کد خبر: ۸۰۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹
تعداد بازدید: ۴۶۳
متخصص پوست و مو با اشاره به دلایل ایجاد شوره سر گفت: با افزایش رشد میکرو ارگانیسم‌ها که اغلب به صورت طبیعی بر روی پوست به وجود می‌آیند، تعادل میکروبی پوست سر برهم می‌خورد.
دلایل ایجاد شوره سر/ عواملی که سبب چربی پوست سر می‌شودبه گزارش خبرداغ ، نازنین سادات نبوی، متخصص پوست و مو در ارتباط با شوره سر و درمان آن اظهارداشت: شوره خشک و چرب از شایع‌ترین انواع شوره ها هستند که پدیدار شدن شوره خشک در نتیجه خشک بودن پوست سر است و غدد چربی، چربی لازم را برای حفظ تعادل طبیعی پوست سر تولید نمی‌کنند.این شوره خشک دائما از سر و موها به پایین می افتند. در این مورد استفاده از برخی شامپوها برای موهای حساس و خشک می‌تواند موثر واقع شود.

وی افزود: از طرف دیگر در مورد پوست سر چرب، غدد چربی بیش از حد چربی تولید می‌کنند. این امر ممکن است ناشی از عوامل درونی و فردی  مانند هورمون ها، جابجایی ژن ها، نوع پوست و یا عوامل خارجی مانند تاثیرات محیطی،آب و هوا و ... باشند. در نتیجه  با افزایش رشد میکرو ارگانیسم‌ها که معمولا به صورت طبیعی بر روی پوست به وجود می آید، تعادل میکروبی  پوست سر هم  بهم می خورد.

این متخصص پوست و مو در اظهار داشت: تولید چربی مازادپوست را چرب می کند و باعث خارش وهمچنین تسریع تولید سلول های پوستی می شوند.چربی اضافه به این سلول ها می چسبد و این انباشتگی باعث تولید شوره های زرد رنگ بر روی پوست سر و موها می شود.

وی در ارتباط با درمان این عارضه نیز گفت: با مشاهده شوره های چرب شدت مشکل پوست سر نمایان می شود که باید درمان مناسبی را با توجه به نوع شوره انتخاب کرد. علاوه بر این استفاده از برخی داروهای گیاهی معتبر برای حل مشکل پوست سر با توصیه پزشک می‌تواند موثر باشد.

 فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: