کد خبر: ۸۰۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۳۴۰
به دنبال اقدام تلافی‌جویانه روسیه به خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» که در سال ۱۹۸۷ بین واشنگتن و مسکو به امضا رسیده بود، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ایالات متحده از دو سال قبل تدارک برای تولید موشک‌های ممنوعه برد کوتاه و متوسط را آغاز کرده بود.
مسکو: آمریکا از دو سال قبل، تولید موشک‌های ممنوعه را آغاز کرده بود

وزارت دفاع روسیه ضمن رد اتهام‌زنی‌های واشنگتن به مسکو درباره نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اعلام کرد که آمریکا از دو سال قبل، تدارک برای تولید موشک‌های ممنوعه را شروع کرده بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، به دنبال اقدام تلافی‌جویانه روسیه به خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» که در سال ۱۹۸۷ بین واشنگتن و مسکو به امضا رسیده بود، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ایالات متحده از دو سال قبل تدارک برای تولید موشک‌های ممنوعه برد کوتاه و متوسط را آغاز کرده بود.

بنا بر نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: «در واشنگتن، دو سال قبل از اعلام علنی اتهام‌های بی اساس درباره نقض ادعایی پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد توسط روسیه، آنها (آمریکایی‌ها) نه تنها برای ساخت موشک‌های ممنوعه برد متوسط و برد کوتاه (طبق مفاد این پیمان) تصمیم گرفتند بلکه تدارکات برای ساخت این موشک‌ها را هم آغاز کردند».

طبق اطلاعات این وزارتخانه، شرکت تسلیحاتی «ریتون» مستقر در شهر «توسکان» ایالت «آریزونا» از ژوئن ۲۰۱۷ برنامه‌ای برای گسترش و نوسازی توانمندی‌های ساخت موشک‌های برد کوتاه و متوسط را آغاز کرد، موشک‌هایی که پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد آنها را منع کرده است.

این بیانیه بعد از تعلیق عضویت روسیه در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با دستور رئیس‌جمهور این کشور منتشر شد، دستوری که به تلافی خروج آمریکا از این پیمان صورت گرفته است.

طبق مفاد پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، واشنگتن و مسکو از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: