کد خبر: ۸۰۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
تعداد بازدید: ۲۵۵
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی می‎گوید: مشکل مهم کشور، ناکارآمدی نظام اداری است و در همین راستا باید اصل بازنگری در قانون اساسی را بپذیریم و بعد به سراغ اجرای آن برویم.
مرعشی: برای مسائل امنیتی تمرکز قدرت داریم اما برای توسعه و حل معضلات، نه/ صاحب‌نظران باید درباره مشکلات و راهکار‎ها گفت‎وگو بکنند و به تصمیم برسند
به گزارش خبرداغ، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره نقاط ضعف کشور در آستانه ۴۰‎ سالگی انقلاب اسلامی می‎گوید: مشکل مهم ما، ناکارآمدی نظام اداری است که در این ۴۰ سال با آن مواجه بوده‎ایم.

مرعشی ادامه می‎دهد: ما باید برای افزایش کارآمدی نظام به تغییرات مهمی بیندیشیم. در هر صورت، مسئله مهم، اصل تغییر در سیاست‎های کلان و ساختارهای نظام است. در همین راستا باید بررسی کرد که ما در تقنین، قضا و اجرا چه مشکلاتی داریم؟ علاوه بر این، باید دید که یکپارچگی حکومت و جامعه چگونه‎ است و چطور می‎توان آن را سامان داد؟ اصل موضوع این است که ما ضرورت تغییر را بپذیریم و متوجه باشیم که بعد از ۴۰ سال، هنوز خیلی از اهداف مهم انقلاب و نظام محقق نشده ‎است و از همین رو، ضرورت بازنگری در قانون اساسی را بپذیریم و بعد به سراغ اجرای آن برویم.

مرعشی با تأکید بر لزوم بازنگری در قانون اساسی، می‎افزاید: جزئیات بازنگری در قانون اساسی، به نتیجه هم‎اندیشی ملی بین گروه‎های مختلف جامعه و کارشناسان برمی‎گردد. صاحب‌نظران باید درباره مشکلات و راهکار‎ها گفت‎وگو بکنند و به تصمیم برسند تا پس از آن درباره راهکارهای خوب و گوناگونی که وجود دارد، بحث شود.

به اعتقاد این فعال سیاسی، مشکل اصلی ساختاری است؛ به‌طوری‌که ما تمرکز قدرت را هم در کشور داریم و هم نداریم. یعنی که برای مسائل امنیتی، تمرکز قدرت داریم، اما برای حل معضلات، توسعه و رفاه عمومی تمرکز قدرت نداریم.

منبع: ایرناپلاس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: