کد خبر: ۷۹۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
تعداد بازدید: ۲۱۹
اصغر جهانگیر در مشهد مطرح کرد:
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ورود تلفن‌همراه به زندان‌ها از دغدغه‌های این سازمان بوده اما ممنوعیت قانونی برای آن پیش‌بینی نشده است.
ممنوعیت‌قانونی برای ورود تلفن‌همراه به زندان‌ها پیش‌بینی نشده/ توسعه بند امن برای زندانیان خواهان تغییربه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اصغر جهانگیر امروز سه‌شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: با وجود خلاء قانونی کسانی که تلفن‌همراه وارد زندان می‌کردند پس از دستگیری و برخورد با آنان به مجازاتی محکوم نشده‌اند لذا قانونگذار باید در این زمینه بازنگری کند و ما نیز پیشنهاداتی در این‌باره ارائه کرده‌ایم تا بازدارندگی در این زمینه را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: سازمان زندان‌ها تمهیداتی برای جلوگیری از ورود اشیای ممنوعه به داخل زندان فراهم کرده اما این اشیا به طرق مختلف وارد می‌شود که کنترل آن بسیار سخت است. از آنجایی‌که بخشی از زندان‌ها در حریم شهرها قرار داشته و ارتباط نزدیک با منازل مسکونی دارند گاهی انتقال اشیای ممنوعه یا مواد مخدر از طریق پرتاب به داخل زندان صورت می‌گیرد که با انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها این مشکل رفع خواهد شد.

جهانگیر افزود: در صورتی که بودجه لازم در این زمینه تامین شود امنیت زندان‌های کشور ارتقا می‌یابد و همچنین دنبال تقویت نیروی انسانی و تامین تجهیزات لازم در این عرصه هستیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار داشت: برای جلوگیری از برخی فعالیت‌های زندانیان توسط تلفن‌های همراه که به اشکال مختلف وارد زندان‌ها شده، کارگروهی در دادستانی کشور فعال شده و با همکاری مخابرات و دستگاه‌های امنیتی در حال پیگیری هستیم که اقدامات فنی در این زمینه انجام شود که نیازمند تجهیزات و زیرساخت‌های لازم است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: در هر یک از استان‌های کشور یک بند امن برای زندانیانی که می‌خواهند در محیطی امن و آرام قرار بگیرند راه‌اندازی شده و دنبال توسعه این بندها هستیم. باید محیط زندان برای افرادی که دنبال تغییر و اصلاح هستند امن شده و برای زندانیان قانون‌گریز نیز ناامن شود.

وی به جمعیت سه‌درصدی زنان زندانی در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی‌که بیشترین جرائم در کشور با 39 درصد مربوط به مواد مخدر است این رقم برای زنان زندانی 56 درصد است.

جهانگیر اظهار داشت: بخشی از این زنان، قربانی همسران‌شان هستند که محکومیت علیه این قشر از زنان نباید اعمال شود اما این موضوع در قانون پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: برای زنان باردار و دارای فرزندان کوچک امتیازات و خدمات ویژه‌ای در زندان‌ها در نظر گرفته شده و در هر زندان که اینگونه زنان وجود دارند مهد کودک نیز راه اندازی شده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: 14 پروژه در استان خراسان رضوی برای ساخت زندان و ندامت‌گاه پیگیری شده اما به‌دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات یا تخصیص اندک آن بهره برداری این طرح‌ها با مشکل مواجه شده است.

جهانگیر افزود: به‌عنوان مثال 23 سال از آغاز ساخت ندامتگاه تربت حیدریه می‌گذرد اما این طرح با 80 درصد پیشرفت هنوز تکمیل نشده است.

وی اظهار داشت: در مجموع اعتبار مورد نیاز استان برای تکمیل این طرح‌ها 730 میلیارد تومان است که حدود 230تا 250 میلیارد تومان آن از محل فروش زندان‌های موجود و قدیمی تامین می‌شود و بقیه باید از طرق مختلف تامین شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: