کد خبر: ۷۹۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
تعداد بازدید: ۲۰۴
دولت اسرائیل مخالف دخالتهای روسیه به نفع ایران بوده و معتقد است در صورتی که ایران و نیروهای شیعه، سوریه را ترک کنند، این مساله می تواند باعث تضعیف روسیه شود.
استراتژی اسرائیل در مسئله سوریه چیست؟ / برای تل اویو، مشکل در ظاهر ایران است، اما مشکل واقعی روسیه است / خروج ایران از سوریه یعنی تضعیف روس ها

الجزیره نوشت: برای شناخت موضع فعلی اسرائیل در عرصه سیاسی و نظامی ابتدا باید اوضاع سوریه را تحلیل کنیم. برای اسرائیل، مشکل در ظاهر ایران است، اما مشکل واقعی روسیه است.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: در واقع، یکی از مناطق «کاهش تنش» در «جولان» است و مطمئنا اسرائیل علاقمند نیست که ایران و حزب الله بتوانند به راحتی در منطقه جولان فعالیت کنند آن هم تحت حفاظت روسیه که تنها مسئول کل آن منطقه است.

دولت اسرائیل مخالف دخالتهای روسیه به نفع ایران بوده و معتقد است در صورتی که ایران و نیروهای شیعه، سوریه را ترک کنند، این مساله می تواند باعث تضعیف روسیه شود.

جنگ واقعی

تل آویو همچنین به دنبال آن است که مسکو و تهران را از صحنه سیاسی در سوریه دور کند، تا در کنار آمریکا یک جنگ واقعی را در سوریه به راه اندازد. اما ایا ایالات متحده مشارکت در عملیات نظامی علیه حضور روسیه در سوریه را می پذیرد؟

این احتمال وجود دارد که ایالات متحده در عملیات نظامی علیه روسیه در منطقه مشارکت کند، اما پس از موفقیت اولین حمله، به سرعت عقب نشینی می کند؛ به این دلیل که منطق امریکا در جنگ ها بر دو اصل استوار است: یا برای مدتی طولانی دریک منطقه می ماند، همانطور که در افغانستان چنین کرد، و یا به یک عملیات استراتژیک سریع و دخالت کوتاه قناعت می کند.

برنامه های ایران

 به نظر می رسد که اوضاع به این شکل باقی نمی ماند؛ چرا که کردها یعنی هم پیمانان واشنگتن در سوریه، قصد دارند به نظام سوریه نزدیک شوند، تا بتوانند در مقابل ترکیه ایستادگی کنند.

اسرائیل برای مقابله با برنامه های ایران در منطقه، به دنبال ائتلاف با ایالات متحده و دولتهای عربی است و در این میان، روسیه هرگز با طرح اسرائیل موافقت نمی کند.

نویسنده با اشاره به احتمالات شروع جنگی توسط اسرائیل در سوریه تصریح می کند: این امر، مستلزم تحلیلهای دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل و بررسی دقیق پایگاههای گروههای شیعه است. اسرائیل و روسیه هر دو می دانند که درگیری در سوریه به مثابه جنگی است که نه تنها بر خاورمیانه، بلکه بر تمام جهان اثر می گذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی به ایران درباره پرتاب موشک به جولان اشغالی
پامپئو بار دیگر ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد
درپاسخ به نماینده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رژیم صهیونیستی درسازمان ملل سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار
مایک پمپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکارسگ دست نشانده رژیم صهیونیستی
99 درصد آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکارعامل اصلی جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسراسر جهان هستند.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا درکاراست.
درهر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست رژیم جعلی صهیونیستی درکاراست.
حضورنطامیان اسرائیلی درجولان اشغالی غیرقانونی است.
آمریکا و اسرائیل هر دو تروریست هستند.
آمریکا و اسرائیل درسراسر جهان مرتکب جنایات جنگی شده اند.
صهیونیست ها جنایتکار ازسال 1974 تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند. آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان هستند.

سازمان ملل: حملات اسرائیل به سوریه، ثبات منطقه را تهدید می‌کند
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حملات رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: این حملات به ضرر ثبات منطقه است و آتش بس طولانی مدت میان دو طرف را به خطر می اندازد.
استفان دوجاریک افزود: از طرف همکارانم در بلندی های جولان و نیروهای ناظر سازمان ملل از افزایش این حملات آگاه هستیم. وی ادامه داد: فرمانده نیروی ناظر سازمان ملل، با نیروهای دفاعی اسرائیل و مقامات سوریه در ارتباط است تا تنش را در این منطقه کاهش دهد؛ چنین حوادثی نشان دهنده بی ثباتی منطقه و به خطر افتادن آتش بس طولانی مدت بین دو طرف است.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بدون محکوم کردن نقض مقررات بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: مهم است که هر دو طرف توافقنامه ۱۹۷۴ را برای جلوگیری از افزایش تنش در خط آتش بس و اقداماتی که دستیابی به ثبات در منطقه را تضعیف می کنند، مورد توجه قرار دهند. در این حال وزارت خارجه سوریه در واکنش به تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به دمشق دو نامه خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نوشت و اعلام کرد: این تجاوز جدید در راستای تلاش‌های مستمر رژیم صهیونیستی برای طولانی کردن مدت بحران در سوریه و تقویت روحیه تروریست‌های باقی مانده مزدور این رژیم صورت گرفته است.
این نامه می افزاید: تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به سوریه برای فرار از مشکلات داخلی روز افزون این رژیم و دلایلی صورت گرفته که جامعه جهانی کاملا از آن آگاه است. وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد: اگر حمایت‌های نامحدود و مستمر آمریکا و کشورهای غربی شورای امنیت از رژیم صهیونیستی نبود این رژیم به اقدامات خصمانه خطرناک خود ادامه نمی داد. از سویی وزیر انرژی رژیم صهیونیستی رئیس جمهوری سوریه را تهدید و اعلام کرد، اگر همچنان به ایرانی‌ها اجازه دهد در خاک کشورش باشند، اسرائیل او و دولتش را در لیست خطر قرار می‌دهد.
یووال اشتاینیتس گفت، اگر اسد به نیروهای ایرانی اجازه دهد در سوریه بمانند خود و نظامش در معرض خطر از سوی اسرائیل قرار خواهند گرفت. در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی از آزمایش سیستم موشکی (پیکان۳) بعد از تقابل موشکی با سوریه خبر داد.
خبر دیگر اینکه یک هیات پارلمانی فرانسوی وارد مناطق تحت تسلط کردهای سوریه در شمال شرق این کشور شد.هیات فرانسوی از گذرگاه غیرقانونی سیمالکا میان عراق و سوریه وارد استان حسکه شد. هیات فرانسوی در نخستین اقدام پس از ورود غیرقانونی به خاک سوریه از اردوگاه آوارگان در شهر دیرک در شمال شرق استان حسکه بازدید کرد. در رویدادی دیگر داعش پس از برعهده گرفتن مسئولیت انفجار انتحاری دو روز قبل که کاروانی آمریکایی را در حومه جنوبی حسکه واقع در شمال شرق سوریه هدف قرار داد، نیروهای آمریکایی در صفوف ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا را به انجام حملات بیشتر تهدید کرد. این حمله دومین حمله انتحاری داعش علیه نیروهای آمریکایی در کمتر از یک هفته محسوب می‌شود چرا که این گروه چهارشنبه گذشته نیز حمله مشابهی را در شهر منبج علیه نیروهای آمریکایی انجام داد که چهار کشته در بین نیروهای آمریکایی بر جای گذاشت.
در خبری دیگر منابع خبری لبنان از سفر محرمانه «بهاء الحریری» برادر سعد الحریری نخست‌وزیر این کشور به دمشق و دیدار محرمانه با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه خبر دادند. در چنین شرایطی یکی از نماینده‌های حزب دموکرات و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰گفت: اگر رهبران آمریکا برای برقراری صلح و امنیت در سوریه جدی هستند باید با رهبران کشورهای خارجی چه دوست باشند و چه دشمن، دیدار و رایزنی کنند.خانم «تولسی گابارد» اعلام کرد که از دیدار با رئیس جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۷میلادی پشیمان نیست.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: