کد خبر: ۸۰۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
تعداد بازدید: ۹۶۵
برانکو گفت: تیم‌ملی ایران نه مال فدراسیون است و نه مال کادرفنی. تیم‌ملی، تیم همه‌ی مردم ایران است. هرکسی هم که سرمربی تیم‌ملی باشد، از طرف من و پرسپولیسی‌ها بیشترین حمایت و هوادار را خواهد داشت. برانکو در ادامه برای تیم ملی ارزوی قهرمانی بدون گل خورده را کرد.
واکنش جالب برانکو به پیروزی های ایران و آرزوی عجیبش برای کارلوس کی روشبه گزارش خبرداغ، یک بار پیش از این برانکو ایوانکوویچ در یک همایش تبلیغاتی از تاکتیک‌های موفقیتش گفته بود و امروز (جمعه) برای دومین بار به عنوان سخنران به چنین همایشی رفت. مهم‌تر حضور او و سخنرانی‌اش اما حرف‌هایی بود که در جایگاه سرمربی پرسپولیس و نه یک سخنران درباره‌ی تیم‌ملی به زبان آورد. مرد کروات ابتدا از انتظار خودش و «ایران» برای قهرمانی در آسیا گفت:

    «همه‌ی ما موفقیت تیم‌ملی را آرزو می‌کنیم. انتظار همه ما این است که تیم‌ملی ایران قهرمانی آسیا را کسب و کادر فنی این تیم را به بهترین شکل ممکن آماده کند.»

در ادامه، برانکو در نقش یک حامی ظاهر شد و به همه‌ی سوءتفاهم‌ها درباره‌ی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی‌اش نسبت به تیم‌ملی پاسخ داد:

    «امیدوارم‌ نسل جدید تیم‌ملی تا پایان مسیر جام ملت‌ها نتایج رقم بزنند و بدون گل خورده کارشان را ادامه دهند. من در باشگاه‌هایی مثل بایرن، رئال و منچستر کار نکرده‌ام اما همیشه گفته‌ام ایران وطن دوم من است و برایش آرزوی موفقیت دارم. آرزویم این است که تیم‌ملی ایران بدون گل خورده قهرمان آسیا شود. الان هم دوست ندارم صحبت‌های من جای دیگری باعث سوءتفاهم شود. درباره تیم‌ملی صدها بار حرف زدیم و همه‌ی حرف‌مان هم آروزی موفقیت برای تیم‌ملی است. من الان فقط به این فکر می‌کنم که پرسپولیس چقدر می‌تواند بهتر باشد و بازیکنانم بهتر شوند. وقتی به تهران آمدم، پرسپولیس می‌جنگید تا سقوط نکند اما من از عظمت باشگاه و هوادارانش اطلاع داشتم و در نتیجه هدف را ترسیم و به سوی آن حرکت کردم. حالا هم فینال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی لیگ برتر را فراموش کرده‌ایم و رو به جلو حرکت می‌کنیم. همه‌ی تفکرمان این است که چطور می‌توان دوباره قهرمان شد و در اوج باقی ماند چون ماندن در قله سخت‌تر رسیدن به آن است.»

این اما همه‌ی حرف‌های سرمربی پرسپولیس در مورد جام ملت‌های آسیا و تیم‌ملی ایران نبود چرا که برانکو ایوانکوویچ در جایی دیگر هم حمایتش از تیم‌ملی را به رخ کشیده و البته توقعش برای فینالیست شدن در آسیا و حتی قهرمانی را هم به زبان آورده است. از او پرسیدند:

    «آخرین باری که تیم‌ملی فوتبال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسید، شما سرمربی این تیم بودید. حس الان‌تان نسبت به تیم‌ملی فعلی چیست؟ فکر می‌کنید آن ها موفق شوند؟ و آیا اگر تیم‌ملی قهرمان شود، شما ناراحت می‌شوید؟»

و حالا بخوانید پاسخ برانکو ایوانکوویچ را:

    «چرا باید ناراحت شوم؟ من ایران را وطن دومم می‌دانم و همیشه برایش آرزوی موفقیت دارم. نه تنها از موفقیت و قهرمانی تیم‌ملی ناراحت نمی‌شوم، بلکه معتقدم اصلا اهمیتی ندارد که چه کسانی ناراحت بشوند یا نشوند. ایران در سال ۲۰۰۴ سوم شد بدون آنکه حتی یک بازی را ببازد. آن سال در کرحله‌ی نیمه نهایی در پنالتی‌ها باختیم در حالی که داور واقعا ما را نابود کرد. اگر یحیی پنالتی را چیپ نمی‌زد و عادی به توچ ضربه می‌زد، به فینال می‌رسیدیم. ما در گروه ژاپن حضور داشتیم. ژاپنی که بهترین نسل ملی‌اش را داشت و دو سال قبل از آن هم تا یک چهارم نهایی جام جهانی بالا رفته بود. در یک چهارم نهایی با کره‌جنوبی بازی کردیم که دو سال قبلش چهارم جهان شده بود. با این حال ما بهترین بازی تاریخ جام ملت‌ها را انجام دادیم و در نهایت هم سوم شدیم که این سومی، بعد از سی سال بزرگترین موفقیت تیم‌ملی فوتبال ایران بود.»

برانکو ایوانکوویچ در ادامه‌ی صحبت‌هایش به سراغ تیم‌ملی فعلی رفت:

    «در این دوره از جام ملت‌ها ایران در موقعیتی متفاوت قرار دارد. ایران بازیکنان و تیمی دارد که خیلی خوب هستند. ۵ الی ۶ مهاجم عالی دارد. دروازه‌بان و مدافعانی آماده دارد و اگر بخواهیم آن‌ها را با تیم‌های دیگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که کره در افت است، استرالیا هم همینطور. عربستان و امارات و عراق هم در افت و خیز هستند. قطر هم تیمی جوان را در اختیار دارد و در این شرایط منطقی است که انتظار داشته باشیم ایران به فینال برسد.»

جالب اینکه خبرنگار پرسشگر که انگار قانع نشده بود، دوباره پرسید: «یعنی شما از این اتفاق (فینالیست شدن ایران در جام ملت‌ها) خوشحال می‌شوید؟» پاسخی که شنید، از برانکو ایوانکوویچ این بود:

    «نیازی به پنهان کردن نیست. من بارها گفته‌ام که ایران را وطن دوم خودم می‌دانم و در کنفرانس خبری سیدجلال حسینی هم اعلام کردم که کادرفنی پرسپولیس، مدیریت باشگاه و بازیکنان این تیم بزرگترین هواداران تیم‌ملی خواهند بود چون تیم‌ملی ایران نه مال فدراسیون است و نه مال کادرفنی. تیم‌ملی، تیم همه‌ی مردم ایران است. هرکسی هم که سرمربی تیم‌ملی باشد، از طرف من و پرسپولیسی‌ها بیشترین حمایت و هوادار را خواهد داشت.»

درخشش علیرضا بیرانوند در تیم‌ملی هم موضوع دیگری بود که خبرنگاران حاضر در همایش ملی «رازهای شکست و استراتژی‌های پیروزی» درباره‌اش سخن گفتند و برانکو به هیجان‌زدگی آنها این‌طور واکنش نشان داد:

    «من تعجب می‌کنم از اینکه عملکرد بیرانوند شما را شگفت‌زده کرده. او ۲ سال است که بهترین دروازه‌بان آسیا است و در جام جهانی و لیگ قهرمانان هم بهترین عملکرد را داشت. بیرانوند از ارزش‌های اروپایی برخوردار است و این ظرفیت را دارد که در بهترین باشگاه‌های دنیا بازی کند.»

حالا پرسش این است که در صورت لژیونر شدن علیرضا بیرانوند، کدام دروازه‌بان جای او را می‌گیرد؟ سرمربی پرسپولیس که انگار از چنین پرسشی اصلا خوشش نیامده بود، گفت:

    «چه کسی گفته بیرانوند از پرسپولیس می‌رود؟ درباره احتمالات که نمی‌توان صحبت کرد. او دروازه‌بان تیم ماست و اگر روزی این اتفاق افتاد و قرار شد برود، درباره‌اش تصمیم می‌گیریم.»

پایان‌بخش تازه‌ترین گفتگوی برانکو ایوانکوویچ با خبرنگاران هم بازی با سپیدرود بدون ملی‌پوشان بود:

    «یکی از بازیکنانی که باید برگردد، بشار رسن است. خدا را شکر ما ملی‌پوشان را در اختیار نخواهیم داشت. تیم ما در نیمه نهایی و فینال جام ملت‌های آسیا حضور دارد و من موافقم که بدون حضور ملی‌پوشان در این بازی به میدان برویم و با این‌کار به نوعی خدمات‌مان را به لیگ ارائه دهیم چون برنامه بسیار فشرده خواهد بود و زمان دیگری نداریم که این بازی‌ها را برگزار کنیم. من به تیم فعلی اعتقاد دارم چون بسیار خوب کار کرده‌اند و مسابقات متعددی را برگزار کردیم. با احترام به سپیدورد، طبق هدفی که دو سال پیش اعلام کرده‌ بودیم و آن قهرمانی و پیروزی در همه‌ی رقابت‌هاست، اگر امکانش باشد یک جذابیت به مسابقه اضافه کنیم. خودتان می‌دانید که هرگز دنبال توجیه نبوده‌ام و از این به بعد هم نخواهم بود.»

پارس فوتبال

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: