کد خبر: ۸۰۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۶۵۹
رییس جمهور با تاکید بر اینکه با فیلتر سوال و شبهه پاسخ داده نمی شود، گفت: دوران انسداد گذشته است و باید با عقل، دانش به سوالات پاسخ داد. باید با دلیل و برهان به بهترین شکل باید به سوالات پاسخ بدهیم.دوران انسداد گذشته است اگر هم نگذشته باشد در دنیای امروز ما نمی توان با آن مشکل ما را حل کرد. ما باید با عقل با دانش با کتاب با گفت و گو و بیان مسایل را حل کنیم.
روحانی: اگر همه قلم‌ها شکسته و زبان‌ها بریده شود، با اشاره هم شبهه و سوال به وجود می‌آید / با هیچ سانسور و فیلتری نمی‌توانیم جلوی سوال و شبهه را بگیریم؛ باید سوال مردم پاسخ داده شود / با رقیب سخن بگوییم نه اینکه جنگ کنیم؛ ما اهل جدال احسن هستیم نه اهل نزاع

رییس جمهوری در آیین پایانی جایزه کتاب سال با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پیش از آنکه یک حرکت سیاسی باشد، انقلابی فرهنگی و اجتماعی است که با کتاب آغاز شد، گفت: امروز دوران انسداد گفته و باید به سوالات با عقل، دانش، کتاب و گفت و گو پاسخ داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، رییس جمهوری عصر سه شنبه در آیین پایانی جایزه کتاب سال با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است، گفت: انقلاب اسلامی از کتاب آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه امروز با برخی شبهات و سوالات مواجه هستیم، گفت: باید سوال و شبهه مردم را پاسخ دهیم، با امر و نهی سوال مردم پاسخ داده نمی شود.

روحانی با تاکید بر اینکه با فیلتر سوال و شبهه پاسخ داده نمی شود، اظهار داشت: دوران انسداد گذشته است و باید با عقل، دانش به سوالات پاسخ داد. باید با دلیل و برهان به بهترین شکل باید به سوالات پاسخ بدهیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دوران انسداد گذشته است اگر هم نگذشته باشد در دنیای امروز ما نمی توان با آن مشکل ما را حل کرد. ما باید با عقل با دانش با کتاب با گفت و گو و بیان مسایل را حل کنیم.

**انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود
وی با بیان این که در ایام جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در جمع صاحب نظران، اهل قلم، نویسندگان و اصحاب فرهنگ هستیم، یادآور شد: انقلاب ما بی تردید قبل از سیاسی بودن یک انقلاب فرهنگی بود.

رییس جمهوری با تاکید بر این که این انقلاب یک انقلاب فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود، تصریح کرد: این انقلاب، انقلابی بود که حتما از کتاب آغاز شد و اگر آغاز نهضت اسلامی را مشاهده کنیم با اعلامیه مراجع و علمای بزرگ و به ویژه امام راحل شروع شد. انقلاب، اعلامیه نوشتار کلام و انقلاب کتاب و فرهنگ بود.

روحانی افزود: با یک نوارکاست ما به جنگ تمام رسانه های قدرتمند شاه رفتیم. یک نوار کاست از سوی امام راحل(ره) که از نجف یا از پاریس ملتی را به حرکت در می آورد و من فکر نمی کنم رهبری در تاریخ نهضت ها و انقلاب ها تا این حد محبوب سراغ داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ایشان با یک فرمان، یک مصاحبه و سخنرانی یا یک دعوت همه ملت را به خیابان می کشید. این چه قدرت عظیم و بزرگی بود که 36 میلیون نفر را در ایران با یک سخن، یک اعلامیه، با یک فریاد و یک ندا به خیابان ها می کشید و مردم از رژیم تا دندان مسلح هیچ هراسی نداشتند.

رییس جمهوری با بیان این که رژیم پهلوی از لحاظ قدرت مادی و ظاهری با مردان انقلاب آن روز و ملت انقلابی از لحاظ قدرت مادی قابل مقایسه نبودند، تصریح کرد: همه قدرت های سیاسی دنیا تقریبا بدون استثنا پشت سر رژیم دیکتاتور گذشته بودند.

روحانی تاکید کرد: این ملت بدون سلاح و با دست خالی اما با روحی بلند و با امیدواری به پایان راه پیروزمند خود در برابر همه قدرت ها ایستادند و مقاومت کردند. آنچه که ملت ما را پیروز کرد پیروزی نور بر ظلمت بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
یک کانال مدعی اصلاح‌طلبی با گذاشتن تصویر گوشت 100 هزار تومانی آن را به 40 سالگی انقلاب ربط داده است. انسان از بی‌شرافتی این جماعت تعجب می‌کند! اولا این نتیجه عملکرد دولت خودشان است، ثانیا ادبیات این قماش، شبیه ضدانقلاب خارج‌نشین است. البته انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به جایگاهی رسیده که افراد زبونی چون این‌ها، نمی‌توانند علی‌رغم همه تلاش خود، خدشه‌ای به آن وارد کنند.


مدعیان اصلاح‌طلبی اگر نمی‌خواهند از خواب غفلت بیدار شوند لطف کنند در مسیر پیشرفت حرکت انقلاب نخوابند و سدمعبر نکنند. چون انقلاب تا به حال این گونه سدمعبرها و مزاحمت‌ها را به راحتی برطرف کرده است.

بسیار ساده‌لوحی است اگر باور کنیم اروپا در تنش بین جمهوری اسلامی و شیطان بزرگ، آمریکا را رها و از ما جانبداری کند! به هر اقدام اروپائیان با ظاهر حمایت از ایران باید با دیده شک و تردید نگاه شود، متأسفانه جماعتی آگاهانه یا ناآگاهانه - با اینکه از برجام سودی نصیب ما نشد- مجبور یا مامورند اقدامات منافقانه اروپائیان را بزک کنند.


اگر مدیران شیفته غرب فقط پنجاه درصد توان مدیریتی خویش را به اقتصاد مقاومتی اختصاص داده بودند الان غربی‌ها از هر حیث تابع تصمیمات ما می‌شدند و مجبور بودند امتیاز بدهند.


در جنگ 8 ساله تحمیلی که تمام قدرت‌های شرق و غرب به پشتیبانی صدام ملعون شتافته بودند ما نفت در برابر غذا و دارو نداشتیم و حال با این همه پیشرفت در کشور و اقتدار نظام، متأسفانه دستگاه دیپلماسی مدعی تدبیر، کشور را به سمت چیزی سوق داده است که غربی‌ها چنین نسخه‌های مسخره‌ای برایمان بنویسند!


چطور می‌توان حتی به همین تعهدات تحقیرآمیز نفت در برابر غذا و داروی 3 کشور اروپایی در کانال مالی با کشورمان امید بست در حالی که اروپایی‌ها به تعهدات برجامی‌شان هم پایبند نبودند و همچنان کشورمان را در لیست تحریم‌ها می‌دانند؟!


اروپایی‌ها بعد از خروج آمریکا از برجام و چند ماه معطل نگه داشتن ایران به جای انجام تعهدات پذیرفته شده خود در برجام، ساز و کار غذا در برابر نفت را که نوعی تحقیر ملت ایران است ارائه کرده‌اند! اگر قرار باشد به اروپا نفت بدهیم و غذا بگیریم بدون آن‌ همه خسارت برجام هم امکان‌پذیر بود.


درحالی که رسانه‌های غرب از پوشالی بودن ساز و کار جدید اروپایی‌ها در خصوص برجام پرده برداشتند دفاع آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور از اقدام فریبکارانه اروپا جای تأمل و تعجب دارد.


خوب بود این شعر اقبال لاهوری را خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور تیتر روزنامه می‌کردید: ای اسیر رنگ، پاک از رنگ شو/ مومن خود، کافر افرنگ شو/ این دولت با این رفتار خود با شیطان بزرگ و کشورهای بدعهد اروپا و رها کردن کشور به حال خود، مردم را له کرد.


آقای رئیس‌جمهور! متاسفم که در فجر چهل سالگی انقلاب، این جشنواره فیلم فجر، هم می‌تواند سندی باشد از فاصله گرفتن دولت شما با مبانی انقلاب.


جشنواره فیلم فجر امسال در شأن ماهیت اصلی این جشنواره که هنر انقلاب اسلامی است نبود. کاش سلبریتی‌ها به احترام نام این جشنواره و شهدای انقلاب اسلامی با پوشش غربی حاضر نمی‌شدند و مواضع مغایر فجر تاریخ‌ساز ملت ایران نمی‌گرفتند و سعی می‌کردند فقط با ارائه هنرشان، خود را اثبات کنند. چون با این کارها فقط عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.


با افزایش قیمت هر کیلو گوشت به 100 هزار تومان و چند برابر شدن قیمت اجناس دولت چگونه نرخ تورم را 35 درصد محاسبه و اعلام کرده است؟


وزیر نفت در آبان‌ماه سال جاری گفت، بحث سهمیه‌بندی سوخت مطرح نیست. در بهمن ماه 97 اظهار داشت، چاره‌ای جز سهمیه‌بندی سوخت نداریم! این نداشتن ارزیابی از سه ماه بعد برای یک مدیر با سوابق ده‌ها ساله نشانه چیست؟


هر دولت دیگری بود به خیرخواهی‌ها و توصیه‌های راهگشای منتقدین دلسوز کشور عمل می‌کرد و نمی‌گذاشت مردم این‌طور دچار زحمت و رنج بشوند.


هزاران عاشق انقلاب و امام انقلاب روز 12 بهمن به حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی رفته بودند اما تولیت حرم امام راحل(ره) هیچ تمهیداتی برای جمعیتی که از نقاط مختلف کشور آمده بودند در نظر نگرفته بود حتی یافتن یک لیوان آب مشکل بود. معلوم نیست این بودجه‌هایی را که هر سال هم بیشتر می‌شود کجا خرج می‌کنند!


‌ دولتمردانی که با مردم با غرور برخورد می‌کنند توجه کنند که دیگر در ایران رژیم شاهنشاهی نیست که مسئولان بخواهند ریاست خود را به رخ دیگران بکشند. در فرهنگ انقلاب مسئولین نوکر مردم‌اند و اگر نمی‌توانند نوکری ملت را بکنند باید کنار بروند.


ضمن گرامیداشت دهه ‌فجر مبارک انقلاب اسلامی، متاسفانه هر ساله به بهانه دهه‌‌فجر برخی به عقده‌گشایی روی آورده و با جلو انداختن هنرمندنماهای نادان به توهین، افترا به مردم، نظام و مقدسات و ارزش‌ها و هنجارشکنی در قالب برخی فیلم‌های بی‌محتوا در جشنواره فجر می‌پردازند. از متولیان امر و دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رود چنین جشنواره‌ای را از حالت هنجارشکن و زجر‌آور فعلی خارج کنند.


لازم است طرفداران دیپلماسی التماسی بدانند جوهر و عصاره انقلاب امام، استکبارستیزی و حمایت از مظلومان است. این عده دانسته یا ندانسته ظلم به آرمان امام سفرکرده و شهدا می‌کنند و در 6 سال اخیر آثار شوم و خسارت‌بار این تفکر را با تمام وجود لمس کردیم. امید است بیش از این به این راه پرخطا اصرار نداشته باشند.


ساندرو که خودروی مثل پراید است تا چند وقت قبل 40 میلیون تومان به فروش می‌رسید چه شد که با یک جهش قیمت به بیش از 3/5 برابر یعنی 140 میلیون تومان رسید؟! آیا پاسخگویی هست؟!


سال‌هاست درباره خطر تهاجم فرهنگی بیگانگان از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای هشدار می‌دهیم در حالی که این بیماری به بعضی از سریال‌های رسانه ملی خودمان سرایت کرده و خیلی راحت رابطه غیرشرعی عشق و عاشقی دختر و پسر نامحرم ترویج می‌شود!


سگ‌گردانی را به درستی در شهر ممنوع اعلام کردند و باید نیز ادامه دهند. همچنین فکری هم به حال سگ‌های ولگرد کنند تا کودکانمان برای رفتن به مدرسه، وحشت از حمله سگ‌های گرسنه در این فصل سرد نداشته باشند.


چرا من بازنشسته با 2/400/000 تومان باید یارانه‌ام قطع شود؟! با قطع یارانه من قرار است آیا جلوی دزدی کسی گرفته ‌شود؟!
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: