کد خبر: ۷۹۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۳۵۲
رسانه قطری الخلیج الجدید:
واشنگتن به عقب نشینی از توافق هسته ای اکتفا نکرد؛ بلکه بر تحریمها افزود، تا تمام طرفهایی که با ایران همکاری دارند را نیز در بر گیرد. در واقع، آمریکا به این طریق، برای اثبات نظریه اش مبنی بر اینکه جنگ جهانی سوم، اقتصادی است، نه نظامی، تلاش می کند.
آیا ایران روی شکست ترامپ در انتخابات 2020 حساب باز کرده است؟

رسانه قطری الخلیج الجدید نوشت: واشنگتن به عقب نشینی از توافق هسته ای اکتفا نکرد؛ بلکه بر تحریمها افزود، تا تمام طرفهایی که با ایران همکاری دارند را نیز در بر گیرد. در واقع، آمریکا به این طریق، برای اثبات نظریه اش مبنی بر اینکه جنگ جهانی سوم، اقتصادی است، نه نظامی، تلاش می کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: در اثر پیامدهای تاثیر تحریمهای آمریکا و تضعیف اقتصاد ایران، در سایه سقوط شدید ارزش ریال، دولت تهران بودجه سال 2019 خود را براساس 47.5 میلیارد دلار، تنظیم کرد، در حالی که بودجه سال گذشته آن، نزدیک به 109 میلیارد دلار بود.

زمانی که روحانی در آگوست 2013 منصب ریاست جمهوری را عهده دارد شد، شعار«نجات اقتصاد از تحریمها، فساد و سوء مدیریت» را مطرح کرد و پس از امضای توافق هسته ای در سال 2015، امیدها برای پیروزی روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری نیز، افزایش یافت.

روحانی امضای توافق هسته ای را صفحه طلایی در تاریخ کشورش دانست، بویژه انکه می توانست محاصره مالی و اقتصادی را از بین برده و ایران را به اقتصاد جهان بازگرداند.

همچنین تحلیلگران امریکایی بر این عقیده اند که اوباما برای تحقق یک پیروزی پیش از پایان یافتن دوره دوم ریاستش، تلاش زیادی برای امضای توافق هسته ای با ایران کرد و برای دست یافتن به این مهم، روی روحانی، بعنوان یک رئیس جمهور اصلاح طلب، حساب ویژه ای باز کرده بود.

اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ، محاسبات ایران و آمریکا درست از کار در نیامد و رئیس جمهور جدید ایالات متحده همانطور که وعده داده بود، از توافق هسته ای خارج شد.

در سایه این تحولات منفی، ارزش ریال ایران به شدت کاهش یافت و با پایان سال 2018، ارزش 120000ریال ایرانی، معادل تنها یک دلار شد و این، نتیجه فرار سرمایه هایی بود که به دنبال توافق هسته ای، وارد ایران شده بود.

در برابر این واقعیت، روحانی اعلام کرد که ملت ایران سه گزینه پیش روی خود دارد:«تسلیم در برابر ایالات متحده، یا پایداری در برابر آن، ادامه اختلافات داخلی و در نهایت، تسلیم ناپذیری، چرا که این مساله به معنای پایان عزت ملت ایران خواهد بود».

رئیس جمهور ایران به این ترتیب، مردم را برای مقابله با فشارهای آمریکا تشویق کرده و آنها را به پایداری دعوت نمود، ضمن اشاره به اینکه دوره ریاست ترامپ تا دو سال دیگر تمام می شود. گویا روحانی به این شکل نجات اقتصاد ایران را در گرو رفتن ترامپ و حساب باز کردن روی جانشین او می داند!به این امید که رئیس جمهور آینده آمریکا، مانند اوباما، به بهبود روابط ایران و آمریکا توجه داشته باشد.

و اما آیا این حساب کردن روی رفتن ترامپ، برای نجات اقتصاد ایران، محقق می شود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
آمریکا جنایتکار نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

عربستان جنایتکارنمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

امارات جنایتکار نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

بحرین جنایتکار نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

اسرائیل جنایتکار نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

ترامپ نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

آل سعود نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

نتانیاهو نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

بن سلمان نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

آل خلیفه نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.

پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
امروزه هیچ کشوری از 'تروریسم مورد حمایت مدعیان حقوق بشر به سرکردگی آمریکا' در امان نیست.
آمریکا جنایتکار نمي تواند بر جنايات خود سرپوش بگذارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
آمریکا، عامل آوارگی مردم دنیاست
بسیاری ازآوارگان درسراسرجهان، قربانی مداخله جویی های آمریکایی هستند.
سگ گره شمالی با شرفتر ازاین سران آمریکایی ها هستن.
مایک پمپئو تجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر خارجه آمریکا جنایتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشریت است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه و آل سعود که مردم این دو کشور را به ستود آورده اند حمایت نمی کند.
عربستان جنایتکار و امارات جنایتکارهمراه با چند کشور جنایتکار دیگر ازششم فروردین سال 94 به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکاردریمن آدم می کشند، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا جنایتکار دنبال محکوم کردن ایران است.
رفتارمایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا جنایتکار دراین زمینه شرم اوراست.
عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا می کشد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
آمریکا، عامل آوارگی مردم دنیاست
بسیاری ازآوارگان درسراسرجهان، قربانی مداخله جویی های آمریکایی هستند.
سگ گره شمالی با شرفتر ازاین سران آمریکایی ها هستن.
مایک پمپئو تجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر خارجه آمریکا جنایتکار اگر واقعا مدعی حقوق بشریت است چرا دیکتاتورهایی مثل آل خلیفه و آل سعود که مردم این دو کشور را به ستود آورده اند حمایت نمی کند.
عربستان جنایتکار و امارات جنایتکارهمراه با چند کشور جنایتکار دیگر ازششم فروردین سال 94 به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکاردریمن آدم می کشند، مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا جنایتکار دنبال محکوم کردن ایران است.
رفتارمایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا جنایتکار دراین زمینه شرم اوراست.
عربستان غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا می کشد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

نویسنده اسرائیلی:
اسرائیلی‌ها نمی‌توانند بدون جنگ زندگی کنند
یک روزنامه صهیونیستی می‌نویسد که در اسرائیل تنها سیاستمداران و ژنرال‌ها نیستند که به‌دنبال جنگ‌افروزی‌اند، بلکه خود اسرائیلی‌ها هستند که نمی‌توانند بدون جنگ زندگی کنند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای به‌قلم «روگل آلفر» روزنامه‌نگار صهیونیست از ماهیت یهودیان و صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی سخن گفته که در نتیجه تبلیغات صهیونیستی به‌وجود آمده است. وی در این مقاله تأکید می‌کند که اسرائیلی‌ها ملتی احمق هستند. بر اساس نظرسنجی‌های موجود اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها از روش تعامل بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ایجاد تنش در غزه ناراضی هستند، اما در عین حال به‌دنبال جنگ در این منطقه می‌گردند.

با وجود اینکه جنگ‌های متعدد در نوار غزه تنها باعث ایجاد آرامش موقت در مرز‌ها شده و هزینه‌ای بالغ بر کشته شدن ده‌ها نظامی را به اسرائیل تحمیل کرده، اما آن‌ها بار دیگر به‌دنبال جنگی جدید هستند. آن‌ها معتقدند که اگر جنگ کنونی نتواند آرامش با مدت زمان بیشتر برای آن‌ها محقق کند، باید جنگی بزرگتر را ایجاد کند تا بتواند شامل اشغال نوار غزه شود، جنگی که در آن باعث کشتار و زخمی شدن و مصیبت‌های بیشتر برای اسرائیل خواهد بود.

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی، افکار عمومی اسرائیل در عین حال که می‌دانند امکان تسلیم کردن نوار غزه از طریق نیروی هوایی وجود ندارد، اما باز هم به‌دنبال ایجاد جنگ در این منطقه هستند. امتناع از جنگ در نظر آن‌ها تسلیم شدن در برابر تروریسم و از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل است. آن‌ها به‌دنبال احیای مجدد بازدارندگی رژیم اسرائیل هستند، این در حالی است که اسرائیل از زمان جنگ ۶ روزه در هیچ کدام از جنگ‌های خود پیروز نبوده است. نظامیان زیادی از اسرائیل در جنگ‌های اول و دوم لبنان و جنگ‌های نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند، تنها برای اینکه بازدارندگی اسرائیل تأمین شود و افکار عمومی سرزمین‌های اشغالی احساس نکنند که در برابر تروریسم تسلیم شده‌اند.

طبعاً بعد از هر جنگ گریه و فریاد و شیون و صندلی‌های چرخدار و... مشاهده می‌شود و اسرائیلی‌ها هفته‌های طولانی را به‌دنبال پناهگاه‌های امن می‌گردند و از اینکه پیروزی برای آن‌ها به دست نیامد، ناراحت می‌شوند، اما در عین حال شمارش معکوس برای جنگ آینده آغاز می‌شود.

هآرتص می‌افزاید که در اسرائیل تنها سیاستمداران و ژنرال‌ها نیستند که به‌دنبال جنگ‌افروزی‌اند، بلکه خود اسرائیلی‌ها هستند که نمی‌توانند بدون جنگ زندگی کنند. آن‌ها ایمان کورکورانه به قدرت ارتش اسرائیل در پیروزی در جنگ‌ها دارند، این در حالی است که این ایمان با هیچ تجربه‌ای عجین نشده، بلکه به‌عکس، ارتش اسرائیل طی ۵۰ سال گذشته تقریباً در تمامی جنگ‌های خود نتوانسته نتیجه قطعی را به‌نفع خود رقم بزند، اما افکار عمومی اسرائیل همچنان مخلصانه به این موضوع اعتقاد دارند.

بر اساس این گزارش، اسرائیلی‌ها به‌دنبال جنگ می‌گردند، آن‌ها نمی‌خواهند با راهکار‌های سیاسی با غزه تعامل کنند یا به‌دنبال راه‌حلی برای بحران انسانی در این منطقه باشد. آن‌ها به‌دنبال رویکرد استراتژیک برای جلوگیری از جنگ نیستند، بلکه هنگامی که آتش‌بس اعلام شد، بخش قابل توجهی از آن‌ها ناراحت می‌شوند.

این نویسنده صهیونیستی در پایان تأکید می‌کند که اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند از تجربه‌های خود درس بگیرند. تفکر اسرائیلی‌ها مبتنی بر این نکته است که ارتش اسرائیل در تمامی جنگ‌ها پیروز می‌شود، اسرائیلی‌ها حافظه کوتاه‌مدتی دارند و این موضوع نشانه‌ای از حماقت آن‌ها است. آن‌ها در دنیایی زندگی می‌کنند که خودشان برای خود اختراع کرده‌اند، دنیایی که ارتباط کمی با واقعیت دارد، درست مثل آویگدور لیبرمن که آن ۴۸ ساعت طلایی [جنگ جدید در غزه]را به اسماعیل هنیه هدیه داد و باعث شد نارنجک در مقابل صورت اسرائیلی‌ها منفجر شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
رزمنده ایرانی، مقامات رژیم صهیونیستی را به دروغگویی متهم کرد.
نتانیاهو چوپان دروغگوست.
نتانیاهو مانند یک سگ هارپارس می کند.
اسرائیل شریک جرم جنایات تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش درسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه است.
جنایت جنگی اسرائیل درغزه، لبنان، سوریه و یمن شرم آوراست.
داعش یکی ازدستگاه های دولتی تروریسم اسرائیل است.
گروه تروریستی داعش یکی ازدستگاه های نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.
مدعیان دروغین حقوق بشرچرا درمقابل جنایات نتانیاهوخفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
مقامات نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رژیم صهیونیستی با همراهی آمریکا و متحدان‌شان ازسال 2011 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار در سوریه به تروریست ها سلاح و حقوق می دهند.
حمله اسرائیل به سوریه تحت حمایت آمریکا انجام شده است.
حمله هوایی اسرائیل به سوریه نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بود.
رژیم صهیونیستی عامل ناامنی درمنطقه و سوریه است.
تجاوزهای اسرائیل در راستای تقویت روحیه تروریست ها است.
حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه را تلاش برای طولانی کردن مدت بحران وتقویت روحیه تروریست ها مورد حمایت آمریکا ومتحدانش است.
زمان خدا حافظی از رژیم اشغالگرقدس فرا رسیده است.
حضور اسرائیل درفلسطین اشغالی ازابتدا غیرقانونی و نفض حقوق بشربوده است و هم نقض قوانین بین المللی است.
حمایت ازفلسطینیان واجب شرعی است.
رژیم صهیونیستی درمنطقه و سوریه حامی داعش و گروه های تروریستی است.
چرا صدای مدعیان حقوق بشردرنمی آید.
میلیون ها انسان بی گناه کشته می شوند و صدایی ازمدعیان حقوق بشردرنمی آید.
فلسطین بیش از66 سال است درسایه سکوت سازمان های بین المللی دراشغال متجاوزان، جنایتکاران جنگی و صهیونیست ها جنایتکاربوده است.
کسی به داد مردم بی دفاع فلسطین نمی رسد.
که متاسفانه بیش از70 سال است کسی به داد مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه فلسطین نمی رسد و همچنان نیزادامه دارد.
هیچ کشوری درسایه آمریکا جنایتکار به عدالت و رفاه نرسیده است.
هرملت و دولتی به آمریکا جنایتکار اعتماد کند ضربه خواهد خورد.
اگر حمایت های آمریکا و اروپا نبود، رژیم صهیونیستی نمی توانست به غزه، لبنان و سوریه حمله کند.
نتانیاهو صدام دیکتاتور دیگری است.
رژیم صهیونیستی حامی تروریسم جهانی است.
دولت های دیکتاتورغربی شریک جرم جنایات نتانیاهو درمنطقه و سوریه هستند.
دولت ترامپ حامی جنایات جنگی صهیونیست ها درسوریه است.
تجاوز اسرائیل به سوریه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
دستان نتانیاهو به خون مردم دنیا آغشته است.
اسرائیل دیکاتوری است که هیچگاه به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.
حاکمان اسرائیل دیکتاتور هستند و هیچ احترامی برای زندگی بشری قائل نیستند.
رژیم صهیونیستی احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
سازمان ملل خیانتکاردرمقابل فشارهای آمریکا جنایتکارناتوان است.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکاردرمقابل فشارهای آمریکا جنایتکارناتوان است.
شورای حقوق بشرسازمان ملل خیانتکاردرمقابل فشارهای آمریکا جنایتکارناتوان است.
سازمان عفوبین الملل درمقابل فشارهای آمریکا جنایتکارناتوان است.
رژیم صهیونیستی بیش ازهزاران نفر را درفلسطین، نوارغزه، لبنان و سوریه کشته است وهمچنان نیزبا حمایت آمریکا ادامه می دهد.
بیش ازده ها هزارنفرغیرنظامی جان خود را ازدست داده اند.
تروریست ها تحت حمایت رژیم صهیونیستی به فعالیت خود را درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه ادامه می دهند.
کشورهای اروپایی جنایتکارچشمشان را بر موضوع جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکاربسته اند.
آمریکا جنایتکار و اسرائیل جنایتکار به شکل مستقیم درمنطقه وسوریه مداخله می کنند.
همه می دانند آمریکایی ها جنایتکار و صهیونیست جنایتکار منبع مالی تروریسم بین المللی هستند.
اعتماد به آمریکا و کشورهای اروپایی، حمایت ازاین جنایتکاران است.
رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا سرنگون می شود.
سیاست تروریستی آمریکا درجهان بیش از999 هزارقربانی برجا گذاشت.
سوریه ازسال 2011 تاکنون بیش از هزاران بار ازآمریکا و اسرائیل به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کرد.
سازمان ملل درفلسطین، غزه، سوریه، لبنان، یمن، عراق، افغانستان، لیبی و منطقه خاورمیانه شکست خورد/ حضور نظامیان خارجی با سرکردگی آمریکا با کمک مالی عربستان سعودی همراه با چند کشور دیگربه گسترش تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و گروه های تروریستی کمک کرد.
آمریکا ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگرحامی تروریسم درجهان است.
حضورآمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون درمنطقه و افغانستان فقط تروریسم را تقویت کرد.
برخی کشورهای اروپایی جنایتکار با نظارت ناتو محموله های تسلیحاتتی دراختیارتروریسم، القاعده، طالبان، داعش و گروه های تروریستی گذاشته اند وهمچنان نیزادامه دارد.
اروپا درمساله حقوق بشرمجرم است، نه مدعی!
اروپا صلاحیت سخن گفتن ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا و اروپا صلاحیت درباره حقوق بشر را ندارند.
آمریکا و اروپا حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند.
آمریکا و اروپا حق ندارند درباره مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و گروه های تروریستی حرف بزنند.
آمریکا و اروپا حق صلاحیت ندارند مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و گروه های تروریستی ندارند.
آمریکا یک کشوراشغالگراست.
اروپا دست نشانده آمریکااست.
اسرائیل ازتروریسم درسراسرجهان حمایت می کند.
اسرائیل ازداعش درسراسرجهان حمایت می کند.
اسرائیل ازگروه های تروریستی درسراسرجهان حمایت می کند.
اسرائیل تامین کننده تسلیحات تروریست درسراسرجهان است.
درحال مبارزه با رژیم صهیونیستی درمنطقه هستیم.
اسرائیل با کشتن کودکان فلسطینی، قوانین بین المللی را نفض می کند.
رژیم صهیونیستی با حمله وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی به فلسطینیان وکشتن زنان و کودکان فلسطینی، قوانین حقوق بشر بین المللی را نقض می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
آمریکایی ها جنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار با بالگردهای خود از داعشی ها درعراق، سوریه و افغانستان حمایت می کنند.

اروپایی ها جنایتکاردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار با بالگردهای خود از داعشی ها درعراق، سوریه وافغانستان حمایت می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
آمریکا به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریسم، طالبان، داعش و گروه های تروریستی از افغانستان خارج نخواهد شد.

آمریکا به خاطر کمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریسم، القاعده، داعش، گروهک تروریستی منافقین و گروه های تروریستی، سعودی ها، اماراتی ها و بحرینی ها از عراق خارج نخواهد شد.

آمریکا به خاطرکمک، حمایت و پشتیبانی ازتروریسم، القاعده، داعش، مخالفان سوری، ارتش آزاد سوریه، گروه های تروریستی، تروریست ها و صهیونیست ها از سوریه خارج نخواهد شد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
0
0
اروپا بهشت امن منافقین و تروریست‌هاست / تحریم ایران انحراف در مسئولیت اروپاست.
چرا اروپا برای گروهک تروریستی منافقین مورد حمایت مدعیان حقوق بشر و تروریست ها مورد حمایت مدعیان حقوق بشرامن است؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: