کد خبر: ۷۹۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۴۴۲
مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به مضرات مصرف نمک دریای غیراستاندار و فاقد تائید بهداشت، گفت: نمک دریا مصرف نکنید.
نمک دریا مصرف نکنیدبه گزارش خبرداغ ، دکتر حسین عفت‌پناه در  گفت‌و گو با  ایسنا،اظهار کرد: با توجه به گسترش تبلیغات و شایعات در کشور مبنی بر استفاده از نمک دریا، این نمک تصفیه نشده دارای انواع ناخالصی از جمله مواد نامحلول مانند ماسه، خاک، گچ و مواد محلول سخت از جمله کلسیم و منیزیم و فلزات سنگین مانند سرب، جیوه، آرسنیک و کادمیوم است و می‌تواند عوارض نامطلوبی در دستگاه گوارش، کلیه‌ها و ... ایجاد کند و حتی منجر به مسمومیت شود.  

وی افزود: در صورتی نمک دریا می‌تواند مصرف خوراکی داشته باشد که در قالب استانداردهای موجود، مجوز تولید و پروانه ساخت از وزارت بهداشت را داشته و تاریخ تولید و انقضای آن که اجباری است، بر روی بسته‌بندی درج شده باشد.  

عفت پناه  در پایان از مردم و همشهریان خواست  نسبت به تبلیغات غیر واقعی که نمک دریا را سرشار از کلسیم، منیزیم، منگنز و ید معرفی می‌کنند، اهمیت و توجهی نداشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: