کد خبر: ۸۰۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۳۲۵
فوربس نوشت: سال گذشته قدرت هوش مصنوعی در سراسر جهان روندی رو به رشد را نشان داد و در سطح جهانی نیز کسب و کارها و دولت ها روندی مثبت را در حوزه هوش مصنوعی نشان دادند و سرمایه گذاران نیز حدود 47٪ بیشتر در این حوزه سرمایه گذاری کردند استفاده روزافزون از هوش مصنوعی تاثیرات گسترده ای نیز بر زندگی روزمره مصرف کنندگان داشت و البته برخی نیز پذیرای این تحولات اساسی نبودند.
رشد هوش مصنوعی  در سال 2019 فراتر از تصور خواهد بود؟فوربس نوشت: سال گذشته قدرت هوش مصنوعی در سراسر جهان روندی رو به رشد را نشان داد و در سطح جهانی نیز  کسب و کارها و دولت ها روندی مثبت را در حوزه هوش مصنوعی نشان دادند  و سرمایه گذاران نیز حدود 47٪ بیشتر در این حوزه سرمایه گذاری کردند استفاده روزافزون از هوش مصنوعی تاثیرات گسترده ای نیز بر زندگی روزمره مصرف کنندگان داشت و البته برخی نیز پذیرای این تحولات اساسی نبودند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، استفاده از بسیاری از برنامه های  مبتنی بر هوش مصنوعی باعث شده امیدوار باشیم که در سال 2019 نیز شاهد حضور هوش مصنوعی در بسیاری از بخش های زندگی خود باشیم. در نهایت ممکن است این موضوع یک حقیقت باشد که سال 2019 سالی است که هوش مصنوعی فراتر از همیشه ظاهر می شود، چرا که به نظر می رسد جامعه تا حد زیادی برای پذیرفتن این تغییرات، آماده است.

دولت های سراسر جهان علاقه مند به حضور در نمودار رشد هوش مصنوعی هستند و البته 2 بازیکن عمده در این پیشرفت ها عبارتند از ایالات متحده آمریکا و چین که وعده داده اند بخش بزرگی از سرمایه گذاری خود را به تحقیق و توسعه در کسب و کارهای متمرکز بر  هوش مصنوعی اختصاص دهند. برای مثال، دولت چین، در حال ساخت یک پارک فناوری 2،1 میلیارد دلاری برای تسهیل نوآوری هوش مصنوعی است، آن هم در حالی که ایالات متحده محدودیت های جدیدی برای سرمایه گذاری خارجی در حوزه هوش مصنوعی را پیشنهاد کرده است.

این باعث شده است که متخصصین به هوش مصنوعی  عنوان یک "مسابقه تسلیحاتی هوشمند"، نگاه کنند چرا که کشورهای مختلف برای سرکوب کردن هوش مصنوعی یکدیگر تلاش می کنند. دولت بریتانیا در ماه آوریل معامله ای در حوزه هوش مصنوعی ترتیب داد که احتمالا بیش از 300 میلیون پوند را به توسعه هوش مصنوعی اختصاص خواهد داد. این ابتکار با هدف افزایش سطح بالاتری از استعدادهای هوش مصنوعی و تقویت بازار سرمایه هوش مصنوعی بریتانیا انجام شده است و تا سال 2030 نیز به بیش از 230 بیلیون پوند خواهد رسید. در این راستا، دولت بریتانیا در حال تبدیل شدن به یک رهبر در بخش هایی نظیر مراقبت های بهداشتی است.

اما بریتانیا تنها کشور اروپایی این حوزه نیست و آلمان اخیرا در تحقیقات هوش مصنوعی حدود  3 میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است. هدف اصلی آلمان از این کار خاتمه شکاف در نوآوری با آمریکا و چین است. دولت های بی شماری  در سراسر جهان به وضوح در حال سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی هسند.

کشورهای کوچکتر به شدت بر چگونگی همکاری با ابرقدرت های کنونی هوش مصنوعی  از طریق مشارکت های تاکتیکی تمرکز دارند. در اروپا، کشورها، شرکت ها و دانشگاه ها آزمایشگاه های جدید ایجاد کرده اند که بر پیشرفت هوش مصنوعی در صنعت متمرکز شده است، در حالی که کانادا و فرانسه برای تشکیل یک هیئت جهانی برای بررسی اثرات اجرای هوش مصنوعی و چالش های اخلاقی که در این کار وجود دارد متحد شده اند.


در سال 2018، تعداد زیادی از شرکت های بزرگ درهای خود را به روی هوش مصنوعی باز کرده اند و  از مزایایی که  هوش مصنوعی به سازمان ها به آنها می رساند، استفاده کرده اند. رهبران کسب و کار متوجه شدند که این تکنولوژی نه تنها می تواند صرفه جویی در هزینه و رشد درآمد را ایجاد کند، بلکه باعث افزایش بهره وری کارکنان و افزایش تجربه مثبت مشتریان می شود.

صنعت مالی نیز در پیشبرد نوآوری هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا کرده است. سیتی بانک از بازوی سرمایه گذاری خود برای جبران سرمایه در راه اندازی هوش مصنوعی استفاده کرده است. یک نمونه از این موضوع را می توان در نرم افزا "فیدزای" دید که  یک پلت فرم شناسایی تقلب را ایجاد کرده که از هوش مصنوعی برای شناسایی جرائم و تقلب استفاده می کند.

جی پی مورگان نیز به طور فعال در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده و از آن برای بررسی و تجزیه و تحلیل اسناد بزرگ  و بررسی کسری درامدها استفاده می کند.

امور مالی تنها یکی از صنایع بسیاری است که در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. در سراسر بخش های تولید، خرده فروشی و کشاورزی، می توان شاهد ردپای هوش مصنوعی بود.

پیاده سازی هوش مصنوعی  در سال 2018 نه تنها توسط کسب و کارها برای بهبود بهره وری استفاده شده است و دولتها را مجبور کرده است تا قدرت خود را در داخل و خارج از کشور افزایش دهند، بلکه تجارب مصرف کنندگان و تعاملات روزمره آنان با فناوری را به میزان زیادی بهبود داده است. درواقع هوش مصنوعی ما را قادر می سازد اوقاتی لذت بخش تر و جذاب تر داشته باشیم، خواه با لپ تاپ و تبلت کار کنیم و خواه با گوشی های هوشمند.

بر هنمین اساس با توجه به سابقه قوی و قابل قبول هوش مصنوعی در سال 2018، پیش بینی می شود هوش مصنوعی در سال 2019 نیز نقشی مهم ایفا کند. درواقع اگر سال 2018 سالی فراتر از کلیشه ها و تحریم ها برای هوش مصنوعی بود، سال 2019 باید سالی باشد پر از ادعای جسورانه در حوزه هوش مصنوعی.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: