کد خبر: ۷۹۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید: ۲۹۵
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان با بسیج همه امکانات خود درصدد هستند تا اجازه تداوم ثبات و آرامش در کشور را ندهند، تاکید کرد: به رغم خواست شیطانی دشمنان، بازدارندگی دفاعی کارآمد و پایدار برای ملت ایران فراهم شده است.
سناریوهای دشمن را ابتر و محکوم به شکست است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری امروز در اولین همایش مدیران ارشد روحانی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی و تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و توطئه‌‌ها و برنامه‌های دشمن در این خصوص گفت: دشمنان انقلاب اسلامی اراده و هزینه‌ کرده‌اند که جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برگزار نشود یا با تلخی همراه باشد. در این راستا با حقد و حسد و بسیج همه امکانات خود درصدد هستند اجازه تداوم ثبات و آرامش در کشور را ندهند.

وی ادامه داد: بحمدالله با درایت فرماندهی معظم کل قوا و رهبری بی‌‌‌نظیر ایشان و بصیرت مردم شریف ایران و تلاش‌هایی که دستگاه‌‌ها، نهادها و دست‌‌اندرکاران حوزه امنیتی و اطلاعاتی تا به امروز انجام داده‌اند، به رغم سرمایه‌‌‌گذاری و نقشه شوم دشمنان، کشور از امنیت خوب و مثال‌‌‌زدنی برخوردار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن امسال با شکوه‌ و عظمت بیشتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، اظهار داشت: دشمن در طول سالیانی که از عمر انقلاب اسلامی گذشته است، به این نتیجه رسیده که اقدام نظامی علیه ایران هم هزینه بالایی دارد و هم به نتیجه نمی‌رسد لذا ایجاد بی‌‌‌ثباتی در کشور را با طراحی‌‌‌های مختلف و بکارگیری مزدوران خود در دستورکار قرار داده است.

باقری سناریوهای دشمن را ابتر و محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: خدا را شاکریم که اقتدار و آمادگی‌‌های همه‌جانبه نیروهای مسلح در عرصه‌‌های مختلف، به رغم خواست شیطانی دشمنان، بازدارندگی دفاعی کارآمد و پایدار برای ملت ایران فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه دشمن به طور دائمی در حال توسعه توانمندی‌های خود علیه ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: این بازدارندگی به شرطی پایدار خواهد بود که ما نیز در مسابقه هوشیاری و پویایی از دشمن عقب نمانیم؛ ما نه تنها نباید حالت ایستایی و سکون داشته باشیم، بلکه در مسیر حرکت و رشد سرعت ما نیز نباید از دشمن کمتر باشد.

این عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: بدون شک، اگر دشمن به این نتیجه برسد که نفع جنگ با ایران اسلامی از ضرر آن بیشتر است، لحظه‌ای در حمله به ایران تردید نخواهد کرد.

باقری اضافه کرد: هرچه تهدیدات نظامی دشمن از ما دور می‌شود، تهدیدات امنیتی، فرهنگی، نرم و روانی و نیمه‌‌سخت بیشتر و این تهدیدات بیش از اقشار عمومی جامعه، متوجه نیروهای مسلح بوده و بدیهی است هوشمندی، هوشیاری و آمادگی‌‌های خود برابر سرمایه‌‌‌گذاری دشمن در این عرصه‌‌‌ها را باید ارتقا بخشیم.

وی ادامه داد: البته مشکلات اقتصادی، معیتشی، اجتماعی و فرهنگی و دیگر معضلاتی که در کشور وجود دارد می‌‌تواند  بسترهایی برای آسیب‌پذیری و توسعه تهدیدات فراهم آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ایجاد تروریسم تکفیری در منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: تهدیدات تکفیری دشمن در منطقه یک شبه به وجود نیامده است بلکه حاصل یکی دو دهه بررسی، برنامه‌ریزی، مطالعه و تفکر چندین ساله دشمنان است.

باقری با اشاره به برنامه‌‌های دشمن برای استفاده از نگرش‌‌‌های سطحی و قشری در بخش‌‌‌هایی از جهان اسلام و ایجاد تفرقه و گرفتار کردن کشورها از این طریق، بیان کرد: اگر هوشیاری، هوشمندی، مجاهدت و تلاش‌های صورت گرفته نبود، عراق و سوریه به تصرف گروه‌های تکفیری درمی‌‌آمد و امروز ما در همسایگی این گروه‌های متحجر قرار داشتیم.

وی حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور، حفظ و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی و حراست از امنیت کشور را ماموریت‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برشمرد و یادآور شد: تداوم این ماموریت‌های خطیر، مستلزم  ایجاد و حفظ پایگاهی مستحکم، پایدار، عمیق و معنوی است و روحانیت در تحقق این مهم عهده‌دار نقش برجسته‌‌ای هستند.

این مقام عالی نظامی افزود: چنانچه نیروهای مسلح ما دارای ظاهر و انضباط بالا اما فاقد عمق و معنویت و روحیه از خودگذشتگی و شجاعت باشند، به طور قطع نمی‌توانند رسالت خود را در برابر تهدیدات و سناریوهای دشمنان به خوبی ایفا کنند.

باقری با اشاره به بودجه نظامی امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه عنوان کرد: آمریکایی‌ها برای سال ۲۰۱۹، ۷۲۰ میلیارد دلار اعتبار دلاری به مجلس خود بردند و تصویب کردند و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بودجه دفاعی دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما در یک نابرابری و نبرد نامتوازن به لحاظ ظاهری با دشمن قرار داریم و نیروی مسلح مومن، معتقد، شجاع، ایثارگر، با اخلاص، ماهر و منضبط در چنین وضعیتی می‌تواند بازدارندگی ما را پایدار و مستحکم کند، گفت: اعتقاد داریم این قوای کوچک به استناد آیه "کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ" به شرطی می‌تواند در برابر قوای بزرگ ایستادگی کند که از چنین ویژگی‌هایی برخوردار بوده و روحانیت در تحقق این مهم نقش تعیین‌‌کننده‌‌ای را ایفا می‌‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تداوم رشد چشمگیر و ارتقای توانمندی نیروهای مسلح تا رسیدن به نیروهای مسلح تراز انقلاب اسلامی را انتظار فرمانده معظم کل قوا برشمرد و گفت: ما تا رسیدن به این نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با سرعت این کار را انجام دهیم.

باقری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را انسان‌‌محور، معنویت‌‌افزایی و ارتقای بصیرت را انتظار مقام معظم رهبری از روحانیت در نیروهای مسلح دانست و اظهار داشت: نیروهای مسلحی که با انواع تهدیدات دشمن در عرصه‌‌های مختلف نظامی، امنیتی، فرهنگی و... مواجه هستند، باید برای انجام ماموریت و مسئولیت سنگین، از استحکام و قوام بسیار زیادی برخوردار باشند.

وی با تاکید بر لزوم جذب نیروهای مومن، جهادگر، انقلابی و اصیل در نیروهای مسلح، تصریح کرد: روحانیت معزز باید به این موضوع اهتمام جدی و حساسیت داشته باشد  و نسبت به اجرای دقیق آن مراقبت کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نقش عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح را نقشی بی‌‌بدیل دانست و خاطرنشان کرد: عقیدتی سیاسی‌ها و حفاظت اطلاعات‌ها دو بازو و یار و یاور فرماندهی هستند و اگر این مجموعه‌ها هم‌جهت و هم‌افزا باشند، می‌توانند مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، بنابراین مدیران، فرماندهان، روحانیت و سایر دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی در این هم‌‌افزایی نقش اساسی برعهده دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: