کد خبر: ۸۰۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۳۰۰
۲ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک جنگل های کلیبر و ۲ کوهنورد در ارتفاعات عون بن علی تبریز توسط ماموران و امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند.
نجات ۴ کوهنورد گرفتار از مرگ
به گزارش خبرداغ ، فرمانده انتظامی کلیبر گفت: امداد رسانی به موقع موجب نجات 2 کوهنورد گرفتار در برف و کولاک جنگل های روستای 'سیدلر' و 'پیره یوسفیان' این شهرستان شد.

سرهنگ محمدعلی نایب زاده افزود: ماموران و یگان های امدادی پس از 5 ساعت جستجو و عملیات امداد و نجات، این 2 کوهنورد را از مرگ حتمی نجات دادند.

مدیر امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی تبریز نیز در جمع خبرنگاران از گرفتار شدن 2 شهروند تبریزی در ارتفاعات عون بن علی این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، یعقوب موسوی گفت: عصر روز گذشته با دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن 2 شهروند در دره‌ای واقع در پشت پارک پیوند تبریز، گروه کوهستان سازمان آتش‌نشانی برای امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان اعزامی پس از بررسی دقیق محل گرفتار شدگان، با ایجاد کارگاه امدادی و رعایت اصول امداد و نجات هر 2 کوهنورد را سالم به بیرون منتقل کردند.

موسوی با اشاره به خطرات صعود به ارتفاعات در فصل زمستان هشدار داد: به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه، کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، تلفن همراه و مسلط بودن به منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک شامل پرتگاه‌ها، مناطق بهمن خیز، مناطق با احتمال ریزش سنگ و خودداری از صعود انفرادی و همراه بودن با گروه و افراد مجرب از نکات مهمی‌ است که باید مورد توجه کوهنوردان قرار بگیرد.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: