کد خبر: ۸۰۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
تعداد بازدید: ۱۸۳
استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا با تاکید بر اینکه نشست ورشو دستاورد چندانی نخواهد داشت، گفت: آمریکا باید حل مشکلات داخلی خود را به جای توجه به خاورمیانه در اولویت قرار دهد.
نشست ورشو دستاوردی ندارد/ ترامپ به جای توجه به خاورمیانه، حل مشکلات داخلی خود را در اولویت قرار دهد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ادوارد رودز، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست ورشو و تحلیل خود در این باره گفت: به نظر من این نشست اصلا یک رویداد مهم نیست. این مجمع به نفع دولت آمریکا و حتی عموم مردم آمریکا نیست و در آمریکا هم عده زیادی با این نشست مخالف هستند.

آمریکا در سیاست داخلی خود دارای مشکلات زیادی است

وی افزود: خود آمریکا در سیاست داخلی خود دارای مشکلات زیادی است. مانند نزاع بین رئیس‌جمهور و مخالفان خود (در حزب دموکرات و حزب جمهوری‌خواه ) و اختلاف‌ها بر سر ساخت دیوار فیزیکی برای جدا کردن ایالات متحده و مکزیک.

استاد علوم سیاسی  و روابط بین‌الملل دانشگاه جرج میسون آمریکا یادآور شد: همچنین در حوزه سیاست خارجی آمریکا، توجه به جنگ تجاری چین و آمریکا اختلافی است که در کاخ سفید وجود دارد.

ایالات متحده حل مشکلات داخلی خود را در اولویت قرار دهد

وی گفت: مشکل دیگر مربوط می‌شود به اختلاف ایالات متحده و متحدان ناتو که از زمان استعفای یک مقام آمریکایی مورد اعتماد، مانند ماتیس این اختلاف تشدید شد.

وی ادامه داد: یکی از از موارد مورد اختلاف در داخل آمریکا مذاکرات عجیب و غریبی است که با کره شمالی برگزار شد.

رودز با بیان اینکه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه موضوع دیگری است که این روزها در آمریکا اختلاف‌آفرینی کرده است، گفت: این‌ها مسائل داخلی و اختلافات آمریکاست و نشان‌دهنده این است که مسائل خاورمیانه برای آمریکا باید کمترین اهمیت را داشته باشد و باید حل مشکلات داخلی خود را به جای توجه به خاورمیانه در اولویت قرار دهد.

نشست ورشو دستاوردی ندارد

وی خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از اینکه چه کسانی در نشست ورشو شرکت می‌کنند، این نشست دستاورد چندانی نخواهد داشت. این نشست فقط توجه آمریکا را از مسائل مهم این کشور منحرف می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: