کد خبر: ۷۹۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۳۹۸
یک مقام مسئول اتحادیه عرب اعلام کرده این اتحادیه برنامه‌ای برای دعوت از سوریه ندارد.
اتحادیه عرب فعلا بازگشت سوریه را تکذیب کردبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: «حسام زکی»، معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که این اتحادیه هیچ دستور کاری برای دعوت از سوریه در نشست آتی این اتحادیه ندارد.

نشست سالانه سران اتحادیه عرب قرار است در ماه مارس، یعنی تا کمتر از سه ماه دیگر در تونس برگزار شود و حال معاون دبیرکل این اتحادیه دعوت از سوریه را برای حضور در این اجلاس رد کرده است.

حسام زکی این سخنان را در آستانه برگزاری نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عربی در بیروت اعلام کرده که قرار است تا کمتر از یک هفته دیگر برگزار شود.

با این حال پیش از این برخی کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین از بازگشایی سفارت‌خانه‌های خود در دمشق خبر داده بودند و همین موضوع در کنار تثبیت اوضاع داخلی در سوریه به نفع دولت مرکزی باعث شده بود تا بسیاری از احتمال دعوت سوریه در اتحادیه عرب سخن به میان آورند.

از سوی دیگر سه‌شنبه گذشته سامح شکری، وزیرخارجه مصر در سخنانی از دولت سوریه خواسته بود تا گام‌های لازم را برای بدست‌گیری کرسی این کشور در اتحادیه عرب دنبال کند و همین موضوع گمانه‌زنی‌ها را در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تقویت کرده بود.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب نوامبر سال ۲۰۱۱ به حال تعلیق درآمد اما هفته گذشته شبکه تلویزیونی المیادین لبنان اعلام کرد عربستان سعودی که اصلی ترین مخالف دولت دمشق در جهان عرب محسوب می شود اعلام کرده است با بازگشت دمشق به اتحادیه عرب مخالف نیست. سوم دسامبر گذشته عراق نیز حمایت خود را از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب اعلام کرد. لبنان نیز پیش از آن بازگشت سوریه را به اتحادیه عرب خواستار شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Denmark
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل
درپاسخ به سازمان عفوبین الملل
درپاسخ به کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل
درپاسخ به نماینده آمریکا درسازمان ملل
درپاسخ به نماینده انگلیس درسازمان ملل
درپاسخ به نماینده فرانسه درسازمان ملل
درپاسخ به نماینده آلمان درسازمان ملل
درپاسخ به نماینده کانادا درسازمان ملل
درپاسخ به نماینده هلند درسازمان ملل
درپاسخ به حامیان اصلی تروریست های داعش درسراسرجهان
درپاسخ به دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا
درپاسخ به مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا
درپاسخ به سخنگوی وزارات امور خارجه فرانسه

مقام نظامی صهیونیست به کمک تسلیحاتی به مخالفان مسلح سوری اعتراف کرد

تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

مقام نظامی ارشد رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم سلاح در اختیار گروههای مخالف مسلح سوری قرار داده است.
به گزارش نشریه تایمز آو اسرائیل، گادی آیزنکوت رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل که امروز رسما فعالیتش در این سمت پایان می یابد، در مصاحبه با نشریه انگلیسی ساندی تایمز برای اولین بار تایید کرد که اسرائیل در طول جنگ داخلی هفت ساله سوریه، عملا سلاح در اختیار گروه های شورشی سوری مستقر در بلندی های جولان قرار داده است.
تا پیش از این مصاحبه، اسرائیل به طور رسمی فقط تایید می کرد که کمک های به اصطلاح بشردوستانه به گروه های مخالف مسلح سوری داده است و گزارش های مربوط به تامین سلاح برای این گروه ها را تکذیب می کرد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: