کد خبر: ۷۹۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
تعداد بازدید: ۲۰۰
برنی سندرز با استخدام شرکت مدیا پروداکشن به عنوان مشاور قصد دارد ستاد تبلیغاتی خود برای کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ را تقویت کند. شدت گرفتن جنب و جوش او نشان می‌دهد که این سناتور اهل ورمونت در حال نهایی کردن تصمیم خود برای شرکت در رقابت انتخاباتی است. شرکت فیلمسازی «مینز آو پروداکشن» که کمپین تبلیغاتی اوکازیو-کورتز برای مجلس را در دور قبل رهبری می‌کرد نیز با سندرز وارد مذاکره شده است.
برنی سندرز برای ۲۰۲۰ می‌آید / سندرز چگونه با شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد ترامپ را یک دوره‌ای کند؟

پولتیکو نوشت: برنی سندرز با استخدام شرکت مدیا پروداکشن به عنوان مشاور قصد دارد ستاد تبلیغاتی خود برای کمپین انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ را تقویت کند. شدت گرفتن جنب و جوش او نشان می‌دهد که این سناتور اهل ورمونت در حال نهایی کردن تصمیم خود برای شرکت در رقابت انتخاباتی است. شرکت فیلمسازی «مینز آو پروداکشن» که کمپین تبلیغاتی اوکازیو-کورتز برای مجلس را در دور قبل رهبری می‌کرد نیز با سندرز وارد مذاکره شده است. به گفته یکی از اعضای ستاد تبلیغاتی سندرز، دو نفر با نام‌های تیم تاگاریس و رابین کوران که در سال ۲۰۱۶ نیز در پروژه گردآوری کمک‌های مالی برای کمپین سندرز با جذب کمک‌های ناچیز مردمی رکوردشکنی کردند، با پیوستن مجدد به ستاد سندرز برای رقابت ۲۰۲۰ موافقت کرده‌اند. این منبع آگاه افزوده است که احتمال دارد تهیه کننده رسانه‌ای، آرماند اویرام و کارگردان دیجیتال، جورجیا پارک نیز بخشی از تیم تبلیغاتی سندرز در انتخابات آتی باشند. این اقدامات پشت صحنه، نمایانگر یکی از نقاط قوت سندرز است: دست‌کم در حال حاضر او با پشتوانه ارتشی از مبلغان رسانه‌ای و دیجیتالی پا به عرصه مرحله مقدماتی برای تعیین کاندیدای حزب دموکرات می‌گذارد که از تمام رقبایش قوی‌تر است. گام‌هایی که برداشته شده نشان می‌دهد که سندرز قصد دارد با تمام قوا دست به احیای ارتش متشکل از هواداران لیبرال خود در دو سال پیش بزند که با پیام‌های انتخاباتی سوسیال دموکرات تقویت شده و از مزیت کمپین مبتکرانه جمع‌آوری منابع مالی و زیرساخت تبلیغات دیجیتالی برخوردار است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: دیوید دوهالد، مدیر سیاسی بنیاد «انقلاب ما» که توسط سندرز تامین مالی می‌شود می‌گوید: «در میان داوطلبان انتخابات سال ۲۰۲۰ سناتور سندرز تنها کسی است که از حمایت نظام‌مند و گسترده در شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برد. این مزیت بزرگی برای اوست». نااومی بورتن و نیک هایس که دو‌ فعال عضو جنبش سوسیال دموکرات‌های آمریکا هستند، یک موسسه جهانی روابط عمومی که در آن کار می‌کردند را ترک کردند تا شرکت مینز آو پروداکشن را بنا کنند. این شرکت سال گذشته موفق شد با مانورهای تبلیغاتی موفق روی ریشه های کارگری و سیاست‌های چپ‌گرایانه اوکازیو-کورتز، تمام توجهات را به خود جلب کند. تبلیغات آنها روزانه سیصد هزار بازدید کننده و درنهایت ۴.۶ میلیون بازدید روی توییتر و یوتیوب را محقق کرد. ولید شهید، فعال حزب دموکرات و حامی اوکتازیو-کورتز می‌گوید: «آنها ثابت کرده‌اند که در تبلیغات سیاست‌های پوپولیستی پیشرو و سوسیال دموکراتیک، تبحر زیادی دارند». بورتن می‌گوید: «این شرکت مستقر در دیترویت، در صورت حضور در تبلیغات سال ۲۰۲۰، تبلیغاتی بزرگ و چشم‌نواز با محتوای جنجالی برای کمپین سندرز درست خواهد کرد». او در ادامه می‌افزاید که با این تیم مذاکره کرده‌ایم و اگر سندرز وارد انتخابات شود، تنها با این تیم همکاری خواهیم کرد.

تاگاریس یکی از اعضای حلقه نزدیکان سندرز که انتظار می‌رود در ستاد او برای سال۲۰۲۰ حضور داشته باشد، به‌خاطر تخصص در گردآوری کمک‌های ناچیز مالی شهرت دارد. کوران نیز علاوه بر حضور قبلی در ستاد سندرز، در انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر نیز عضو کمپین تبلیغاتی کمیته ملی دموکرات ها بوده است.

وقتی درباره نقش آنها در آینده پرسیدیم، تاگاریس در پاسخ تایید کرد که همراه با کوران در ستاد تبلیغاتی سندرز حضور خواهند داشت. شرکت آویرام نیز که سابقه دادن مشاوره تبلیغاتی به سناتورهای دیگر را نیز دارد، طی دو سال گذشته بیش از هزار ویدیو در صفحات فیسبوک و توییتر سندرز منتشر کرده که به موضوعات متنوعی از اعتصابات کارگری گرفته تا تغییرات اقلیمی و تعطیلی دولت پرداخته است. این امر به سندرز کمک کرده که از سد رسانه‌های سنتی بگذرد و حتی مخاطبانش از آنها نیز فراتر برود.

این هفته شاهد بودیم که تیم سنای سندرز، روی پلتفرم‌های توییتر، فیسبوک و یوتیوب، پاسخ سندرز به سخنرانی ترامپ در اتاق بیضی کاخ سفید را منتشر کردند که ۱.۱ میلیون بیننده داشت. در مقام مقایسه می‌توان به ویدیوی یک و نیم ساعته نماینده سابق مجلس و کاندیدای ریاست‌جمهوری، اورورک از تگزاس اشاره کرد که واکنش مشابهی به سخنان ترامپ را زنده روی فیسبوک پخش کرد و تنها ۲۰۰ هزار بیننده جذب کرد. نسخه کوتاه‌تری از این ویدیو روی توییتر، ۴۸۰ هزار بار دیده شد. ویدیوهای سندرز در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در مجموع یک و نیم میلیارد بار روی فیسبوک مشاهده شدند که دست‌کم سه برابر سایر کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری است.

البته سایر کاندیداها نیز در حال تشکیل تیم‌هایی برای تبلیغات آن‌لاین هستند که ممکن است از سندرز پیشی بگیرند. سناتور دموکرات الیزابت وارن از ماساچوست، مواضع سیاسی خود را روی اینستاگرام منتشر می‌کند و اورورک اواخر سال گذشته ویدیویی در محکومیت طرح ساخت دیوار مرزی ترامپ منتشر کرد که ۵.۴ میلیون بازدیدکننده داشت. برخی از اعضای ستاد تبلیغاتی سندرز، اکنون به ستادهای اورورک و وارن پیوسته‌اند. این نشان می‌دهد که سندرز رقابت سختی با سایر کاندیداهای ریاست‌جمهوری خواهد داشت. سندرز ۷۷ ساله هنوز تصمیم قطعی خود برای شرکت در انتخابات ۲۰۳۰ را اتخاذ نکرده است. در هفته‌های اخیر او تحت اتهامات آزار و اذیتهای جنسی زنان توسط اعضای استاد تبلیغاتی و عدم پرداخت حقوق برابر به زنان و مردان در ستادش قرار گرفته است. البته سندرز از این زنان عذرخواهی کرده و متعهد شده مانع تکرار این رفتارها شود. او گفته که اگر مطمئن شود تنها رقیبی است که قادر به شکست ترامپ خواهد بود، وارد انتخابات می‌شود. اما کاندیدای نهایی دموکرات‌ها هر که باشد، مجبور است با ترامپی رقابت کند که از رسانه‌های اجتماعی به خوبی برای تبلیغ مواضعش استفاده می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: