کد خبر: ۷۹۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
تعداد بازدید: ۵۸۳
سرمربی پرسپولیس پاسخ صحبت‌های کی‌روش را داد.
برانکو: نظرکی‌روش در مورد پرسپولیس برایم مهم نیست/ قطار فوتبال جای اینجور افراد نیستبه گزارش خبرداغ  به نقل از گل، پرسپولیس در حالی اردوی آماده‌سازی‌اش در قطر را به پایان می‌رساند که آرامش و برنامه‌های تاکتیکی و بدنسازی برانکو طی 10 روز اخیر به خوبی پیش رفته است. آنچه که در اردوی پرسپولیس با اضافه شدن بازیکنان جدید به چشم می‌آید، همدلی و اتحادی است که بازیکنان در راستای اهداف برانکو دارند. آنها مربی‌شان را دوست دارند و برای او بازی می‌کنند. در حاشیه تمرین آماده‌سازی پرسپولیس در دوحه فرصتی دست داد تا در هتل کرون پلازا گپ و گفتی دوستانه با برانکو ایوانکوویچ داشته باشیم. مردی سختکوش و توانا که تمام امور را به خوبی تحت سیطره خود دارد. ایوانکوویچ درباره شرایط این روزهای پرسپولیس، پیوستن ماریو بودیمیر، آینده‌اش با پرسپولیس و البته پاسخ به مصاحبه‌های رنگارنگ کی‌روش علیه خودش، صحبت کرد. سرمربی پرسپولیس در کمال احترام صحبت‌های کی‌روش درباره خودش را مسخره و بچه‌گانه دانست.

 

دیدار با سرشناس‌ها در کمپ اسپایر و ماجرای خوشگذرانی

اینها افرادی هستند که من سال‌ها آنها را می‌شناسم. من مربی برادران کواچ و لکو سرمربی اف.ث. بروژ بودم. بورا میلوتنوویچ را بیش از 20 سال است که می‌شناسم. ماکلله هم یکی از بهترین هافبک‌های اروپا بود که الان مربی است. ما همه اعضای یک خانواده ورزشی هستیم و یکدیگر را می‌شناسیم. خود من در دو جام جهانی حضور داشتم و در لیگ قهرمانان هم کار کرده‌ام. طبیعی است که یکدیگر را بشناسیم. نویر هم شاگرد یک کروات است. توپالوویچ بهترین مربی دروازه‌بانی است که در آلمان کار می‌کند. حتی نویر زمانی که از شالکه به بایرن پیوست شرط قراردادش این بود که این مربی با او به این تیم بیاید. البته این را هم بگویم که ما اینجا یک روز آزاد نداریم و هر روز کار می‌کنیم نه اینکه تنها با ستاره‌ها نشست و برخاست کنیم. در قطر فقط بدون استراحت کار می‌کنیم.

 

تفاوت بایرن مونیخ و پرسپولیس از زبان برانکو

شما تمرینات بایرن مونیخ را که در زمین کناری ما در قطر تمرین می‌کردند را دیدید. قطعا متوجه شدید تفاوتی بین تمرینات دو تیم وجود نداشت. فرق ما با بایرن مونیخ این است که آنها جدا از ساختار باشگاهی که دارند و در سطح اروپا و دنیا مطرح هستند بازیکنانی مثل لواندوفسکی را دارند و ما علی علیپور را داریم. مهم کیفیت هاست چون بچه‌های ما توانایی‌های خودشان را در نیم‌فصل نشان دادند. سرمربی بایرن مونیخ بازیکن من بوده است و افتخار می‌کنم که شاگردم الان مربی بایرن مونیخ است. من با او در ارتباط هستم. تیمی که تا فینال جام باشگاه‌های آسیا پیش رفته و دست‌مان از جام کوتاه ماند، دیدید که چه انگیزه‌ای بازیکنان از خود نشان دادند. هدف و شعار ما در پرسپولیس همیشه بلندپروازی و رسیدن به اهداف بلندی است که داریم. مهم‌ترین وظیفه من در پرسپولیس این است که به خوبی بچه‌ها را آماده کنم تا در صحت و سلامت کارشان را که همان اهداف بلندشان است، انجام دهند. انتظار دارم این پرسپولیس از پرسپولیس پاییز گذشته بهتر باشد. البته این را هم بگویم که 50 درصد کار دست من است و می‌توانم آن را کنترل کنم. انتخاب بازیکن، آماده‌سازی، تاکتیک بازی و همچنین انتخاب ترکیب را من انجام می‌دهم اما شرایط دیگری هم در این بین وجود دارد که در فوتبال تاثیرگذار است. یک سانتر اشتباه می‌تواند به گل تبدیل شود یا به اوت برود اما آنچه که برای من و بازیکنانم مهم است، اهداف‌مان برای رسیدن به قهرمانی در هر سه جام است. برای همین چنین تیمی را آماده می‌کنیم.

 

بودیمیر میلیون دلاری قرارداد بسته است یا نه؟

درباره ماریو (بودیمیر) باید بگویم در پرسپولیس آن چیزی که کم داشتیم ماریو بود. درباره قرارداد او هم خیلی کوتاه به شما بگویم که نصف قیمت منشا برای پرسپولیس درآمد، آنهم برای یک فصل و نیم! من در مورد این که او بیشتر از منشا گل می‌زند، دوست ندارم صحبت کنم اما فقط این را می‌گویم که بازیکنی گرفتیم که به او نیاز داشتیم و می‌تواند به ما کمک کند. آن هم با نصف قیمت منشا. شما در تمرین دیدید که چگونه به توپ ضربه می‌زد و جدا از بازی با سر در بازی با پا هم خوب کار می‌کند.

 

ترافیک در خط میانی پرسپولیس و یک دردسر شیرین

من یک دردسر شیرین برای پرسپولیس نیم‌فصل دوم دارم. ما تیم را کامل بسته‌ایم و دیگر در بازار نقل و انتقالات فعالیت نخواهیم داشت. با نادری و مهدی شیری در خط دفاع کامل شدیم. احسان حسینی هم در این خط خوب پیش می‌رود. در خط هافبک بازیکنانی گرفتیم که هم کیفیت و هم زیبایی بازی ما را بیشتر خواهند کرد. ترابی، رفیعی و شریفی بازیکنانی که ملی‌پوش بودند یا هستند را در خط میانی در اختیار داریم. امید عالیشاه هم به ترکیب آنها در خط هافبک و حمله اضافه خواهد شد. با توجه به فشردگی بازی‌ها خیلی مهم است که نیمکت قوی داشته باشیم.

 

پاسخ برانکو درباره کوچک بودن پرسپولیس برای ترابی

ترابی پتانسیل بالایی دارد و من خیلی به او اعتماد دارم. مهم نیست که بعضی‌ها می‌گویند پرسپولیس برای ترابی کوچک است. عقیده من این است که ترابی با آمدن به پرسپولیس انتخاب خیلی خوبی داشت و پرسپولیس می‌تواند برای او یک فاز یا سکوی پرتاب برای رسیدن به باشگاه‌های اروپایی باشد تا بتواند بهتر آنجا خودش را به نمایش بگذارد. روی ترابی فشار بازی در باشگاه‌های بزرگ اروپا نیست اما در عین حال می‌تواند یک آزمایش مضاعف برای مهدی باشد.

 

ماجرای اردوی قطر و کنایه‌های زده شد از زبان ایوانکوویچ

من به تیم‌های دیگر که کارشان را دیر یا زود آغاز کردند کاری ندارم. حواسم به این بود که به لحاظ آماده‌سازی بهترین زمان چه موقع است تا کار را برای نیم فصل دوم شروع کنیم. معمولا یک ماه قبل از شروع اولین بازی رسمی اردو را شروع می‌کنیم. چون بچه‌ها 12 روز در تعطیلات مشغول استراحت و ریکاوری بودند و باید طوری به آنها استراحت می‌دادیم تا با انگیزه برگردند. نیم فصل دوم بسیار سخت خواهد بود و چیزی که دوباره باید تکرار کنم این است که هیچ وقت هدف‌مان را پنهان نکردیم و همیشه به دنبال اهداف‌مان به صورت حداکثری بودیم. ما در پرسپولیس برای بیشترین قهرمانی می‌جنگیم و دنبال هیچ توجیه و بهانه جویی نیستیم. برد بیشتر و آن چیزی که هواداران انتظار دارند یعنی بازی زیبا را دوست داریم. خوشحالم که من و بازیکنانم در سخت‌ترین روزها دنبال بهانه جویی نبودیم.

 

سبک مربیگری پروفسور و تنهایی‌اش

این سبک کاری من است که بیشترین زمان تمرین را خودم انجام بدهم. یک بخشی را مارکو انجام می‌دهد و دروازه‌بانان هم با ایگو کار می‌کنند. برادرم کریم باقری هم در بخش‌هایی از تمرین فعالیت دارد. آنالیز را هم فرزاد کارهایش را پیش می‌برد. من به طور مستقیم بر همه جزئیات نظارت دارم. درباره تغییرات تاکتیکی در نیم فصل دوم هم باید بگویم که بله تغییرات خواهیم داشت چون بازیکنان بهتری جذب کردیم. البته فلسفه من همان کنترل بازی حریف و هجومی بازی کردن و گل زدن است. پرسپولیس من وقتی گل بزند عقب نخواهد کشید بلکه برای گل‌های بیشتر تلاش خواهد کرد.

 

پرسپولیس با یک هافبک دفاعی یا همان شیوه سابق

شما بازی ما با یوپن بلژیک را دیدید. من با کمال در هافبک دفاعی بازی را شروع کردم. دو سیستم 2-4-4 لوزی و خطی را در کارمان لحاظ کردیم و با توجه به وضعیت بازیکنان از این دو سیستم استفاده خواهیم کرد. ما به خاطر سبک هجومی بازی مان به دنبال مهاجمی بودیم که راه‌حل‌های بیشتری داشته باشیم چون بازی هجومی فلسفه ماست. حتی در خط دفاع هم مهدی شیری را گرفتیم که ذهنیت هجومی دارد. پرسپولیس من نمی‌تواند و نباید بدون دفاع‌های کناری هجومی بازی کند. این فلسفه پرسپولیس است و تغییر نخواهد کرد بلکه تقویت می‌شود.

 

خانه‌تکانی پرسپولیسی‌ها راز موفقیت برانکو است؟

شما درباره پوست‌اندازی پرسپولیس طی دو، سه سال اخیر صحبت کردید اما در مورد این موضوع من از کلمه پاکسازی یا پوست‌اندازی صحبت نمی‌کنم و بهتر است از کلمه تجدید انتخاب، استفاده کنیم. هر روز به دنبال بهتر و بهتر شدن هستیم. دنبال این ایده هرگز نبوده‌ام که هر نیم فصل شش بازیکن جدید بیاورم اما الان شرایط فرق دارد چون دو پنجره محروم بودیم و نتوانستیم بازیکن بگیریم، تغییرات‌مان بیشتر از گذشته شد. فاکتور دیگری که در بحث انتخاب بازیکن برای من مهم است، شخصیت بازیکنان است. بازیکنی که دلش بخواهد جزوی از تیم پرسپولیس باشد، باید روی خودش سرمایه‌گذاری کند و هر روز بهتر باشد. شوق و انگیزه خودش را در خدمت تیم بگذارد و بتواند فشار بازی در تیم‌های بزرگ را از جانب هواداران و چه از جانب رسانه‌ها تحمل کند. تاکتیک را می‌شود آموزش داد اما آن چیزی که موفق شدیم به دست بیاوریم این مساله است که بازیکنان متوجه شدند که مدام برای پست و جایگاه خودشان مبارزه کنند. نه اینکه فکر کنند چون فیکس هستند دیگر کار برای‌شان تمام شده است.

 

خوشحالی برانکو از دشمنی دلال‌ها با او

ما برای هر بازی وضعیت بازیکنان را بررسی می‌کنیم و سپس تصمیم می‌گیریم. مهم برای ما تکمیل شدن کادر بازیکنان‌مان بود. در دیدار با یوپن به خوبی شاهد بودم که بچه‌ها رشد کرده‌اند و می‌توانیم روی تک تک آنها حساب کنیم. از همه بازیکنان راضی هستم و آن چیزی که موفق شدم انجام بدهم این است که دیگر بازیکنانی برای تست به پرسپولیس نمی‌آیند. بلکه کسی را که خودم می‌خواهم انتخاب می‌کنم. وقتی تازه به تهران آمده بودم در خیابان جلوی من را می‌گرفتند و می‌خواستند به پرسپولیس بیاییند. دیگر در پرسپولیس هر کسی نمی‌تواند بیاید و بازیکنانی می‌آیند که استحقاق داشته باشند. البته می‌دانم این اتفاق سبب شده تا بعضی دلال‌ها با من دشمن شوند اما واضح است که اینجا نیامده‌ام که بعضی‌ها من را دوست داشته باشند. آمده‌ام تا نتیجه بگیرم و به رشد باشگاه کمک کنم. با کادرفنی و علم و دانش خودم تیم را بالا بکشم و طبیعی است در این بین کسانی در داخل و خارج باشگاه ناراحت باشند.

 

واکنش به هشتگ #هرچه برانکو بخواد #هرچه برانکو بگه

درباره هشتگی که می‌گویید برای من در فضای مجازی ساخته شده است باید بگویم حتما هواداران طی این چهار سال و نیم به این باور رسیده‌اند که بهترین‌ها را برای باشگاه خواسته‌ام و هیچ نظر سوء و بدی نداشته‌ام. وقتی یک بازیکن می‌خواهم به باشگاه بیاید درباره آن خیلی تحقیق می‌کنم. از منشا بابت زحماتش قدردانی کردم اما به خود او گفتم که انتظار بیشتری از او داشتم و به همین خاطر به دنبال راه حل بهتری بودیم. اینجا پرسپولیس است و همیشه باید دنبال بهترین‌ها باشیم. در پرسپولیس، بایرن مونیخ یا بارسلونا فرقی ندارد. هیچ کجا بازیکن نباید برای بازی کردن تضمین داشته باشد. دمبله را بارسلونا خرید اما الان دارند او را می‌فروشند. به نظرم ما معیارها را رعایت کردیم و بابت فروش منشا هیچ اشتباهی نکردیم.

 

پاسخ به ماندن یا رفتن از پرسپولیس

من از این بابت واقعا خوشحال هستم که هواداران پرسپولیس بدون من را تصور کنند اما این را هم بارها گفته‌ام که طوری در این تیم کار می‌کنم که انگار صد سال دیگر در این تیم خواهم ماند. به عنوان نمونه باید بگویم تیم را طوری شکل داده‌ام که هرکس بعد از من هم بیاید یک تیم بسته شده و شکل گرفته خواهد داشت. بهترین ترکیب از بازیکنان باتجربه و جوان و پرانرژی را در تیم داریم. بازیکنانی که آمادگی فداکاری برای باشگاه را دارند و استانداردهای بالای تمرینی و بازی کردن را پذیرفته‌اند. به هرحال برای ما مربیان سخت است که در مورد یک آینده بلند مدت صحبت کنیم. مهم‌ترین مساله برای من و کادرم این است که در جهت منافع باشگاه پیش برویم، به طوری که انگار صدسال دیگر در باشگاه هستیم. هواداران و حتی شما رسانه‌ای ها هم متوجه شدید که همه ما در جهت منافع باشگاه تلاش می‌کنیم. امیدوارم آقای عرب هم باشگاه را از نظر مالی به یک ثبات مناسب برسانند چون این درد در واقع یک مرض مزمن در فوتبال ایران است نه تنها پرسپولیس.

 

لذت کار کردن با دو نسل متفاوت فوتبالی ایران

واقعا یک ترکیب منتخب نمی‌توانم از نسل‌های مختلفی که در آن کار کردم به شما بدهم. اما یک افتخار و اولویت بزرگ در ایران داشتم که با نسل اول بازیکنان که به خارج از کشور رفتند و لژیونر شدند مثل دایی، هاشمیان، مهدوی‌کیا، کریمی، رحمان رضایی و بقیه بازیکنان کار کردم. نسلی که چشم دنیا را به فوتبال ایران باز کرد. یک نسل جدید هم در حال شکل‌گیری است که خوشحالم با آنها مثل طارمی، بیرانوند، سیدجلال، نوراللهی، امیری و دیگر بازیکنان کار می‌کنم. برای همین سخت است که یک ترکیب 11 نفره از این دو نسل بگویم. فوتبال تفاوت بین نسل‌هاست. مهم‌ترین مساله این است که یک یادگار درخشان از هر دو نسل داشته و ارتباط خوبی با آنها دارم. البته تا یادم نرفته است باید جواد نکونام، مسعود شجاعی و آندرانیک تیموریان را به این نسل اضافه کنم. مسعود را من در 19 سالگی به جام جهانی بردم.

 

تفاوت جام ملت‌های 2004 با 2019 از زبان برانکو

درباره تفاوت آن جام ملت‌هایی که من به همراه تیم ملی به مقام سوم رسیدیم هم باید بگویم که آن زمان تیم ملی کره را که رسما به عنوان چهارمی دنیا به جام ملت‌ها آمده بود 3 بر 2 شکست دادیم. با ژاپنی بازی کردیم که هشتم دنیا بود و عربستان هم به مراتب از این عربستان فعلی قوی‌تر بود. به نظر من کیفیت جام ملت‌ها آن موقع بهتر بود چون کره بهترین تیم ملی کشورش را داشت و ژاپن هم بین هشت تیم برتر دنیا بود. حتی چین هم در جام جهانی حضور داشت. بنابراین نمی‌توان این جام ملت‌ها را با آن جام ملت‌ها مقایسه کرد. حتی بحرین هم بهترین تیم تاریخش را در آن جام ملت‌ها رهبری می‌کرد.

 

صحبت‌های دوباره ایوانکوویچ درباره سرمربی عراق

این که من با سرمربیان تیم‌های مختلف جهان ارتباط دارم یک ارتباط معمول و طبیعی بین ورزشکاران است. من هرجا همکاران و مربیان را می‌بینم با آنها سلام و احوالپرسی دارم. تمرینات یکدیگر را می‌بینیم و با هم بحث می‌کنیم. با نیکو کواچ تقریبا هفت سال و همین طور با برادرش روبرت کار کردم. زمانی که من مربی دینامو بودم به یوونتوس رفت. درباره صحبت‌هایم در کنفرانس خبری پیش از حضور در قطر که در تهران انجام شد باید بگویم هیچ‌کس از من نخواست که در این مدت سکوت کنم. من مربی عراق را بیش از 30 سال است که می‌شناسم و ارتباط خیلی خوبی با یکدیگر داریم. ایشان در تیم ملی جوانان کرواسی هم نتایج خوبی کسب کرد. من در کنفرانس خبری‌ام یادآوری کردم که ایشان سرمربی امارات بوده و فوتبال آسیا را خوب می‌شناسد. زمانی که ایران به عراق در پنالتی باخت، کاتانچ سرمربی امارات بود. اصلا نمی فهمم این صحبت‌های من چرا باید واکنش داشته باشد. رفتارهای این آقا برای من خنده‌دار است.

 

صحبت‌های برانکو درباره قطاری که در حال حرکت است

من هربار و هر دفعه برای هرکسی که لایق تمجید باشد این کار را انجام می‌دهم و فرقی نمی‌کند چه کسی باشد. کاتانچ هموطن نیست بلکه یک اسلووانیایی است. بورا هم که با او در اینجا صحبت کردم صرب و ماکلله اهل کنگو و فرانسه و ژاوی هم که اینجا پیش من آمد و احوالپرسی کردیم یک اسپانیایی است. فوتبال افراد را به هم وصل می‌کند و این خصوصیت ورزش است. شعار فیفا هم فوتبال کنار هم است تا مردم به هم متصل شوند. هرجا با هر همکارم مواجه شوم با او خوش و بش می‌کنم و در کنار او شاد خواهم بود. درباره واکنش این آقا هم فقط می‌توانم بگویم خنده‌دار و مسخره است. این رفتارها که این آقا انجام می‌دهد مثل این است که دو بچه با هم دعوا کنند و آن یکی بگوید بابای من از بابای تو قوی‌تر است. پس اهمیتی به این صحبت‌ها نمی‌دهم. این که درباره پرسپولیس و من چه نظری دارند، مهم نیست. به قول شما این قطاری است که در حرکت است و من هم سوار آن هستم. هرکس که می‌خواهد از فوتبال لذت ببرد، می‌تواند سوار این قطار شود تا اتفاقات خوب را ببیند. در غیر این صورت پیاده شود بهتر است تا جا بماند.

 

پیام برانکو به هواداران قبل از شروع نیم‌فصل

پیامی که من می‌توانم به هواداران مان از طریق رسانه شما ابلاغ کنم این است که هر کار و تلاشی که می‌کنیم به خاطر هواداران مان است. آنها مهم نیستند بلکه مهم‌ترین هستند. واقعا تا به حال عالی از ما حمایت کردند و خوشحالم که یک عشق پایان‌ناپذیر بین ما وجود دارد. هرگز بعد از یک باخت کوچک احتمالی زانو نخواهیم زد. همه ما بازیکنان، کادرفنی و باشگاه دلمان می‌خواهد در کنار هواداران‌مان برای قهرمانی در لیگ، جام حذفی و صعود از گروه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تلاش کنیم تا هرچه بیشتر بازی‌هایی که برنده می‌شویم را افزایش دهیم. این موفقیت‌ها در کنار هواداران مان بیشترین شادی را به ما می‌دهد و ما می‌خواهیم تمام موفقیت‌مان را به آنها هدیه بدهیم چون بهترین هواداران دنیا هستند.

 

مردی که به اندازه یک چهارم جمعیت کشورش دنبال‌کننده دارد

با توجه به شرایط سنی و کار زیادی که دارم خیلی در فضای مجازی نیستم. خوشحالم که همه ما اعم از هواداران، خبرنگاران، رسانه‌ها و بازیکنان در خدمت تیم هستیم. اینستاگرام شخصی خودم به خاطر حضور خوب هواداران پرسپولیس در فضای مجازی سبب شده تا به اندازه یک چهارم جمعیت کشورم کرواسی دنبال کننده داشته باشد. قطعا معروفیت چیز خوبی است و اگر کسی بگوید از معروفیت خوشم نمی‌آید، دروغ می‌گوید. هرچند که این مساله گاهی اوقات مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کند و به همین خاطر به قطر آمدیم تا با آرامش کار کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: