کد خبر: ۷۹۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید: ۲۱۰
وزیر اقتصاد تاکید کرد: در مورد مالیات بر ارزش افزوده قائل به کاهش هستم و قانون آن در آستانه نهایی شدن است تا با نصب صندوق مکانیزه این مالیات به مصرف‌کننده نهایی انتقال یابد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند در نشست هم‌اندیشی با کارآفرینان کشور گفت: شما انسان‌های ثروتمندی هستید که تمام جامعه از ثمره و میوه‌های آن بهره‌مند می‌شوند. شما موجب افزایش میزان اشتغال، صادرات و سهم اقتصاد ایران در اقتصاد بین‌الملل هستید، از همین روی از خدا درخواست دارم تا ثروت شما چندین برابر شود.

وی افزود: اگر این ثروت آفرینی در چارچوب قانون باشد امیدوارم تا بی‌نهایت هم ادامه داشته باشد، آنچه بد است، کنز پول است. شما باید موتور محرک اقتصاد و زمینه‌ساز اعتلای اقتصاد باشید تا سهم ما در اقتصاد بین‌الملل افزایش یابد.

دژپسند تصریح کرد: ما بسته‌ای را تدوین کرده‌ایم که محتوای آن رونق سرمایه‌گذاری، افزایش تولید و مدیریت تورم است و بنده خواهش می‌کنم تا کارآفرینان پیشنهادات خود را در این زمینه برای ما ارسال کنید.

وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع خصوصی‌سازی‌ها گفت: اگر بند «الف» و «ب» اصل ۴۴ اجرا می‌شد، خصوصی‌سازی واقعی صورت می‌گرفت و نتایج بهتری عاید می‌شد. ما به دنبال سرعت بخشیدن به واگذاری‌ها و میدان دادن به بخش خصوصی هستیم و در این دو ماه دستور دادیم تا مقررات‌زدایی صورت بگیرد و در این زمینه با هیچ‌کسی شوخی نداریم.

دژپسند در پاسخ به انتقادات کارآفرینان مبنی بر بالا بودن مالیات بخش مولد کشور گفت: سعی می‌کنیم افراد خوش‌حساب و خوش رفتار مالیاتی تنبیه نشوند، اگر نسبت نرخ مالیات به تولید ناخالص‌ داخلی اسمی پایین است، نباید فشار آن را بر مؤدیان خوش‌حساب بیاوریم، شما کمک کنید تا فرار مالیاتی را کاهش دهیم و آنها را به تور بیاندازیم.

وی افزود: در مورد مالیات بر ارزش افزوده قائل به کاهش هستم و قانون آن در آستانه نهایی شدن است تا با نصب صندوق مکانیزه این مالیات به مصرف‌کننده نهایی انتقال یابد.

‌دژپسند در مورد افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گفت: چندین جلسه در این مورد در هیات دولت صورت گرفته است تا سرعت تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی بویژه تولیدکنندگان کالاهای اساسی افزایش یابد و  آقای رییس‌جمهور هم این موضوع را با جدیت پیگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه شما انتقاد دارید که چرا بانک‌ها تسهیلات نمی‌دهند، باید توجه داشته باشید که برخی بانک‌ها ۱۱۵ درصد سپرده‌های خود را وام می‌دهند تا تولیدکنندگان را تامین مالی کنند. البته نباید فراموش کرد که بانک‌ها با مشکل معوقات روبه‌رو هستند.

وزیر اقتصاد در مورد نرخ پایه صادراتی گفت: این نرخ باید براساس نظرات کارشناسی تعیین شود و پیشنهاد می‌کنم تا زمان بررسی نهایی بصورت معاهده بین بانک مرکزی، گمرک و کارآفرینان علی‌الحساب آن ۷۰ درصد در نظر بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: