کد خبر: ۷۹۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۳۱۶
نشریه نیویورک تایمز گزارش داد؛ ایالات متحده با اعمال تحریم علیه روسیه باعث توقف واردات اجزای مورد نیز برای ساخت اولین هواپیمای تجاری روسیه شده است که ممکن است موجب تاخیر در برنامه تولید این هواپیما شود.
تحریم‌ها، ساخت هواپیمای روسیه را مختل کرد
به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: به نقل از نشریه نیویورک تایمز، روسیه امیدوار است که هواپیمای مسافربری متوسط دو موتوره «ام اس-21»، به بهترین شکل ممکن ساخته شود؛ سه نمونه اولیه از این هواپیما ساخته شده است و زمان تقریبی تکمیل این هواپیما سال 2020 میلادی تخمین زده شده است.

به نوشته این نشریه، یک مقام ارشد دولتی و مقامات صنعت حمل و نقل هوایی روسیه می گوید که تحریم های ایالات متحده باعث توقف واردات قطعات مورد نیاز برای ساخت این هواپیما از آمریکا و ژاپن شده است که قرار بود قطعات بخشی از بال و دم هواپیما را تامین کنند.

این نشریه افزود، هواپیمای «ام اس-21» که به جای استفاده از فلز با مواد کامپوزیتی ساخته شده است، به گونه ای طراحی شده که از برخی جهات بهتر از رقبای غربی خود است.

شرکت هواپیمایی روسیه نیز امروز پنجشنبه، با تایید بر اینکه تحریم های آمریکا مشکل ساز شده است گفت: اقدامات لازم برای ادامه ساخت بال هواپیما انجام شده است و ما در مرحله پیاده سازی گام به گام قطعات هستیم. اما به دلیل تحریم ها قادر به وارد کردن برخی از این قطعات نیستیم.

ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه ای که در سایت خود منتشر کرد از اعمال تحریم های جدید علیه افراد و نهادهای روسیه که به ادعای واشنگتن با دخالت در انتخابات آمریکا، هک آژانس مبارزه جهانی با دوپینگ و دیگر اقدامات مخرب در این کشور در ارتباط بودند، خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: