کد خبر: ۸۰۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
تعداد بازدید: ۳۱۱
احسان علیخانی که یکی از متفاوت‌ترین، معنوی‌ترین و فرهنگی‌ترین برنامه‌های تاریخ صداوسیما با نام «ماه عسل» را طی نزدیک به یک دهه اخیر روی آنتن برده است این بار با یک برنامه صرفاً سرگرمی‌محور با نام «عصر جدید» که تقلیدی صفر تا صد از یک برنامه امریکایی است بخت خود را می‌آزماید.
علیخانی از «ماه عسل» به «گات تلنت» رسید
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه جوان: نام امریکن گات تلنت را خیلی‌ها به ویژه آن‌هایی که مخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی هستند بار‌ها شنیده‌اند؛ برنامه‌ای کاملاً سرگرمی‌محور که در آن افراد مقابل چهار داور به نمایش استعداد‌های خاص و جالب فردی و گروهی خود می‌پردازند؛


برنامه‌ای که در رده پرطرفدارترین برنامه‌های یک دهه اخیر جهان قرار می‌گیرد. حالا و پس از الگوگرفتن موبه‌موی برنامه برنده‌باش با اجرای محمدرضا گلزار این بار شاهد برنامه عصر جدید با یک الگوپردازی دیگر هستیم. نوید تولید برنامه «عصر جدید» احسان علیخانی را برای نخستین‌بار علی فروغی مدیر جوان شبکه ۳ سیما حدود چهار ماه پیش در برنامه زنده «حالا خورشید» داده بود که بالاخره روی آنتن رفت؛

برنامه‌ای که از همان ابتدا گفته شد قرار است یک «تلنت شو» (برنامه استعدادیابی) ایرانی باشد و در همین راستا هم فراخوان آن برای دریافت ویدئو از متقاضیان منتشر شده بود. احسان علیخانی در ابتدای این قسمت درباره رویکرد این مسابقه سخن گفت. وی با بیان اینکه برنامه «عصر جدید» قرار نیست دنیا را تغییر دهد، اظهار کرد که در این برنامه صرفاً می‌خواهند «ذره‌بین» به دست افراد بدهند.

محمدرضا گلزار مجری مسابقه تلویزیونی «برنده باش» قبل از تولید و حتی آغاز پخش این برنامه با حضور در «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی با صراحت به برند جهانی «برنده باش» اشاره و تأکید کرد در کشور‌های مختلفی این مسابقه با همین قالب در حال اجراست و حالا او علاقه دارد همین مسابقه را در ایران هم اجرا کند، این توضیحی بود که طبیعتاً باب هر گونه شائبه درباره کپی‌برداری با مدعای نوآوری را بست.

شاید با همین پس‌زمینه انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه «عصرجدید» به کپی بودن «عین‌به‌عین» برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور «گات تلنت امریکایی» اشاره کند و در مقایسه‌ای از ویژگی‌های احتمالاً متفاوت نسخه ایرانی این برنامه بگوید، اما ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند!

نکته‌ای که درباره برنامه عصر جدید به ذهن می‌رسد این است که‌ای کاش در تولید برنامه‌های عامه‌پسند و پرمخاطب مانند آنچه درباره ماه عسل روی داد شاهد نوآوری و خلاقیت بومی برنامه‌سازان جوان ایرانی بودیم تا صرفاً سرگرم کردن مخاطبان اصالت نداشته باشد و امر فرهنگ‌سازی در کنار سرگرمی موضوعیت اصلی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: