کد خبر: ۸۰۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۱۷۱
نجفی خوشرودی خبر داد؛
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه فوق‌العاده امروز این کمسیون برای بررسی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه امروز مسئولان دستگاه‌های امنیتی، معاون سیاسی وزارت خارجه و استاندار سیستان و بلوچستان حضور داشتند و نظرات خود را مطرح کردند.
جزئیات جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی با حضور مسئولان اطلاعاتی برای بررسی حادثه تروریستی اخیر

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدعلی نجفی خوشرودی در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه ظهر امروز کمیسیون امنیت ملی که برای بررسی حادثه تروریستی زاهدان تشکیل شده بود، گفت: علیرغم اینکه مجلس بررسی بودجه سال ۹۸ را در دستور کار دارد اما به محض وقوع حادثه در سریع‌ترین زمان جلسه فوق‌العاده کمیسیون برای بررسی این حادثه تشکیل و بررسی‌ها انجام شد.

وی تاکید کرد: اعضای کمیسیون امنیت ضمن محکومیت حادثه و تسلیت به مناسبت شهادت پاسداران انقلاب اسلامی نظرات خود را پیرامون این حادثه بیان کردند. در این جلسه مسئولان دستگاه‌های امنیتی، معاون سیاسی وزارت خارجه و استاندار سیستان و بلوچستان هم حضور داشتند و نظرات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگرچه طی ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از تحرکات تروریستی خنثی شد اما در این حادثه به دلیل ضعف و کاستی اشراف اطلاعاتی شاهد بروز حادثه بودیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که بررسی شد، بحث استفاده از قلمرو و خاک پاکستان از سوی گروه‌های تروریستی برای اقدام علیه ایران بود. ما شرایط و مشکلات دولت پاکستان برای کنترل مرزها و هم‌جواری با جمهوری اسلامی را درک می‌کنیم اما انتظارمان اراده سیاسی قوی‌تر برای عدم استفاده از خاک پاکستان از سوی گروه‌های تروریستی برای ضربه زدن به ایران است که بحث توجه به مرزها و توسعه امنیت پایدار در این میان مطرح است.

نجفی خوشرودی اظهار کرد: در این جلسه مطرح شد که هماهنگی دستگاه‌های امنیتی بیشتر شود که نتیجه این بررسی‌ها را هم خواهیم گفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: کار دستگاه دیپلماسی برای بررسی این حادثه در دو بخش انجام شده است؛ یکی اینکه با اقدامات آنها سازمان ملل و دبیرکل و اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورها این اقدامات را محکوم کردند. کار دوم دستگاه دیپلماسی کشور رایزنی فشرده با طرف پاکستانی بود که سفیر پاکستان احضار شد و سفیر ایران هم با مسئولان نیروهای مسلح پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در نتیجه رایزنی‌های اطلاعاتی و امنیتی به طور جدی در دستور کار است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ابراز کرد: رایزنی با طرف هندی برای مقابله با تروریسم در دستور کار است که امیدواریم مجموعه اقدامات پیام روشنی به طرف پاکستانی و گروه‌های تروریستی بدهد. هند کشوری مهم است که همزمان با اقدامات تروریستی در سیستان در کشور هند نیز اقدامات تروریستی انجام می‌شود که چهل نفر به شهادت می‌رسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: