کد خبر: ۸۰۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۳۵۵
نتایج جدیدترین بررسی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی آمریکا را به عنوان بزرگترین خطر برای صلح جهانی می‌دانند
آلمانی‌ها آمریکا را بزرگترین خطر برای صلح جهانی می‌دانندبه گزارش خبرداغ ، نتایج جدیدترین نظر سنجی که توسط موسسه آلنزباخ درباره ترس ها و نگرانی های شهروندان آلمانی انجام شده است نشان می دهد که آلمانی ها آمریکا را به عنوان بزرگترین خطر برای صلح جهانی می دانند.

این نظر سنجی نشان می دهد که 56 درصد شهروندان آلمانی آمریکا را به عنوان بزرگترین خطر برای صلح جهانی می دانند. دومین خطر بزرگ را آلمانی ها در کره شمالی می بینند و 45 درصد آن ها چنین اعتقادی دارند. بعد از آن ترکیه (42 درصد) و روسیه ( 41 درصد) قرار می گیرد.

همچنین اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آلمانی (62 درصد) رفتار و رویکردهای سران برخی کشورها را به عنوان بزرگترین خطر برای ثبات جهانی می دانند و بعد از آن درگیری های نظامی قرار می گیرد ( 52 درصد). همچنین 43 درصد شهروندان آلمانی دگرگونی های آب و هوا را بزرگترین خطر برای ثبات جهانی می دانند.

بر اساس این بررسی به لحاظ شخصی شهروندان آلمانی بیشتر از همه از نیازمند شدن به مراقبت بلند مدت در دوران پیری و زوال عقل خود می ترسند و 40 درصد در این باره ابراز نگرانی کرده اند. از هر سه شهروند آلمانی هم یک نفر خود را در معرض تهدید فقر در سنین بالا و بیماری های خطرناک از جمله سرطان می بینند. اکثر شهروندان آلمانی خواستار هزینه کردن بیشتر دولت در این زمینه ها هستند.

در زمینه تحصیل هم 76 درصد شهروندان آلمانی خواستار تجهیز بهتر مدارس هستند. اکثریت شهروندان هم نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در تجهیزان پلیس ، حفاظت از محیط زیست، نگهداری و توسعه جاده ها و راه آهن و امکانات عمومی مانند استخرهای شنا و کتابخانه ها را می بینند.

بر اساس این بررسی همچنین از هر سه شهروند آلمانی یک نفر اظهار داشته است که وی در مکانی که هست خود را ناامن تر از پنج سال پیش احساس می کند. همچنین ساکنان شرق آلمان نسبت به غربی ها احساس ناامنی بیشتری می کنند. از هر سه شهروند آلمانی هم یک نفر از حملات تروریستی ابراز نگرانی زیادی کرده است.

این نظر سنجی توسط موسسه آلنزباخ از بین 1249 شهروند آلمانی بالای 16 سال و در تاریخ بین 5 و 17 ژانویه انجام شده است


تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: