کد خبر: ۷۹۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
تعداد بازدید: ۳۸۶
امروز نمادهای پتروشیمی و پالایشی در کنار تعدادی از نمادهای خودرویی و فلزی بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص‌های بورس داشتند. گران شدن رسمی قیمت خودروها یکی از دلایل افزایش قیمت سهم‌های این گروه است.
افزایش قیمت خودرو بازار سهام را تکان دادبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا: امروز نمادهای پتروشیمی و پالایشی در کنار تعدادی از نمادهای خودرویی و فلزی بیشترین تاثیر را روی نوسانات شاخص‌های بورس داشتند. گران شدن رسمی قیمت خودروها یکی از دلایل افزایش قیمت سهم‌های این گروه است.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران، ۴۳۶ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۹۳ رسید. همچنین شاخص کل هموزن بر خلاف نماگر اصلی ۱۷۷ واحد افزایش یافت و عدد ۲۸ هزار و ۸۰۳ را تجربه کرد.

در عین حال شاخص آزاد شناور ۱۳۵ واحد کاهش یافت و تا تراز ۱۷۹ هزار و ۴۶۳ پایین رفت. علاوه بر این ها شاخص بازار اول و دوم ۱۳۶ و ۱۹۰۰ واحد پایین رفت.

امروز برخی از نمادها در گروه پتروشیمی، پالایشی و فلزی بیشترین تلاش را کردند تا شاخص کل در سطح پایین‌تری بایستد. از جمله آن می‌توان به معاملات سهام در شرکت‌های پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نام برد. هر یک از شرکت‌های یاد شده به ترتیب ۱۲۸، ۱۰۵، ۱۰۱ و ۷۹ واحد تاثیر کاهنده روی نماگرهای بازار سهام داشتند.

در عین حال نمادهایی در گروه خودرویی، فلزی در کنار برخی از بانک‌ها سعی کرده است که شاخص‌های بازار را در تراز بالاتری قرار دهد. از جمله این نمادها می‌توان به سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و فولاد خوزستان اشاره کرد که هر یک به ترتیب ۸۲، ۷۷ و ۴۳ و ۳۷ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی بیشتر سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شدند و این کاهش قیمت اکثرا حدود دو نیم درصد بود. هر چند که تعدادی نیز کمتر از یک درصد افت کرده‌اند و نمادهایی همچون پتروشیمی شازند، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند.

اما خودرویی‌ها عمدتا با رشد فزاینده قیمت مواجه شدند. که یکی از دلایل آن را می‌توان گران شدن قیمت خودروها دانست؛ به طوری که عمده نمادهای شاخص در این گروه با بیش از چهار درصد افزایش قیمت روبرو شدند. همچنین در گروه فلزات اساسی قیمت‌ سهم‌ها عمدتا کمتر ا زدو درصد نوسان به سمت بالا یا پایین داشت در این گروه ۶۵ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۸ میلیارد تومان معامله شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۴۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۷۱ هزار و ۵۸۴ نوبت بود. شاخص کل فرابورس نیز امروز با افت ۷.۹۶ واحدی روبرو شد و به رقم هزار و ۹۳۳ رسید. ارزش معاملات این بازار رقم ۳۴۲ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۸۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: