کد خبر: ۸۰۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۲۲۴
معاون زنان و خانواده رییس‌جمهور در خصوص آخرین تحولات لایحه حمایت از زنان گفت: ظاهرا این لایحه در دو جلسه با حضور آقای آملی لاریجانی بررسی شده و بحث‌هایی نیز صورت گرفته است اما مواردی که در خروجی مطرح شد خیلی نگران‌کننده بود چرا که ایرادات زیادی به لایحه وارد شده است. البته این مسائل به زاویه دید ما بستگی دارد و اینکه ما ضرورت موضوع را چگونه ببینیم.
معصومه ابتکار : بانوانی را به عنوان گزینه سفارت به ظریف معرفی کرده‌ایم/ ایرادهای زیادی به لایحه حمایت از زنان وارد شده است/ خبرهای خوبی درباره معرفی خانم‌ها در سطح معاونان وزرا داریم

به گزارش خبرداغ، معصومه ابتکار در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به انتخاب دومین سفیر زن در دولت دوازدهم، در خصوص رایزنی با وزیر امور خارجه برای افزایش این تعداد گفت: حتما پیگیر هستیم و افرادی را نیز به این منظور به آقای دکتر معرفی کرده‌ایم. فکر می‌کنیم خانم‌های توانمند زیادی وجود دارند و خوشبختانه نگاه وزارت امور خارجه در این رابطه هم مثبت است و ان‌شاءالله این روند ادامه پیدا می‌کند. 

درباره معرفی زنان در سطح معاونان وزرا خبرهای خوبی در راه است

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای وزارت بهداشت کسی را به رییس‌جمهور معرفی کردید، گفت: برای وزارت‌خانه‌ها کسی را معرفی نکرده‌ایم اما در سطح معاونان وزرا خبرهای خوبی در راه است که در این سطح باز هم در کابینه خانم‌های جدیدی را خواهیم داشت. 

معاون زنان و خانواده رییس‌جمهور در خصوص آخرین تحولات لایحه حمایت از زنان نیز گفت: این لایحه بعد از رایزنی‌های بسیار زیاد، جلسات تخصصی و بررسی‌های کامل که با حضور معاونان قوه قضائیه، قضات با تجربه و دادستان‌ها برگزار شد، به یک اجماع رسید. 

خروجی مطرح شده درباره لایحه حمایت از زنان خیلی نگران‌کننده بود

وی ادامه داد: برای یک لایحه آن هم در چنین موضوعاتی می‌توان تا ابد بررسی کرد و هر کسی هم می‌تواند نظر خاص خود را داشته باشد اما در آخر باید در جایی این مساله جمع‌بندی شود. تصور ما این بود که این جمع‌بندی را ریاست محترم قوه قضائیه انجام خواهد داد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: ظاهرا این لایحه در دو جلسه با حضور آقای آملی لاریجانی بررسی شده و بحث‌هایی هم صورت گرفته است اما مواردی که در خروجی مطرح شد، خیلی نگران‌کننده بود چراکه ایرادات زیادی به لایحه وارد شده است. البته این مسائل به زاویه دید ما بستگی دارد و اینکه ضرورت موضوع را چگونه ببینیم.

امیدوار بودیم لایحه حمایت از زنان به زودی تصویب، نهایی و ابلاغ شود

ابتکار گفت: به گواه اکثر صاحبنظران، این مساله اهمیت بسیار زیادی برای صیانت از خانواده دارد. ما حوادثی را می‌بینیم و می‌شنویم که ناشی از نوعی آسیب‌رسانی به زنان به دلیل خلاء قانونی است. قطعا قانون خلاء دارد در غیر اینصورت چرا چنین اتفاقاتی برای زنان ما رخ می‌دهد. 

معاون رییس‌جمهور با تاکید بر این موضوع که قطعا همه و حتی سخنگوی قوه قضائیه بر اهمیت این مساله اذعان دارند، گفت: با این حال اما باز لایحه با اصلاحاتی مواجه شده است. ما امیدوار بودیم که این لایحه تصویب، نهایی و ابلاغ شود چراکه این لایحه باز باید به دولت برگردد و به مجلس برود اما ما کماکان در حال رایزنی هستیم.  

با حسن نیت در حال همکاری با کل مجموعه برای نهایی شدن لایحه حمایت از زنان هستیم

وی در پاسخ به این سوال که با وجود اصلاحاتی که صورت گرفته است آیا لایحه نهایی پاسخگوی نیاز جامعه زنان خواهد بود یا خیر، گفت: تا الان مشکلی در این رابطه نبوده است و امیدوار هستیم اصلاحات روند خوبی داشته باشد. ما همچنان با حسن نیت در حال همکاری با کل مجموعه هستیم و البته انتظار داریم این روند تسریع شده و نسبت به این موضوع اولویت قائل شوند. اگر لازم باشد ما همچنان برای رایزنی آمادگی داریم.

ابتکار یکی از ایرادهای قوه قضائیه را مساله «حبس زدایی» عنوان کرد و گفت: ما با اصلاح این مساله مشکلی نداریم اما به هر حال باید یک فرد خاطی و کسی که جرمی را مرتکب شده است، مجازات شود و شکل مجازات نیز باید بازدارنده بوده و فرد باید متوجه شکستن حریم شود. بر سر این مجازات بحث‌هایی وجود دارد. ما معتقد هستیم که مجازات باید وجود داشته باشد اما به شکلی که به خانواده آسیب نزند.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: