کد خبر: ۷۹۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۲۰۶
یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات به اقتدار نظام کمک می‌کند و باعث می‌شود در ریل مطلوب‌تری قرار گیرد.
کاتب: امنیت و اقتدار نظام با استانی‌شدن انتخابات افزایش پیدا می‌کند/ شوراهای شهر مطالبات منطقه‌ای را برطرف کنند

به گزارش خبرداغ، غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره طرح استانی شدن انتخابات که از سوی سخنگوی شورای نگهبان چندی پیش مطرح شد، گفت: بحثی که من و همکارانم در مجلس شورای اسلامی به دنبال آن هستیم این است که نظام پارلمانی کارآمدتر و تاثیرگذارتر شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک مجلس کارآمد می‌تواند نقش بسزایی در رشد و توسعه یک کشور داشته باشد، عنوان کرد: برای این‌که نظام پارلمانی در کشور ما کارآمد شود، باید تک‌تک نمایندگانی که در مجلس حضور دارند نگاه‌شان را از محلی به ملی تغییر دهند اگر این دید حاصل شود قطعا بسیاری از مشکلات موجود در کشور حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گرفتاری امروز نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه افزایش مطالبات فردی است. یک نماینده به جای این‌که بر مسائل ملی تمرکز کند، باید به فکر حل و فصل مشکلات منطقه‌ای باشد و فرصت اندیشدن از دست می‌دهد.

کاتب با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا می‌توانند در حل مشکلات منطقه‌ای بسیار تاثیرگذار باشند، گفت: برای این‌که از این مشکلات عبور کنیم باید شوراهای شهر و روستای خود تقویت کنیم این نهادها باید مشکلات منطقه‌ای را حل و فصل و پاسخگوی مطالبات مردم باشند تا نمایندگان بتوانند به مسائل منطقه‌ای فکر و نگاه کنند.

نماینده مردم گرمسار با اشاره به این‌که استانی شدن انتخابات مزایای بسیاری دارد، گفت:‌ هنگامی که انتخابات استانی شود ما دیگر مشکلات امروز را نخواهیم داشت و مهم‌ترین نکته نهفته در این مطلب این است که امنیت و اقتدار نظام با برگزاری چنین انتخاباتی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: هنگامی انتخابات استانی شود و دیگر مسائل منطقه‌ای و محلی حاکم نباشد ما دیگر کش‌مکش‌های معمول را نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در دهمین مجلس شورای اسلامی درباره دیگر مزایای استانی شدن انتخابات، افزود: قطعا با استانی شدن انتخابات شاهد کاهش هزینه‌های تبلیغاتی خواهیم بود، هنگامی که یک فرد در حوزه‌ای نامزد می‌شود هزینه‌های زیادی برای رأی آوری خواهد کرد اما اگر استانی شود، این قبیل خرج‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

کاتب افزود: نکته مهم دیگر حضور احزاب است، در حال حاضر احزاب فعال در کشور نداریم برای این‌که بتوانیم این رکن دموکراسی را فعال کنیم یکی از راه‌ها همین استانی برگزار کردن انتخابات است. در جریان تحزب است که مردم‌سالاری شکل می‌گیرد و می‌توان یک انتخابات پر شور داشت.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه افرادی که از سوی احزاب معرفی می‌شوند باید ویژگی‌های شاخصی داشته باشند، عنوان کرد: هنگامی که یک حزبی فردی را معرفی می‎‌کند باید به اندیشه، نگاه و تفکر وی آگاهی داشته باشد، کسانی را باید به کارزار انتخابات بفرستند که بتواند پاسخگوی مطالبات جامعه باشد.

وی گفت:‌ استانی شدن انتخابات باعث ایجاد نگاه ملی در نمایندگان و افزایش اقتدار نظام و کارآمدی می‌شود و از سوی دیگر کمک می‌کند که حاکمیت در ریل مطلوبی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: