کد خبر: ۸۰۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۳۹۲
دولت سعودی ۱۰ نفر از تجار این کشور را که ۱۵ ماه پیش در چارچوب دستورات ولی‌عهد سعودی در خصوص «مبارزه با فساد» بازداشت شده بودند، آزاد کرد.ده‌ها نفر از تاجران و شاهزادگان و مسئولان سابق سعودی و کنونی در نوامبر سال ۲۰۱۷ به دستور محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور در چارچوب طرح مبارزه با فساد در هتل‌زندان «ریتز کارلتون» در ریاض بازداشت شده بودند، اما معارضان سعودی این اقدام بن سلمان را حیله‌ای برای «تقویت نفوذ» وی بر شمردند.
آزادی ۱۰ تاجر سعودی پس از ۱۵ ماه بازداشت

دولت سعودی ۱۰ نفر از تجار این کشور را که ۱۵ ماه پیش در چارچوب دستورات ولی‌عهد سعودی در خصوص «مبارزه با فساد» بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، عربستان سعودی حدود ۱۵ ماه پیش تعدادی از تجار این کشور را در چارچوب آنچه «مبارزه با فساد» می‌خواند، بازداشت و یکشنبه گذشته ۱۰ نفر از آنها را آزاد کرد.

در حساب توئیتری «معتقلی الرای» (زندانیان فکر و اندیشه) آمده است که «۱۰ نفر از تجار سعودی دو روز پیش (یکشنبه) آزاد شدند.»

این حساب توئیتری که یک گروه فعال حقوقی عربستان سعودی آن را تشکیل می‌دهد، اسامی تجار آزاد شده را منتشر کرد که عبارت است از: «محمد حسین العمودی، عمرو الدباغ، هانی خوجة، سامی الذهیبی، أسامة البار، منصور البلوی، زهیر فایز، محمود منصور عبدالغفار، سامی باروم و أنیس سنجی.»


انتشار این خبر با واکنش‌ فعالان توئیتری سعودی مواجه شده است. یکی از کاربران در واکنش توئیتری خود نوشت که «بعد از چند روز آنها(تجار آزاد شده) را مثل العساف، وزیر خواهید دید.»

ابراهیم العساف (که اخیرا ریاست وزارت خارجه عربستان سعودی را به جای عادل الجبیر بر عهده گرفت) یکی از همین کسانی است که در دسامبر گذشته در چارچوب طرح «مبارزه با فساد» محمد بن سلمان بازداشت و سپس آزاد شده بود.

ده‌ها نفر از تاجران و شاهزادگان و مسئولان سابق سعودی و کنونی در نوامبر سال ۲۰۱۷ به دستور محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور در چارچوب طرح مبارزه با فساد در هتل‌زندان «ریتز کارلتون» در ریاض بازداشت شده بودند، اما معارضان سعودی این اقدام بن سلمان را حیله‌ای برای «تقویت نفوذ» وی بر شمردند.

مقامات قضایی سعودی تعداد زیادی از این افراد بازداشت شده را همان سال گذشته میلادی پس از تسویه حساب مالی به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال (۱۰۷ میلیارد دلار تقریبا) آزاد کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: