کد خبر: ۸۰۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۲۶۷
هیاتی از ائتلاف نظامی عربستان سعودی به ریاست ژنرال 'راحیل شریف' وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.رسانه های پاکستانی روز دوشنبه اعلام کردند: این هیات از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان برای نخستین بار به ریاست فرمانده سابق ارتش پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است.
هیاتی از ائتلاف نظامی سعودی به پاکستان سفر کرد

هیاتی از ائتلاف نظامی عربستان سعودی به ریاست ژنرال 'راحیل شریف' وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، رسانه های پاکستانی روز دوشنبه اعلام کردند: این هیات از ائتلاف نظامی به رهبری عربستان برای نخستین بار به ریاست فرمانده سابق ارتش پاکستان به اسلام آباد سفر کرده است.

در این گزارش آمده است: اعضای این هیات با یک هواپیمای اختصاصی وارد پایگاه هوایی نور خان در نزدیکی شهر اسلام آباد شدند.

رسانه های پاکستانی به نقل از منابع آگاه افزودند: هیات ائتلاف نظامی عربستان قرار است در سفر دو روزه خود جلسات مهمی با رهبران سیاسی و نظامی پاکستان برگزار کند.

اعضای این هیات به ریاست ژنرال راحیل با رهبران پاکستان درباره اوضاع امنیتی منطقه و راه های مبارزه علیه تروریسم رایزنی خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، حدود چهار سال پیش عربستان سعودی در اقدامی یکجانبه و بدون هماهنگی با برخی کشورهای مسلمان خاورمیانه، آسیا و آفریقا از جمله پاکستان، نام آنها را در فهرستی واحد قرار داد و نام آن را ائتلاف به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» گذاشت.

ژانویه 2017 بود که به درخواست عربستان سعودی و تأیید وزارت دفاع پاکستان، ژنرال پاکستانی راحیل شریف به سمت فرماندهی کل این ائتلاف خودساخته انتخاب شد.

پاکستان پس از کشمکش های فراوان در داخل کشور و با وجود مخالفت سخت مردم، عضویت این ائتلاف را پذیرفت ولی اعلام کرد که هرگز در لشکرکشی های این ائتلاف به کشورهای منطقه یا هر کشور دیگر شرکت نمی کند، بلکه در زمینه فعالیت های آموزشی و لجستیکی در ائتلاف شرکت می کند.

ائتلافی که با وجود گذشت چهار سال از تشکیل آن، هنوز اهداف و برنامه های خود را اعلام نکرده و کشورهای عضو هنوز نمی دانند با چه هدفی به عضویت اجباری این ائتلاف درآمده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: