کد خبر: ۸۰۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
تعداد بازدید: ۲۷۲
یکی از مشکلات رایج بین بسیاری از میانسالان و کهنسالان این است که با ورود به سنین بالا احساس می کنند حس بویایی آنان کاهش یافته است.
چرا با افزایش سن حس بویایی کاهش می یابد؟یکی از مشکلات رایج بین بسیاری از میانسالان و کهنسالان این است که با ورود به سنین بالا احساس می کنند حس بویایی آنان کاهش یافته است.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، کاهش بویایی از مشکلاتی است که پیر و جوان نمی شناسند و می تواند به واسطه حتی یک سرماخوردگی ساده نیز رخ دهد. اما مشکلات بویایی یکی از رایج ترین شکایاتی است که از سوی میانسالان و کهنسالان مطرح می شود.

جالب است بدانید اینن شکایت کهنسالان چندان بی پایه و اساس نیست و بسیاری از افراد در سنین بالا دچار مشکلات بویایی می شوند. درواقع بسیاری از افراد کهنسال با مشکلاتی در بافت بینی می شوند که فرایند بویایی را دچار اختلال می کند. افزون بر این، مشکلات موجود در سلولهای مغز افراد نیز در بروز مشکل بویایی بی تاثیر نیست.

برخی بیماری ها مثل آلزایمر و پارکینسون با عوارضی مثل کاهش بویایی همراه می شوند. افزون بر این ها برخی ضربات به نوحای خاصی از سر نیز می تواند منجر به مشکلات بویایی شود. به طور کلی نباید به افرادی که به هردلیلی با مشکل بویایی مواجه شده اند استرس وارد کرد، یا به این افراد فشار آورد.

بسیاری از افراد در سنین بالا با این مشکلات مواجه می شوند و وارد شدن به خانه افراد کهنسال و رو در رو شدن با بوی عطرهای تند، بوی سوختگی یا حتی بوی غذای مانده چندان عجیب نیست. موضوع سنگین شدن گوش کهنسالان برای بسیاری از افراد عادی شده است اما به نظر می رسد مسئله مشکلات بویایی چندان جا نیفتاده است.

فراموش نکنید گاهی مصرف برخی از داروهای خاص نیز باعث بروز مشکلات بویایی می شوند و با قطع مصرف این داروها بویایی به وضعیت عادی خود باز می گردد.

با همه این ها برخی از کهنسالان هم هستند که به دلایلی از این قاعده مستثنی هستند و با مشکلات بویایی مواجه نمی شوند. به عبارتی  دیگر  با عوارض کهنسالی رو به رو نمی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: