کد خبر: ۷۹۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۳۲۲
شاعران برجسته آمریکایی از جمله چالز برنشتاین و پی‌یر ژوریس همزمان با سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره، در شب شعری که با هدف اعتراض به تحریم‌های آمریکا علیه ایران برگزار می‌شود، شعر می‌خوانند.
به گزارش خبرداغ به نقل از مهر: شاعران برجسته آمریکایی از جمله چالز برنشتاین و پی‌یر ژوریس همزمان با سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره، در شب شعری که با هدف اعتراض به تحریم‌های آمریکا علیه ایران برگزار می‌شود، شعر می‌خوانند.

شاعران آمریکایی در برابر تحریم‌ها علیه ایران

این شب شعر که با عنوان «کسی نمی‌خواهد باور کند که باغچه دارد می‌میرد» - عنوانی برگرفته از یکی از اشعار فروغ فرخزاد - با هدف نشان دادن رنج مردم ایران برگزار می‌شود.

بخشی از متن اطلاع‌رسانی این رویداد فرهنگی هنری نشان می‌دهد که این نشست به نوعی عکس‌العملی است به اظهارات دونالد ترامپ که تحریم‌های اقتصادی تحمیلی جدید علیه ایران را «سخت‌ترین تحریم‌ها» خوانده بود. از سوی دیگر، این رویداد، عکس‌العملی به اظهارات «مایک پمپو» وزیر امور خارجه ایالت متحده هم است که گفته بود در این جدال، یا ایران منافعش را با گوش دادن به واشنگتن و تبعیت از ما به دست خواهد آورند، یا اینکه مردم ایران هزینه‌های این تحریم‌ها را خواهند پرداخت.

همچنین در متن اطلاع‌رسانی این رویداد آمده: همانگونه که ادریس جزایری، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، می‌گوید این تحریم‌های ناعادلانه و بحران‌ساز، اقتصاد و پول ایران را نابود می‌کند و میلیون‌ها نفر را به سمت فقر پیش می‌برد.

در این شب شعر برخی از شخصیت‌های مشهور در شعر آمریکا از جمله «چارلز برنشتاین» و «پی‌یر ژوریس» که به عنوان شاعران جهانی شعر امروز آمریکا شناخته می‌شود حضور خواهند داشت؛ این دو شاعر از «نیویورک» و تنی چند از شاعران برجسته دیگر آمریکایی هم از «واشنگتن دی سی» در این رویداد ادبی حاضر خواهند شد و اشعارشان را در اعتراض به تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران قرائت خواهند کرد.

شاعران آمریکایی در برابر تحریم‌ها علیه ایران

این نشست در تاریخ 22 ژانویه از ساعت 18 تا 20 به وقت محلی در «واشنگتن دی سی» برگزار می‌شود و در انتخاب این روز، عمدی در کار بوده است؛ 22 ژانویه روز سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره آمریکا است و پیش‌بینی می‌شود که او در این سخنرانی تبلیغاتی از سیاست‌هایش در خصوص تحریم ایران دفاع خواهد کرد.

در این نشست که در مرکز فرهنگی «باسبویز اند پوئتز» (Busboys & poet) برگزار خواهد شد، علاوه بر شعرخوانی اعتراضی شاعران آمریکایی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، برنامه‌های دیگری هم چون خوانش برخی اشعار فارسی، اجرای موسیقی سنتی ایرانی، نمایش اسلایدهایی از ایران و... به اجرا درمی‌آید.

«باسبویز اند پوئتز» (Busboys & poet) از مهمترین مراکز فرهنگی هنری واشنگتن دی سی است که تاکنون چهره‌های برجسته فکری و ادبی آمریکا و جهان در آن به ایران سخنرانی درباره موضوعات مختلفی پرداخته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: