کد خبر: ۸۰۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۷
لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان ژاپن:
رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس نمایندگان ژاپن دیدار و گفت وگو کرد.
شرکت‌های ژاپنی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به دیدار با رئیس پارلمان ژاپن در حاشیه بین‌‌المجالس گفت: از نگاه مثبت به توافق هسته‌‌ای تشکر می‌‌کنیم، آن زمان ما بحث‌‌های زیادی در مورد فعال کردن همکاری‌‌های اقتصادی میان دو کشور داشتیم و مسیر خوبی در این رابطه طی شد.

وی افزود: تجار ایرانی علاقه‌‌مند به همکاری نزدیک با ژاپن هستند اما دولت ژاپن حدود سه سال است با اتخاذ تصمیمی اعلام کرد 10 میلیارد دلار خط اعتباری برای همکاری اقتصادی اختصاص می‌‌‌دهد اما تحقق نیافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت‌‌های ژاپنی علاقه‌‌مند به سرمایه‌‌گذاری در زمینه پتروشیمی و نفت هستند، امیدواریم شما این موضوع را مدنظر قرار دهید.

در ادامه، اوشی ما رئیس پارلمان ژاپن با تاکید بر ضرورت سرمایه‌‌گذاری میان دو کشور خواستار همکاری‌‌های دوجانبه شد و اظهار داشت: توافق هسته‌‌ای در شرایط سخت مورد حمایت ما است و تمایل داریم تداوم یابد.

وی اضافه کرد: روابط دیپلماتیک دو کشور دارای اهمیت است اما روابط میان نمایندگان و پارلمان نیز بسیار حائزاهمیت است و انتظار می‌‌رود همکاری‌‌ها میان گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن افزایش یابد.

رئیس پارلمان ژاپن سیاست دولت روحانی در راستای همکاری سازنده با جوامع بین‌‌المللی در اجرای توافق هسته‌‌ای را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: نقش عمده شما در تصویب لوایح سه‌‌گانه مورد احترام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: