاه استقلال پیشنهاد داد ابتدا هفته بیست و پنچم و سپس هفته بیست و سوم برگزار شود که این موضوع واقعا خنده دار است. زماینکه ادعای حرفه‌ای گری داریم نباید حق تیم‌ها را ضایع کنیم.

 

فتاحی افزود: تیم هایی که قبل و پس از پرسپولیس بازی می کنند طبق قرعه برای آنها حقی ایجاد شده است. استقلال پس از این بازی باید به مصاف سایپا برود و اگر یکی از بازیکنان این تیم در دربی کارت زرد بگیرد و از بازی بعدی استقلال محروم می شود. به همین دلیل با جا به جایی زمان دربی حق سایپا ضایع می شود. تنها در صورت برگزاری بازی های آسیایی، اردوهای ملی و بارش برف و باران احتمال لغو بازی ها یا تعویق افتادن آن وجود دارد اما جالب نیست بدون دلیل هفته ها را جا به جا کنیم.

 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره فشردگی تقویم بازی های نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: لیگ برتر پس از رقابت های جام جهانی که تیر ۹۷ تمام شد از مرداد شروع شد و به دلیل برگزاری جام ملت ها هم ۵۰ روز در نیم فصل تعطیلی داشتیم. بلافاصله پس از این رقابت ها هم مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آغاز شد و در پایان لیگ هم باید مراحل حذفی لیگ قهرمانان برگزار شود که در آن زمان شب های قدر را هم پیش رو داریم. پس از این ایام هم یک فیفادی پیش رو داریم و امکان تعویق بازی ها وجود ندارد. این برنامه به تمام باشگاه ها اعلام شده بود و ما نظرات آنها را هم گرفتیم تا پس از جمع بندی نظرات برنامه بازی ها را مصوب کنیم.

 

باشگاه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: