کد خبر: ۸۰۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
تعداد بازدید: ۱۶۵
استاد علوم سیاسی دانشگاه یو سی اِل اِی آمریکا با تاکید بر اینکه عدم حضور موگرینی نشست ورشو را بی‌اهمیت کرد، گفت: ایالات متحده دیگر آنقدر قوی نیست که برای خاورمیانه تصمیم بگیرد.
آمریکا دیگر آنقدر قوی نیست که برای خاورمیانه تصمیم بگیرد/ واشنگتن نتوانست متحدانش را به شرکت در ورشو ترغیب کند/ عدم حضور موگرینی نشست را بی‌اهمیت کرد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، توماس شوآرتز، استاد علوم سیاسی دانشگاه یو سی اِل اِی آمریکا که سال‌ها در حوزه علوم سیاسی مطالعه و تدریس کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،  درباره تحلیلش از  نشست ورشو که در لهستان در حال برگزاری است، گفت: من فکر می‌کنم این اجلاس شکست می‌خورد چراکه کشورهای اروپایی هم برای حضور در این کشور تمایلی از خود نشان ندادند.

ایالات متحده دیگر آنقدر قوی نیست که برای خاورمیانه تصمیم بگیرد

وی در پاسخ به این سوال که در حالی که گفته می‌شود این نشست برای حل مشکلات خاورمیانه است اما قدرت‌های اصلی خاورمیانه از شرکت در این نشست خودداری کردند آیا قرار است آمریکا برای خاورمیانه تصمیم‌گیری کند؟ گفت: این موضوع همان دلیلی است که باعث می‌شود این نشست شکست بخورد. ایالات متحده تلاش کرد تا دستور کار را تغییر دهد، اما نتوانست متحدانش را به شرکت در این نشست ترغیب کند.

وی افزود: شکست این نشست نشان داد ایالات متحده دیگر به اندازه کافی قوی نیست که بتواند برای کل منطقه تصمیم بگیرد.

عدم حضور موگرینی نشست ورشو را بی‌اهمیت کرد

استاد علوم سیاسی دانشگاه یو سی اِل اِی آمریکا درباره عدم حضور موگرینی در این نشست گفت: غیبت مسئول سیاسی خارجی اتحادیه اروپا موضوع دیگری است که این نشست را خالی از اهمیت می‌کند.

ایران توانست متحدان خود را به پیروی از خواسته‌های خود مجاب کند

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نخست وزیر لبنان هم اعلام کرده است در این نشست شرکت نمی‌کند آیا این موضوع را نشانه‌ای از رابطه نزدیک ایران و لبنان می‌دانید، گفت: این نشان می‌دهد که ایران توانسته است متحدان خود را به پیروی از خواسته‌های خود مجاب کند. این مساله ممکن است به گسترش روابط ایران و حزب‌الله بیانجامد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: