کد خبر: ۸۰۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
تعداد بازدید: ۲۶۰
فوربس نوشت: استیو جابز همیشه معتقد بود که کلید موفقیت شرکت اپل پیوند تکنولوژی و حوزه های مختلف و آزاد است. او معتقد بود تعالی تکنولوژی از تقاطع تکنولوژی و هنر می گذرد نه از مسیری مفرد.
3  نکته که باید در مورد «هوش افزوده» بدانید / جهان به گام هایی فراتر از هوش مصنوعی نیاز داردفوربس نوشت: استیو جابز همیشه معتقد بود که کلید موفقیت شرکت اپل پیوند تکنولوژی و حوزه های مختلف و آزاد است. او معتقد بود تعالی تکنولوژی از تقاطع تکنولوژی و هنر می گذرد نه از مسیری مفرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، داگلاس انگلبارت یکی از نخستین نظریه پردازانی بود که  اهمیت فناوری های کامپیوتری را در بازسازی توانایی های انسانی و تقویت خلاقیت انسان ها شناسایی کرد. او معتقد بود ما باید چالش های هوشمند در زمینه خلاقیت و نوآوری بشر را  بهتر درک کنیم، به خصوص در مورد سیستم های یادگیری و آموزش ما.

در این میان هوش افزوده مفهومی بسیار مهم است. هوش افزوده یک مفهوم جایگزین برای هوش مصنوعی است که بر نقش کمک کننده هوش مصنوعی برای ارتقاء هوش انسانی تاکید دارد. انتخاب کلمه تقویت شده یا افزوده، به معنی «بهبود» است. به بیانی دقیق تر این عبارت به نقش هوش انسانی در هنگام استفاده از یادگیری ماشینی و الگوریتم های یادگیری عمیق برای کشف روابط و حل مشکلات، تاکید دارد. در ادامه 3 نکته مهم در مورد هوش افزوده را مرور می کنیم:

هوش افزوده سطح قدرت هوش مصنوعی را افزایش می دهد

از زمان آغاز استفده از هوش مصنوعی یعنی از حدود شصت سال پیش، هوش مصنوعی در حوزه علمی و دانشگاهی به یک رقیب قدرتمند برای ایجاد تغییرات اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است. در حال حاضر هوش مصنوعی پایه و اساس طیف گسترده ای از تکنولوژی های اصلی از جمله جستجو در وب، برنامه های تلفنهای هوشمند، تشخیص پزشکی، تشخیص گفتار و اخیرا نیز وسایل نقلیه خودران را تشکیل داده است.

امروزه فرض معمول این است که هوش مصنوعی می تواند وظایف انسانی را به طور کاملا مستقل اجرایی کند. در نتیجه انتظار می رود  هوش مصنوعی خودروهای خودران را توسعه دهد، برای ما غذ بپزد و یا به جای ما کار کند. اما فراتر از اتوماسیون، تکامل فرآیندهای طراحی و نوآوری هایی برای انسان است که به فناوری های محاسباتی وابستگی دارد.

هوش افزوده یک مفهوم جایگزین هوش مصنوعی است که بر نقش کمک کننده هوش مصنوعی در پیشرفت قابلیت های انسانی تمرکز دارد. هوش افزایی نشان دهنده تاثیر مداوم  هوش مصنوعی در تقویت نوآوری بشر تاکید دارد.

برای مثال، واضح است که فرصت های اجتماعی و اقتصادی جدید با هوش مصنوعی که مستقیما بر قابلیت های انسانی تأثیر می گذارد، ظهور می کنند. اما می توان با کمک هوش افزوده فرصت های تعالی خلاقیت های انسانی را نیز ارتقا داد.

 

شکوفا شدن خلاقیت ها

در حقیقت، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بخشی از یک تحول خلاق است که توانایی بازسازی یک جامعه صنعتی پایدار را ایجاد می کند و این فرصت را برای نوآوریهای درازمدت به شکل قابل توجهی فراهم می کند. و این یعنی هوش مصنوعی، مکمل بسیاری از کارهای خلاقانه است.

متفکرانی مانند پیتر دراکر و آلوین توفلر عصر کنونی ما را "عصر اطلاعات" یا "اقتصاد دانش" معرفی کرده اند. اما همانگونه که دانیل بل می گوید، این توصیف ها اغلب از ویژگی های معنوی و هنری عمیق خود غافل می شوند. توصیف دقیق تر از عصر کنونی عصر خلاقیت است. ریچارد فلوریدا به دنبال این استدلال معتقد است که خلاقیت، اصل اساسی تعریف دوران ما است.

 

حتی با اینکه رایانه ها کار روزمره خود را به طور خودکار انجام می دهند، باز هم این بسیار مثبت است که کامپیوترها کارهایی را که نیاز به خلاقیت، حل مسئله و همکاری اجتماعی دارند، تقویت می کنند.

 

باز طراحی اصول آموزش و پرورش

مارک آندریسن، سرمایه دار سرشناس معتقد است به زودی نرم افزارها جهان را می بلعند. در حال حاضر فناوری اطلاعات و فناوری های کامپیوتری در حال تبدیل شدن به یک بخش بسیار واقعی از اقتصاد جهانی هستند و این پیامدهای مهمی برای چگونگی فکر کردن درباره آینده کارگران ماهر دارد. درواقع یکی از چالش های اصلی آموزش جوانان در این دوره جدید، نوسان آن است.

بر همین اساس نسل جدید مخترعان مجبور شده اند نوآوری های تکنولوژیک را بازطراحی کنند و مدارس باید بر اساس آن دوباره سازگار شوند. یک چالش اساسی برای اغلب افرادی که در حوزه های مختلف مرتبط با فناوری تدریس می کنند این است که چگونه بین هوش انسانی و هوش مصنوعی نوعی هم افزایی ایجاد کنند، بر همین اساس است که استراتژی های آموزشی باید خلاقیت را با تکنولوژی هماهنگ کنند تا اطمینان حاصل شود دانش آموزان تکنولوژی را در زمینه تقویت استعدادها و ظرفیت های خود ارزش گذاری می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: