کد خبر: ۷۹۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۵۱۵
ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به بازداشت خودسرانه خبرنگار ایرانی شبکه پرس تی وی در آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.
بیانیه ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، متن این بیانه به شرح ذیل است:

 خانم مرضیه هاشمی خبرنگار سرشناس ایرانی شبکه خبری پرس تی وی توسط اف بی آی  در شرایطی دستگیر شده است  که رفتار خشونت آمیز و تحقیر کننده با ایشان مصداق کامل دستگیری خودسرانه، شکنجه،  نقض آشکار آزادی بیان و عقیده است.

البته از دولت آمریکا که در کارنامه خود سبقه طولانیِ جنایات عظیم علیه بشریت را دارد و دستش به خون هزاران انسان بیگناه ، خصوصا کودکان آلوده است  نقض  استانداردهای حقوق بشری و بین المللیِ انسانی به هیچ وجه بعید نیست.

ما از کشورهای اروپایی که مدعی حقوق بشر هستند به خصوص سازمان ملل و شورای حقوق بشر و شخص کمیسر عالی انتظار داریم که این اقدام غیر انسانی را سریعا و صریحا محکوم نموده و برای آزادی خانم مرضیه هاشمی تلاش جدی بنمایند.

بدون شک دولت آمریکا مسئولیت تمامی این اقدامات غیر قانونی و غیر موجه و ضد حقوق بشری خود را به عهده دارد.

 شایان ذکر است، خانم مرضیه هاشمی خبرنگار سرشناس ایرانی که برای عیادت برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده بود توسط ماموران اف بی آی دستگیر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
چرا آمریکا جنایتکار 'به خبرنگار پرس تی وی' هم رحم نکرد؟
بازداشت 'خبرنگار پرس تی وی'، اجرای قانون جنگل حقوق بشر آمریکایی است.
بازداشت 'خبرنگار پرس تی وی'، سند رسوایی آمریکایی ها جنایتکار و مدعیان حقوق بشر جنایتکار است.
نهاد های حقوق بشری دربرابرجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها نباید سکوت کنند.
و این درحالی است که مدعیان جقوق بشر تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
بازداشت 'خبرنگار پرس تی وی' برگ دیگردرکارنامه سیاه وننگین آمریکا، واشنگتن، کاخ سفید، مدعیان حقوق بشر، کشورهای اروپایی جنایتکار و سازمان های بین المللی خیانتکاراست.
آمریکا و متحدانش ازسال 1332 تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند ولی متاسفانه دولت روحانی و ظریف تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند با آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی مذاکره و گفت وگو همکاری می کنند.
آمریکا و متحدانش ازسال 2001 تاکنون به بهانه مبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان درسایه سکوت سازمان های بین المللی ضد بشریت درافغانستان، پاکستان، لیبی و منطقه بیش از 999 هزار مسلمانان را قتل عام کردند و همچنان نیزادامه می دهند.
آمریکا و متحدانش ازسال 201 تاکنون به بهانه مبارزه با تروریسم، داعش و گروهای تروریستی درسایه سکوت سازمان های بین المللی ضد بشریت درسوریه، لبان، عراق و یمن ومنطقه بیش از 999 هزار مسلمانان را قتل عام کردند و همچنان نیزادامه می دهند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: