کد خبر: ۷۹۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
تعداد بازدید: ۳۷۱
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد مسائل و حاشیه‌های مختلف ورزش کشور به اظهارنظر پرداخت.
داورزنی: ظرف چند روز آینده تکلیف هیئت‌مدیره استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شودبه گزارش خبرداغ ، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی درخصوص اعتراض دو نامزد این انتخابات با اشاره به این موضوع که تنها دو سال تا موعد بازنشستگی محمد علیپور باقی مانده است و قوانین رعایت نشده اظهار داشت: همه اقداماتی که صورت گرفته و برگزاری این جلسه بر اساس قانون بوده و هیچ کار خلاف قانون انجام نشده است. ما در تعدادی از فدراسیون‌ها و با توجه به شرایطی که داشتند سرپرست منصوب کردیم و به آنها گفتیم که خودشان نامزد ریاست نشوند. اما درباره فدراسیون‌هایی که کارشان را انجام می‌دهند شرایط متفاوتی را ایجاد کردیم. با توجه به اینکه دوره ریاست علیپور در فدراسیون‌های انجمن‌های ورزشی روز 14 آذر تمام می‌شد ما او را به عنوان سرپرست منصوب کردیم تا به لحاظ امضای اسناد مشکلی نداشته باشد. طبیعتا وقتی هم که رئیس یک فدراسیون تبدیل به سرپرست می‌شود دیگر حق رای ندارد.

 

وی ادامه داد: اختلاف نظری هم درباره معرفی نمایندگان ورزشکاران و مربیان مطرح بود که ما سعی کردیم انتخاب این افراد را بر اساس آن رشته‌هایی انجام بدهیم که رشته‌شان مورد تایید کمیته بین المللی المپیک است.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: بر اساس قانون یک فرد تا 65 سالگی می‌تواند حضور داشته باشد و تا وقتی که قادر به انجام کار است می‌تواند نامزد ریاست نیز شود. علیپور کارمند وزارت ورزش است و مامور به فدراسیون شده است. در واقع تا زمانی که وزارت ورزش به او نیاز داشته باشد می‌تواند به فعالیتش ادامه بدهد. انشاءالله او با رای اعتمادی که گرفت و با همدلی بهتر بتواند شرایط بهتری را رقم بزند.

 

داورزنی درباره ثبت نام فرجی در انتخابات ریاست فدراسیون کاراته گفت: روزی که قرار است انتخابات این فدراسیون برگزار شود اگر فرجی نامه دیوان محاسبات را برای بازگشت به کار داشته باشد می‌تواند در آن شرکت کند. شنیده شده که فرجی در این باره پیگیری‌های مورد نظر را انجام داده و به هر حال او تا روز برگزاری مجمع فرصت ارائه نامه دیوان به ما را دارد.

 

وی درباره شرایط احسان حدادی، ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران و انتقاداتی که از رئیس فدراسیون با وجود داشتن جلسه با رئیس کمیته ملی المپیک داشته گفت: احسان حدادی یک سرمایه ملی است که افتخارآفرینی‌های زیادی هم داشته اما باید به این نکته توجه کنیم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از برنامه فدراسیون برای المپیک 2020 حمایت می‌کنند. احسان یکی از شانس‌های کسب سهمیه و حتی مدال در المپیک است و ما در ستاد عالی بازی‌ها توجهی به چنین ورزشکارانی دارم. فدراسیون‌ها برنامه زمانبندی خود را برای حضور موفق در المپیک ارائه کرده‌اند و ما تا جایی که توانش را داشته باشیم از این برنامه حمایت می‌کنیم. من نمی‌خواهم خیلی درمورد افراد صحبت کنم. احسان ورزشکار خوبی است و البته ما در سایر رشته‌ها هم چنین ورزشکارانی داریم. بنابراین اجازه بدهید با محوریت برنامه‌های فدراسیون صحبت کنیم. هم کیهانی، هم حدادی و هم کمیته المپیک و وزارت ورزش به دنبال موفقیت هستند، به هر حال همه حمایت‌ها در چارچوب برنامه‌ای که ارائه می‌شود، صورت خواهد گرفت.

 

داورزنی درباره شرایط فدراسیون تنیس که دوره ریاستش تمام شده اظهار داشت: شایسته حکم سرپرستی گرفته است.در خصوص این فدراسیون‌ها هم سعی می‌کنیم زودتر مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. البته برای فدراسیون‌های تنیس و چوگان با توجه به اینکه فقط یک نامزد باقی مانده، مجبوریم دوباره ثبت‌نام داشته باشیم و این کار را مجددا انجام بدهیم.

 

داورزنی درباره شرایط باشگاه پرسپولیس و سرپرستی عرب در این باشگاه گفت: عرب کارش را انجام می‌دهد. البته مسئولیت که با هیئت مدیره است که انشاالله وزیر ورزش هم تکلیف هیئت مدیرعامل هر دو باشگاه را با توجه به موضوع بازنشستگی مشخص کند و شرایط مجمع معلوم شود.

 

وی ادامه داد: البته بحث واگذاری این دو باشگاه هم هست که به هر صورت فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده شرایط هیئت مدیره نیز تعیین تکلیف شود.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره شرایط سرپرستی فدراسیون کشتی و نگرانی از عدم انجام برنامه‌ها گفت: چیزی که برای ما مهم است این است که برنامه‌های مدنظر سرپرست فدراسیون آسیب نبیند. تلاش وزارت ورزش این است که فرآیند برگزاری مجمع بر اساس اساسنامه فراهم شود و از این وضعیتی که در آن هستیم نجات پیدا کنیم. البته مشکلی در اجرای برنامه‌های کنونی فدراسیون نیست.

 

داورزنی در پاسخ به این سوال که قانون چه تصمیمی در خصوص وضعیت روسای هیئت‌ها گرفته شده، گفت: جواب کتبی معاون رئیس جمهور در این باره آمده که عنوان شده ریاست هیئت‌های استانی شغل محسوب نمی‌شود. همچنین مجلس شورای اسلامی هم به صورت شفاهی نظر دیوان محاسبات مبنی بر اینکه ریاست هیئت شغل نیست را تایید کرده است و ما فقط منتظر ابلاغ کتبی آن هستیم.

 

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره شرایط فدراسیون والیبال و مشخص نشدن سرپرست دبیری این فدراسیون عنوان کرد: افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون کارش را انجام می‌دهد به هر حال والیبال برنامه شلوغی را دارد و تلاش می‌شود بهترین شرایط را برای تیم‌های مختلف فراهم کنیم. همچنین شنیده‌ام که قرار است کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال به ایران بیاید و برنامه‌های خود را برای سال‌های آینده ارائه کند. در این میان بحثی هم درخصوص معرفی سرپرست دبیری بود که داوری اقدامات لازم را انجام می‌دهد. ضمنا خانم زبردست که هم اکنون نایب رئیس بانوان است امور مربوطه را نیز در این باره انجام می‌دهد.

 جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: