کد خبر: ۸۰۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
تعداد بازدید: ۲۶۲
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص واکسن تزریقی فلج اطفال گفت: واکسن تزریقی یک مکمل برای واکسن خوراکی است که ایمنی را به نزدیک صد و ریشه‌کنی این بیماری می‌رساند.
واکسن تزریقی فلج اطفال مکملی برای خوراکی آنبه گزارش خبرداغ، دکتر مریم کوشکی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: درهرصورت واکسن اصلی بیماری فلج اطفال همان واکسن خوراکی است و نوع تزریقی آن برای اطمینان و ایمنی صددرصد تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌ی تزریق واکسن فلج اطفال یک برنامه از سوی سازمان بهداشت جهانی است که از شهریورماه سال ۱۳۹۴ در سراسر جهان آغاز شد.

کوشکی گفت: بر اساس میزان خطر کشورهای جهان توسط سازمان بهداشت جهانی در چهار گروه قرار می‌گیرند که گروه یک و دو در معرض بیشترین خطر قرار دارند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان با بیان این‌که کشور ایران در گروه سه از این تقسیم‌بندی قرار گرفته است، گفت: از ابتدای شروع طرح و محدودیت واکسن، تزریق آن با تصمیم وزارت بهداشت تنها در ۹ استان پرخطر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: شروع طرح تزریق در استان لرستان از اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ آغاز شده است.

کوشکی تصریح کرد: کودکان این واکسن را در چهارماهگی و همراه با واکسن خوراکی دریافت می‌کنند. وی تأکید کرد: کودکان متولدشده از ابتدای سال ۹۵ که این واکسن را دریافت نکرده‌اند به‌زودی واکسن تزریقی را دریافت کرده‌اند که زمان آن اعلام خواهد شد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تکذیب مطالب عنوان شده در فضای مجازی مبنی بر بدون اعتبار بودن واکسن‌های خوراکی از ابتدای سال ۹۵ عنوان کرد: تمامی واکسن‌های توزیع شده از ابتدای سال ۹۵ تاکنون کاملاً سالم بوده و مشکلی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: همان‌طور که عنوان شد واکسن تزریقی یک مکمل است و در این مدت به دلیل کمبود آن و کم‌خطر بودن منطقه لرستان تزریق نشد اما با افزایش آن کودکان از ابتدای امسال در چهارماهگی آن را دریافت خواهند کرد و مشکلی در این مسیر وجود ندارد.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: