کد خبر: ۸۰۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
تعداد بازدید: ۲۸۴
وزیر اقتصاد گفت: سالانه 900 هزار نفر در کشور وارد بازار کار می شوند که ایجاد فرصت های شغلی مورد نیاز این افراد، نیازمند فعالیت و سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی است.
سالانه 900 هزار نفر در کشور متقاضی شغل هستند
فرهاد دژپسند روز یکشنبه در مراسم افتتاح یا آغاز ساخت 2 هزار و 80 پروژه استان گلستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذر 620 هزار شغل در کشور ایجاد شد اما به دلیل ورود سالانه بیش از 70 هزار بیکار، لمس این آمار محسوس نیست.

به گزارش خبرداغ ، وی به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی، خارج شدن از زیر سلطه نظام استبدادی بود که با رهبری داهیانه امام راحل و سپس مقام معظم رهبری به آن دست یافته و اجازه زورگویی به هیچ کشوری را نمی دهیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: دشمن تلاش کرده در این 4 دهه با اعمال تحریم های گسترده مردم را از ادامه همراهی با نظام ناامید و پشیمان کند اما با هوشیاری ملت همیشه در صحنه ایران در رسیدن به این هدف ناکام ماند.

دژپسند ادامه داد: تحریم های گسترده آمریکا تاثیرات خود را بر کشور باقی گذاشته اما با هوشیاری دولتمردان و ترسیم نقشه راه های هدفمند، مانع دستیابی این کشور زورگو به اهداف شده است.
وی گفت: ایران از ابتدای پیروزی انقلاب ثابت کرد که به دنبال استقلال است و نمی تواند حضور کشورهای بیگانه و نقشه های استمعاری آنان را بپذیرد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که از ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال آن بودیم، وابستگی بودجه به فروش نفت است که تحمیل جنگ هشت ساله و سپس تحریم های گسترده اقتصادی، مانع از رسیدن ایران به این اولویت مهم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا برای اجرا و بهره برداری از طرح های دهه فجر امسال گلستان 21 هزار میلیارد ریال هزینه شده و 6 هزار و 604 فرصت شغلی نیز ایجاد شد.

سالن ورزشی وزنه برداری گرگان، سالن ورزشی روستای کفشگیری، امیرآباد و معصوم ‌آباد، سالن ورزشی کانون طه، طرح تصفیه خانه و جمع آوری آب‌ های سطحی و برق رسانی به شهرک‌ های صنعتی گرگان از مهمترین پروژه های عمرانی قابل افتتاح گلستان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی است.

همچنین کانال انتقال آب کشاورزی و مرمت چندین قنات، افتتاح مدرسه خیرساز، ساختمان مرکزی دانشگاه گلستان، آب‌ نمای صخره‌ ای ناهارخوران، طرح هادی روستایی، تامین آب شرب روستایی و احیاء بافت تاریخی تکایا و سرچشمه با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی به بهره ‌برداری ‌رسید. 

از دیگر برنامه ‌های سفر وزیر اقتصاد و امور دارایی به استان گلستان دیدار با نماینده ولی ‌فقیه در استان و جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی و تجار و شرکت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.

 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: