کد خبر: ۷۹۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۲۶۶
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از حذف دروس پیش نیاز در دوره متوسطه دوم خبر داد.
دروس پیش‌نیاز در دبیرستان حذف شدبه گزارش خبرداغ ، مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از حذف دروس پیش نیاز در دوره متوسطه دوم خبر داد.

عباس سلطانیان، در این باره توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: طبق ماده ۶ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه، دروس پایه دهم پیش نیاز دروس پایه یازدهم نبود و وقتی دانش آموزی ارتقای پایه پیدا می‌کرد می‌توانست همه دروس پایه یازدهم را انتخاب کند و به تحصیلش ادامه دهد.

وی افزود: اما در تبصره های ماده ۶ آیین نامه آمده بود که برخی دروس پایه یازدهم، پیش نیاز پایه دوازدهم محسوب می‌شوند و دانش آموز باید کف نمره را کسب کند. معمولا در هر رشته تخصصی سه تا چهار درس اینگونه بود و پیش نیاز می‌خورد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این ماجرا در دوره های قبل از ما نیز وجود داشت و تجربه خوبی نداشتیم گفت: دانش آموز ناچار می‌شد دروسی که در آنها مردود شده را دوباره بردارد و به همین ترتیب باید چند درس پایه دوازدهمش را تابستان بعد برمی‌داشت و این یک پنجره باز در برنامه هفتگی دانش آموز ایجاد می‌کرد و در فارغ التحصیلی نیز با مشکلاتی روبرو می‌شد.

سلطانیان ادامه داد: به همین علت امسال به شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم بحث دروس پیش نیاز در دوره متوسطه حذف شود که خوشبختانه در کمیسیون معین به تصویب رسید و ابتدای هفته جاری به کلیه استان‌ها ابلاغ شد و دیگر دروس پیش نیازی برای بچه‌ها در دوره متوسطه نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: