کد خبر: ۸۰۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۴۰۳
یکی از سوالات رایج اغلب افرادی که به قهوه علاقه زیادی دارند این است که مجازند تا چند فنجان قهوه در روز بنوشند. درواقع نوشیدن قهوه بیشتر از حدی مشخص می تواند عوارضی مثل بی خوابی و اضطراب داشته باشد.
نوشیدن چند فنجان قهوه در روز کافی است؟یکی از سوالات رایج اغلب افرادی که به قهوه علاقه زیادی دارند این است که مجازند تا چند فنجان قهوه در روز بنوشند. درواقع نوشیدن قهوه بیشتر از حدی مشخص می تواند عوارضی مثل بی خوابی و اضطراب داشته باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، نوشیدن بیش از حد قهوه درطول روز عوارضی خطرناک برای بدن افراد دارد. بر همین اساس است که اغلب متخصصان تغذیه نوشیدن بیش از 5  فنجان متوسط قهوه در روز را توصیه نمی کنند.

اما اول از همه به این نکته توجه کنید که همه قهوه ها درصد کافئین یکسانی ندارند و به اصطلاح برخی قهوه ها قوی تر هستند. در ضمن اگر مایلید تعداد بیشتری فنجان قهوه مصرف کنید، می توانید از غلظت قهوه های خود بکاهید.

یک نکته دیگر، موضوع میزان شکری است که در قهوه های خود می افزایید. هر اندازه نرخ شکر را کاهش دهید یا حتی قهوه را بدون شکر مصرف کنید حرکتی رو به جلو انجام داده اید، چرا که مصرف مداوم شکر منجر به دیابت می شود. در کنار این ها، باید به فیزیولوژی و الگوهای بدنی خود نیز دقت کنید. برخی از افراد نسبت به قهوه واکنش هایی قوی تر دارند و برخی دیگر کمتر به قهوه حساس هستند. بنابراین بسیار مهم است که نرخ مصرف قهوه خود را بر اساس وضعیت خود تنظیم کنید، نه توصیه های دیگران.

برخی از افراد تنها با یک فنجان قهوه بی خواب می شوند و برخی به علت عادات بدنی خود حتی نیم ساعت بعد از مصرف قهوه به خواب می روند.


مصرف بیش از حد قهوه علائمی مثل تپش قلب، احساس اضطراب، احساس افسردگی، تنش روانی و حتی در مواردی حاد مشکلات قلبی را به همراه می آورد.

با رعایت اعتدال در مصرف قهوه از یک سو می توانید وضعیت سلامت خود را تضمین کنید و از سوی دیگر می توانید از مزایای مثبت قهوه بهره مند باشید. با ترکیب شیر و قهوه می توانید نرخ تلخی قهوه را بدون نیاز به شکر بکاهید و قهوه ای سالم تر بخورید. در ضمن با توجه به این که قهوه باعث می شود آب زیادی از بدنتان دفع شود حتما پس از نوشیدن قهوه اب بنوشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
كاملا درسسته ...قهوه رو با كاكائو تركيب كنيد تا مغزتون مثل مغز سوپر من كار كنه ...
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: