کد خبر: ۸۰۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
تعداد بازدید: ۲۳۱
مقام‌های برزیل سه شنبه اعلام کردند که شمار کشته‌شدگان حادثه شکسته شدن سد پسماند معدنی در شهر «بلو هوریزونته» به 84 نفر رسیده است. این در شرایطی است که همچنان 276 نفر مفقود هستند و با گذشت چند روز از وقوع حادثه، امیدها برای یافتن آن‌ها کمرنگ شده.
تلفات حادثه شکسته شدن سد در برزیل به 84 نفر رسید / 276 نفر مفقود هستندمقام‌های برزیل سه شنبه اعلام کردند که شمار کشته‌شدگان حادثه شکسته شدن سد پسماند معدنی در شهر «بلو هوریزونته» به 84 نفر رسیده است.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، این در شرایطی است که همچنان 276 نفر مفقود هستند و با گذشت چند روز از وقوع حادثه، امیدها برای یافتن آن‌ها کمرنگ شده است.
به گفته مسئولان امداد و نجات، تنها 48 نفر از کشته‌شدگان شناسایی شده‌اند.
تلاش‌ها برای پاکسازی منطقه و نجات حادثه‌دیدگان ادامه دارد.
به نوشته رسانه‌ها، ارتش برزیل برای تسریع در فرآیند امدادرسانی دست‌کم یکهزار نیرو به منطقه اعزام کرده است.
شکسته شدن سد یاد شده که جمعه گذشته در نزدیکی یک معدن سنگ‌آهن در ایالت «میناس گرایس» برزیل اتفاق افتاد، منطقه‌ای به وسعت یک میلیون متر مکعب را زیر گل و لای مدفون کرد.
با توجه به شمار بالای تلفات، نگرانی‌هایی درخصوص تکرار این حادثه ایجاد و منجر به تخلیه برخی روستاهای نزدیک به دیگر سدهای ضایعات معدنی شده است.
هنوز علت حادثه اعلام نشده است، اما کارشناسان انباشت بیش از حد ضایعات و عدم ایمن‌سازی سد از سوی شرکت مربوطه را از جمله عوامل احتمالی این رخداد می‌دانند.
تاکنون دستکم 5 نفر از جمله تعدادی از مهندسان ساخت سد بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: