کد خبر: ۸۰۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
تعداد بازدید: ۳۶۴
تولد نوزاد موجب می‌شود تا به صورت موقت رضایت زناشویی و کیفیت فعالیت‌های جنسی کاهش یابد
تولد نوزاد منجر به کاهش روابط زناشویی می‌شود؟استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله می‌گوید: زوجی که تعارض دارند ممکن است از کودک خود به عنوان عاملی برای حل تعارض‌ها استفاده ‌کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین:دکتر خدابخش احمدی  با بیان این مطلب افزود: تولد نوزاد موجب می‌شود تا به صورت موقت رضایت زناشویی و کیفیت فعالیت‌های جنسی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بعضی زنان با تولد نوزاد ممکن است دچار نشانه‌های افسردگی شوند، افزود: استرس‌های مالی، آشفتگی در خواب و تنظیم هیجانات نیز ممکن است برای زن و شوهری که به تازگی دارای فرزند شده‌اند نیز به وجود آید.

این مشاور خانواده یادآور شد: وقتی زوجین ازدواج می‌کنند بیشترین استرس و هیجانات را تجربه می‌کنند که عمده این هیجانات مثبت است ولی وجود هیجان، بدون در نظر گرفتن مثبت و منفی بودن آن، بسیار محرک است.

احمدی تاکید کرد: بهترین زمان برای فرزندآوری زمانی است که میزان هیجانات ناشی از ازدواج در زوجین کاهش پیدا کند و به ثبات و آرامش برسند.

وی عنوان کرد: برای فرزندآوری چهار مسئله شامل سازگاری‌های زناشویی، تعارض‌های اولیه، نیازهای غالب همچون صمیمیت، مسائل جنسی و استرس‌های اساسی زندگی باید تا حدودی رفع شده باشند.

این مشاور خانواده عنوان کرد: اگر زوجین مسائل مربوط به صمیمیت خود را رفع نکرده باشند و نیازهای اساسی آنها هنوز به طور جدی وجود داشته باشد با توجه به اینکه به دنیا آوردن فرزند نیاز به مراقبت دارد روابط زن و شوهر نیز محدود می‌شود.

احمدی ادامه داد: زوجی که تعارض دارند ممکن است از کودک خود به عنوان  شیء برای حل تعارض‌ها استفاده می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: