کد خبر: ۸۰۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
تعداد بازدید: ۱۸۱
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از طرح مخفیانه دولت آمریکا برای خرابکاری در صنایع موشکی ایران پرده برداشته است. این رسانه نوشته که طرح مذکور از دولت «جرج دبلیو بوش» آغاز شده و در دولت «دونالد ترامپ» شتاب بیشتری گرفته است. بر اساس این گزارش، هدف از طرح یاد شده، ورود قطعات معیوب به چرخه تامین صنعت هوافضای ایران بوده است. نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی که نامشان را افشا نکرده، نوشته است که ارزیابی موفقیت این طرح، تا حد زیادی غیرممکن است.
نیویورک تایمز: آمریکا طرحی مخفیانه برای «ورود قطعات معیوب» به چرخه تامین صنعت هوافضای ایران دارد / این طرح از زمان جرج بوش آغاز شد؛ در دولت ترامپ، اجرای طرح شتاب بیشتری گرفته / رهگیری آزمایش‌های موشکی ایران در مقایسه با کره شمالی، بسیار دشوارتر است؛ علت این موضوع، شرایط جغرافیایی ایران است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از طرح مخفیانه دولت آمریکا برای خرابکاری در صنایع موشکی ایران پرده برداشته است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، این رسانه نوشته که طرح مذکور از دولت «جرج دبلیو بوش» آغاز شده و در دولت «دونالد ترامپ» شتاب بیشتری گرفته است.

به نوشته نیویورک تایمز، این طرح در اوایل دولت «باراک اوباما» نیز در جریان بوده، اما بعد‌ها اجرای آن تا سال ۲۰۱۷ که دولت ترامپ روی کار آمد و منابع جدیدی به آن اختصاص داد، با شدت کمتری پیگیری شد.

بر اساس این گزارش، هدف از طرح یاد شده، ورود قطعات معیوب به چرخه تامین صنعت هوافضای ایران بوده است.
نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی که نامشان را افشا نکرده، نوشته است که ارزیابی موفقیت این طرح، تا حد زیادی غیرممکن است.

دلیل این موضوع از یک سو به ماهیت طرح و از سوی دیگر، به موقعیت جغرافیایی خاص ایران باز می‌گردد.

به نوشته نیویورک تایمز، مقام‌های آمریکایی به علت شرایط جغرافیایی، کار بسیار دشوارتری برای رهگیری آزمایش‌های موشکی ایران در قیاس با دیگر کشور‌ها مانند کره شمالی داشته‌اند.

توانمندی‌های موشکی ایران همواره در دهه‌های گذشته مورد عناد مقام‌های آمریکایی بوده است.

کاخ سفید اخیرا بار‌ها تلاش کرده است که با استناد به قطعنامه‌های لغو شده شورای امنیت از جمله قطعنامه ۱۹۲۹، آزمایش‌های موشکی ایران را ناقض قوانین بین‌المللی نشان دهد.

این در شرایطی است که در تنها قطعنامه بین‌المللی در موضوع ایران که پیرو برجام به شماره ۲۲۳۱ به تصویب رسید، هیچ‌گونه الزام حقوقی درخصوص مسئله آزمایش‌های موشکی قید نشده است.

ایران بار‌ها گفته است که برنامه دفاع موشکی مشروع خود را قابل مذاکره نمی‌داند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیشتر در همین رابطه گفته بود: بحث مسائل موشکی ایران کاملا روشن است و بخشی از سیاست دفاعی ایران تلقی می‌شود که حالت بازدارنده دارد و دیگران نمی‌توانند در این خصوص برای ایران توصیه‌ای داشته باشند و ما را از داشتن امکانات دفاعی نهی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: