کد خبر: ۷۹۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۲۹۳
گوگل به زودی تمامی برنامه هایی را که در هنگام نصب شدن، از کاربران می خواهند اجازه دسترسی به پیامها یا تماسها را داشته باشند، حذف می کند.
خانه تکانی «گوگل پلی» آغاز شد / حذف برنامه هایی که تقاضای دسترسی به تماس ها و پیامهای کاربران را دارندگوگل به زودی  تمامی برنامه هایی را که در هنگام نصب شدن، از کاربران می خواهند اجازه دسترسی به پیامها یا تماسها را داشته باشند، حذف می کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، برنامه هایی که می خواهند به  پیامهای خصوصی و لیست تماس های دریافتی و گرفته شده کاربران دسترسی داشته باشند از دید گوگل نا امن تلقی می شوند و این شرکت تصمیم گرفته تمامی برنامه های مذکور را به سرعت حذف کند. درواقع به نظر می رسد گوگل سال 2019 را با شعار امنیت بیشتر آغاز کرده است.

این روزها نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران تشدید شده و بسیاری از شرکت های حوزه فناوری در تلاشند در این زمینه موفقیت هایی کسب کنند. گوگل از شرکت هایی بود که طی سال 2018 در حوزه حریم خصوصی کاربران با فشارهایی متعدد از سوی نهادهای دولتی ایالات متحده رو به رو شده بود و حتی مدیرعامل این شرکت ساندار پیچای برای توضیح در این خصوص به کنگره احضار شد. با این وجود، شواهد حکایت از آن دارند که گوگل قصد دارد در سال 2019 تمهیداتی جدی تر برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران تدارک ببیند.

گوگل خبر جمع آوری برنامه هایی که اطلاعات کاربران را منتشر می کنند  با هدف آگاه سازی توسعه دهندگان منتشر کرده و توصیه کرده است برنامه هایی که نیاز به اصلاح دارند هر چه سریعتر این کار را انجام دهند چرا که در غیر این صورت از گوگل پلی حذف خواهند شد.

جالب است بدانید که فیس بوک نیز هشدارهایی را به توسعه دهندگان ارائه داده که هر چه سریعتر مقررات مرتبط با حریم خصوصی کاربران را بازبینی کرده و هر نوع مسئله ای را که می تواند به سرقت اطلاعات کاربران منجر شود حذف کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: