کد خبر: ۸۰۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
تعداد بازدید: ۲۴۸
امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه با وجود ادامه اعتراضات مردمی در این کشور، امروز به تمجید ونزوئلایی‌هایی پرداخت که دیروز علیه دولت مادورو تظاهرات کردند.او در توییتر نوشت: بعد از انتخاب نامشروع "نیکلاس مادورو" در ماه می ۲۰۱۸، اروپا از احیای دموکراسی [در ونزوئلا] حمایت می‌کند. من شجاعت صدها هزار ونزوئلایی را که برای رسیدن به آزادی به صحنه آمده‌اند را می‌ستایم.
مکرون از اعتراضات در ونزوئلا حمایت کرد

رئیس‌جمهور فرانسه با وجود ادامه اعتراضات مردمی در این کشور، امروز به تمجید ونزوئلایی‌هایی پرداخت که دیروز علیه دولت مادورو تظاهرات کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که خود هفته‌هاست با اعتراضات گسترده مردم فرانسه روبروست، روز پنج‌شنبه از آنچه اعتراضات مردمی در ونزوئلا خواند، حمایت کرد و گفت اروپا از «احیای دموکراسی» در این کشور حمایت می‌کند.

وی در توییتر نوشت: «بعد از انتخاب نامشروع "نیکلاس مادورو" در ماه می ۲۰۱۸، اروپا از احیای دموکراسی [در ونزوئلا] حمایت می‌کند. من شجاعت صدها هزار ونزوئلایی را که برای رسیدن به آزادی به صحنه آمده‌اند را می‌ستایم.»

روز گذشته «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا در اقدامی که مورد حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفت، خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا اعلام کرد و از مادورو خواست از قدرت کنار رود.

این در حالی است که مردم ونزوئلا سال گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری با اکثریتی قاطع «نیکلاس مادورو» را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. از زمان مسجل شدن پیروزی مادورو در آن انتخابات، آمریکا مشروعیت مادورو را زیر سوال برده و انتخابات را «تقلبی» توصیف کرد.

مکزیک، اروگوئه، روسیه، چین، ایران، ترکیه و چند کشور دیگر درباره تبعات دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و تلاش برای کودتا یا اقدام نظامی در این کشور هشدار داده‌اند.

حمایت فرانسه از ناآرامی‌ها در ونزوئلا در حالی صورت گرفته که مردم فرانسه هفته‌هاست در اعتراض به مشکلات اقتصادی در این کشور، هر شنبه علیه دولت ماکرون تظاهرات می‌کنند. در جریان این اعتراضات تاکنون ۴ نفر کشته و صدها تن زخمی و بازداشت شده‌اند. با وجود انتشار تصاویر متعدد از ضرب و شتم معترضان فرانسوی، دو هفته پیش وزیر کشور فرانسه گفت تا به حال موردی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس با معترضان مشاهده نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: