کد خبر: ۷۹۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
تعداد بازدید: ۲۶۵
یک شناور بادی حامل 120 پناهجو که از لیبی به سمت ایتالیا در حرکت بود ، غرق شد و 117 تن از سرنشینان آن جان باختند.
117 پناهجو در دریای مدیترانه غرق شدند
به گزارش خبرداغ ،  این شناور بادی که در آن 10 زن و دو کودک نیز حضور داشتند عصر پنجشنبه از لیبی به سوی ایتالیا با 120 پناهجو حرکت کرده بود و پس از 11 ساعت دریانوردی ناگهان غرق شد و 117 تن از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا 'انسا'، بر اساس این گزارش، تنها 3 تن از سرنشینان این شناور بادی جان سالم بدر برند که توسط نیروی دریایی ایتالیا نجات یافته و به جزیره لامپه دوزا در جنوب این کشور منتقل شدند.

'فلاویو دی جاکومو' سخنگوی سازمان پناهجویان ملل متحد اعلام کرد که سه سرنشین نجات پیدا کرده از اتباع نیجریه، گامبیا و ساحل عاج هستند.

بر اساس داده های سازمان پناهجویان ملل متحد، در پنج سال اخیر بیش از 30 هزار پناهجو در مسیر مهاجرت جان خود را از دست داده اند که از این تعداد بیش از 17 هزار تن در دریای مدیترانه جان باختند. در سال 2018 میلادی نیز 2 هزار پناهجو در مدیترانه جان خود را از دست دادند.

 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: