کد خبر: ۸۰۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۷
وزیر برق عراق اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند مراودات دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد ضمن آنکه پولی که به ایران پرداخت می‌کنیم به صورت ارزی به غیر از دلار خواهد بود.
پول ایران را با ارزهایی غیر از دلار پرداخت می‌کنیم/ تحریم آمریکا تاثیری بر تعاملات مالی دو کشور نگذاشته است

به گزارش خبرداغ، لوی الخطیب وزیر برق عراق در گفت‌وگو با  ایلنا در خصوص همکاری‌های دو کشور اظهار کرد: ما قراردادی برای صادرات برق و تامین برق مورد نیاز مردم با شرکت توانیر به امضا رساندیم اما این را باید در نظر داشت که عراق کشوری غنی به لحاظ منابع و انرژی است و واردات برق و گاز ما موقتی است و تا زمانی که نیازهای خود را رفع کنیم به خرید برق از ایران ادامه می‌دهیم.

وی درباره این سوال که نحوه پرداخت مطالبات ایران چگونه انجام می‌شود؟ پاسخ داد: پرداخت بدهی‌های عراق به ایران آغاز شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. در قراردادی که امروز امضا کردیم چگونگی پرداخت قرارداد جدید واردات برق نیز مشخص شده است.

الخطیب در خصوص پرداخت بدهی‌ها و تاثیر تحریم‌ها بر آن گفت: دو بانک خصوصی ایران برای دریافت مطالبات مشخص شده‌اند و بانک مرکزی عراق نیز با آنها هماهنگ است. مراودات مالی دو کشور هیچ کدام مشکلی ندارد و تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد ضمن آنکه پولی که به ایران پرداخت می‌کنیم به صورت ارزی به غیر از دلار خواهد بود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
بغیر از دلار میشه ضرر روی ضرر دینار به چه درد ایران میخوره
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: