کد خبر: ۷۹۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۴۱
معاون وزیر امور خارجه اسلوونی در دیدار سفیر ایران ضمن تأکید بر تداوم روند رو به گسترش همکاری‌های دوجانبه، بار دیگر حمایت کشورش از چندجانبه‌گرایی و برجام را اعلام کرد.
تأکید معاون وزیر امور خارجه اسلوونی بر حمایت این کشور از برجام

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، کاظم شافعی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا با دوبران بوژیچ، معاون وزیر امور خارجه اسلوونی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار آخرین وضعیت مناسبات و همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف و نیز چشم‌‌‌انداز آینده همکاری‌های فیمابین، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه اسلوونی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به تداوم روند رو به گسترش همکاری‌های خوب دو کشور به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، اظهار داشت: همچنان ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و امکانات بسیاری به منظور توسعه مناسبات دو کشور وجود دارد و باید به منظور رسیدن به اهداف، به تلاش‌ ادامه دهیم.

وی افزود: حمایت از همکاری‌های گذشته پایه و اساسی خوبی برای توسعه مناسبات و روابط در آینده خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه اسلوونی ضمن اشاره به حمایت این کشور از چندجانبه‌‌‌گرایی تصریح کرد که اسلوونی همواره از برجام و توافق هسته‌ای حمایت کرده است.

کاظم شافعی، سفیر ایران نیز ضمن تشریح رفتار مسئولانه و سازنده ایران در قبال تعهدات بین‌المللی و در مقابل، تصمیمات، اقدامات و رفتار غیرمسئولانه، غیرسازنده و خلاف قانون و عرف بین‌المللی آمریکا، از مواضع منطقی و حکیمانه دولت اسلوونی در قبال توافق هسته‌ای به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام، قدردانی و خاطرنشان کرد: براساس تدبیر و حکمتی که تاکنون از دولتمردان اسلوونی مشاهده کرده‌ایم، امیدواریم و انتظار داریم که با در نظر گرفتن منافع دو کشور این روند تداوم یابد.

سفیر ایران از افزایش ارزش تبادلات تجاری دو کشور ابراز خرسندی کرد و ابراز داشت: براساس آخرین آمار ارائه شده طی ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته میلادی ارزش تبادلات تجاری دو کشور با رشد ۲۳ درصدی همراه بوده است.

کاظم شافعی از آمادگی و تلاش طرف ایرانی برای برگزاری نخستین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: