کد خبر: ۷۹۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۲۲۳
عضو شورای شهر تهران گفت: هاشمی جهان و زمان خود را خوب شناخته و به پرسش‌های زمانه خود خوب پاسخ داد.
هاشمی به پرسش‌های زمانه خود به خوبی پاسخ داد

به گزارش  خبرداغ به نقل از  ایلنا، احمد مسجدجامعی در مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی گفت: در برخی از اجلاس‌ها درباره گسترش زیربناهای کشور در زمان هاشمی سخن گفته‌اند اما توجهات او به مسائل فرهنگی برای ما مغفول مانده و شاید مورد انکار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ایشان در دوران پس از انقلاب ریاست مجلس، ریاست‌جمهوری و ریاست مجمع را بر عهده داشتند. زمانی سخن از دشمنی با اهل فرهنگ پیش آمد ایشان به نکته‌ای اشاره داشتند که برای فهم بهتر رفتارهای فرهنگی گره‌گشا است. ایشان گفتند تعرضات نه برای خود فرهنگ بلکه برای بحث قدرت است و فرهنگ را به عنوان پوشش قرار داده‌اند.

مسجدجامعی با اشاره به تألیفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی جهان و زمان خود را خوب شناخته و به پرسش‌های زمانه خود خوب پاسخ داد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: آقای هاشمی با راه‌اندازی دانشگاه آزاد کاری کرد که از مهاجرت جلوگیری کند. ایشان برای تنوع و تکثر محصولات فرهنگی کوشیدند. ایشان در دوره ریاست جمهوری خود انتشار کتب را به دوبرابر رساند و اجرای نمایش‌های تئاتر هم از دوبرابر بیشتر شد. حمایت از فعالیت‌های قرآنی در دوران ریاست ایشان رشد گرفت. در جمهوری اسلامی کمتر کسی را داریم که به این اندازه خود را در معرض رای مردم قرار داده باشد.

وی با اشاره به برخی از محدودیت‌ها در حوزه فرهنگ گفت: آقای هاشمی خود درد ممیزی را می‌شناخت. هاشمی همیشه فضا را برای گفت‌وگو با جهان باز نگاه می‌داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: