کد خبر: ۸۰۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
تعداد بازدید: ۳۱۸
هواشناسی اعلام کرد که با توجه به شدت بارش در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس و جنوب سیستان‌وبلوچستان آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آنها وجود دارد.بارش باران و برف در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی زاگرس، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور نیز موجب آب گرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود و دید افقی با توجه به بارش برف و مه در مناطق کوهستانی کاهش می‌یابد. این وضعیت فردا (دوشنبه ۱۵ بهمن) در شمال شرق شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود.
آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور/ خطر سیلابی شدن برخی رودخانه‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح روند فعالیت سامانه بارشی از احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در برخی ازمناطق کشور هشدار داد.

به گزراش خبرداغ ، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که با فعالیت سامانه بارشی امروز در اغلب استان‌های کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بارش در مناطق سردسیر و مرتفع استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق به شکل برف و در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: با توجه به شدت بارش در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس و جنوب سیستان‌وبلوچستان آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آنها وجود دارد.

وی اعلام کرد: بارش باران و برف در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی زاگرس، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور نیز موجب آب گرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود و دید افقی با توجه به بارش برف و مه در مناطق کوهستانی کاهش می‌یابد. این وضعیت فردا (دوشنبه ۱۵ بهمن) در شمال شرق شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، پس فردا (سه‌شنبه ۱۶ بهمن) فعالیت سامانه بارشی به شکل بارش پراکنده باران و برف در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود و به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی گفت‌: از بعد از ظهر امروز و طی روز آینده در سیستان‌وبلوچستان، برخی مناطق خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود. در همین مدت در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که با توجه به بارش برف می‌تواند موجب کولاک برف در نقاط کوهستانی این مناطق شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که امروز (یکشنبه ۱۴ بهمن) دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس به ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن مواج خواهد بود، گفت‌: امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و مرکز و همچنین فردا و پس فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۱۵ و ۱۶ بهمن) در شمال شرق کشور دمای هوا کاهش می‌یابد.

وظیفه اعلام کرد: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۹ و شش درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین پس فردا (سه‌شنبه ۱۶ بهمن) هوای تهران صاف با حداکثر و حداقل دمای هشت و چهار درجه سانتیگراد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: