کد خبر: ۸۰۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۳۵۴
فیروزه سید مهدی ؛
رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری از جمله ورزشهایی هستند که به تازگی به ویژه مورد توجه بانوان قرار گرفته و دختران زیادی توانسته‌اند بر باورهای قدیمی غلبه کرده و در این رشته‌ها موفقیتهای بسیاری را هم کسب کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ،نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی  با تاکید بر روند رو به رشد حضور بانوان در این رشته ورزشی به برگزار شدن یک دوره مسابقات موتورکراس در دو رده آماتور و حرفه‌ای برای بانوان اشاره کرد و گفت: قرار بود سوم اسفند هم مسابقات موتور ریس بانوان را برای اولین بار در کشور داشته باشیم که این مسابقات به 16 اسفند موکول شد.

فیروزه سید مهدی درباره علاقه روزافزون هنرجویان به این رشته گفت: تعداد علاقه‌مندان به موتورسواری در کشور با وجود نوپا بودن این رشته در حال افزایش است، در رشته اتومبیلرانی هم در همه رده‌ها اعم از سرعت، رالی و ... سعی کردیم کلاسهای اختصاصی به صورت آماتور مخصوص بانوان تشکیل دهیم تا کسانی را که آشنایی زیادی با این رشته ندارند به اتومبیلرانی جذب کنیم.

df64a241-9729-4a10-a582-cbd73b5a5606

فیروزه سیدمهدی در خصوص برگزاری این دوره‌ها در شهرستانها هم گفت: فدراسیون فراخوانی داده و یکسری دوره‌ها را در پیست آزادی تهران برگزار می‌کند، برخی شهرستانها هم خودشان میزبانی این رشته‌ها را چه در اتومبیلرانی و چه موتورسواری می‌گیرند و ما مدرس را به آن استانها روانه خواهیم کرد.

بانوان اتومبیلرانی

سید مهدی با اشاره به پیشرفت بانوان شهرهایی چون مشهد، یزد و اصفهان در این رشته گفت: از لحاظ فرهنگی در برخی استانها مشکلاتی داریم، مخالفت خانواده‌ها به دلیل ترس از خطرات و مسائل فرهنگی که مخصوص همان استان است موجب می‌شود بانوان کمتر به این رشته‌ها ورود پیدا کنند.

وی افزود: اتومبیلرانی رشته گرانی محسوب شده و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور هم ورودی آقایان و هم بانوان ما نسبت به سالهای قبل کمتر شده است ولی در کل یک سوم آقایان، خانمها در این رشته فعال هستند. به ویژه در رشته اسلالوم با توجه به اینکه خانم‌ها می‌توانند با خودروهای شخصی خود هم شرکت کنند و خیلی هزینه‌بر نیست تعداد متقاضیان خانم بالاتر است.

 

بانوان اتومبیلرانی

سید مهدی با بیان اینکه یکسری اعزام‌ها را در رده بانوان برای سال آینده در نظر گرفته‌ایم، گفت: سال پیش دو نفر از ورزشکاران آقا را به مسابقات اعزام کردیم ولی ماشین‌های ما در سطح جهانی نیستند و فعلا سعی داریم تا آنها را به سطح جهانی برسانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: