کد خبر: ۸۰۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۲۲۹
معصومه ابتکار:
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد که هیچ فعال اجتماعی به خاطر سخن گفتن و فعالیت خود به زندان نرود.
امیدواریم هیچ فعال اجتماعی به خاطر سخن گفتن به زندان نرود/ تلاش دولت حذف نگاه امنیتی به تشکل‌ها است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، معصومه ابتکار عصر امروز چهارشنبه در گردهمایی بزرگ فعالان مشارکت اجتماعی کشور که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تالار وزارت کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سهم قابل توجهی از موفقیت‌‌هایی که کشور در چهل سال اخیر داشته است، متعلق به بخش اجتماعی موسسات و سازمان‌‌‌های مردم‌‌نهاد، خیریه‌ها، فعالان و خیران این حوزه‌‌ها است.

وی با بیان اینکه انقلاب فرصت‌‌های زیادی را برای بخش‌‌‌های اجتماعی، سیاسی و... در کشور ایجاد کرد، اظهار داشت: پس از انقلاب یک نوع حس خودباوری ایجاد شده که فضا را برای رشد تشکل‌‌ها فراهم کرد. شاهد هستیم که پنجاه تشکلی که در سال ۵۶ در حوزه زنان داشتیم، امروز به حدود دو هزار و ۷۰۰ سازمان مردم‌‌نهاد رسیده است که همگی ثبت شده‌‌اند.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: همچنین تشکل‌‌های معدودی که در زمان انقلاب در حوزه محیط زیست داشتیم، امروز به حدود ۹۰۰ تشکل در سطح شهر رسیده است. اینها نشاندهنده اراده مردم برای شرکت در فعالیت‌‌‌های بشردوستانه، انسانی و معنوی است.

ابتکار با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید و شخص رییس‌‌جمهور توجه به سازمان‌‌‌های مردم نهاد است، تصریح کرد: دولت تاکید دارد که به نهادهای مدنی فضای فعالیت داده شود و یکی از محاسن این کار، آن است که این نهادها به دیده‌‌بانی، رصد و نقد می‌‌پردازد و این فعالیت آنها تغییرات بزرگی را در کشور ایجاد می‌‌کند.

وی افزود: انکار نمی‌‌کنیم مشکلات زیادی از نظر آسیب‌‌های اجتماعی داریم اما در حوزه‌‌های آموزش، بهداشت، اجتماعی و... بخش زیادی از پیشرفت‌‌ها مدیون بخش‌‌های غیردولتی است و نشست امروز برای به رسمیت شناختن این سهم است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که با وجود هجمه‌‌‌های آمریکا به کشور تشکل‌‌‌های مختلف در حال تلاش و فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ما در معاونت زنان و خانواده برای سازمان‌‌های مردم‌‌نهاد طرح‌‌هایی داریم که آنها را برون‌‌سپاری کرده‌‌ایم. راهبرد ما توان‌‌افزایی سازمان‌‌های مردم‌‌‌نهاد در حوزه زنان و خانواده و امکان تبادل تجربیات در چارچوب‌‌های موثری مثل شبکه‌‌سازی است. در این راستا نشست‌‌های منطقه‌‌ای ترتیب می‌‌دهیم و اولین نشست ما در اصفهان با حضور نمایندگان تشکل‌‌های شش استان برگزار شد.

ابتکار با اشاره به اینکه هر دستگاه دولتی قرار است از تحولات ۴۰ ساله خود گزارشی ارائه دهد، ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم گزارشی هم از سهم سازمان‌‌های مردم‌‌نهاد در تحولات این چهل سال ارائه شود تا بتوانیم برای آینده افق‌‌گشایی کنیم؛ چراکه جوانان در این عرصه بسیار داوطلبانه حرکت می‌‌کنند. ما در دولت باید زمینه‌‌سازی کنیم تا فعالیت آنان گسترده‌‌تر شوند و به این ترتیب هم به تجربه و توانمندی خود بیافزایند و هم در مسیر روشن آینده نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: تمام تلاش دولت تدبیر و امید این است که نگاه امنیتی به فعالیت تشکل‌‌ها در کشور وجود نداشته باشد. امیدواریم هیچ فعال اجتماعی به دلیل سخن گفتن و فعالیت خود به زندان نرود. قطعا رویکرد دولت این است و در تعامل با دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری این موضوع هستیم.

این مقام مسئول باتاکید بر اینکه ما دلمان نمی‌‌خواهد فعالان اجتماعی این نگرانی را داشته باشند که اگر انتقاد کنند با آنان برخورد شود، بیان کرد: البته همه باید در چارچوب قانون فعالیت کنیم. دولت می‌‌خواهد یک فضای سالم و آزاد داشته باشیم تا از سرمایه عظیم اجتماعی خود به نفع درستی استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: